Thailand met 2 meiden van 8 en 11 jaar.

Hallo, dank voor al jullie goede tips op dit forum. Op basis van al jullie ervaringen en horrorverhalen heb ik volgens mij een leuke reis voor de zomer samengesteld. Dit wordt de eerste keer dat mijn dochters gaan vliegen en dat we Europa uitgaan. We hebben de caravan aan de wilgen gehangen want nu is het tijd voor het echte avontuur :wereld:. Vandaar dat ik alles al heb uitgestippeld want dat geeft me een wat zekerder gevoel. We gaan 2 juli vliegen met Egyptair, via Cairo, naar Bangkok en dan willen we de volgende trip afleggen.

Bangkok: 3 nachten in Princess hotel
bus naar Kanchanaburi: 4 nachten in Kasem Island
bus naar Bangkok en nachttrein naar ChangMai
ChangMai: 4 nachten Hotel The Impress
nachttrein naar Bangkok en bus naar Chantaburi
3 nachten Chantaburi: hebben jullie tips voor een hotel?
bus naar Trat en boot naar Ko Chang
6 nachten resort The Souk Ko Chang
bus naar Bangkok: 1 nachten in princess hotel Bangkok
Op 26 juli om 22 uur op het vliegveld zijn voor vertrek op 27 juli 0.45 uur

Denken jullie dat dit leuk is voor ons en de meiden? De KwaiRiver, Erawanwatervallen, tijgertempel, Chinatown, Fietsen, Night Market, Elephant Park staan op de verlanglijst. Ook het dolfijnenzwemmen maar ik weet niet of ik dat als dierenvriend echt wil in een dolfinarium. Worden die beesten daar wel goed verzorgd?

Graag jullie tips en adviezen. Doen wij hier goed aan?? En hoeveel zakgeld moeten we meenemen als alle hotels als geboekt zijn?

hahaha krijg steeds meer vragen… dus ga maar snel stoppen.

hallo werkmannen, ik denk dat je een mooie route hebt samengesteld, en ook de excursies zijn afwissellend en zeker de excursies met dieren zoals tijgers en olifanten zullen je dochters leuk vinden
ofdat zwemmen met dolfijnen echt diervriendelijk is tja dat is moeilijk om te zeggen maar naar mijn mening is het zeker diervriendelijker dan de tijgertempel
wat je aan zakgeld mee moet nemen … normaal moet je met z’n 4e goed rond moeten komen met €80,- per dag maar het hangt natuurlijk wel van het shop gedrag af, ik ben nog nooit met 3 meiden naar thailand geweest :lol:
als je met dolfijnen wil zwemmen is dat te doen vlak bij koh chang en zover ik begrijp in een ander “draadje” ook heel goed als dag excursie vanaf koh chang hier de website van het bewuste dolfinarium

groet dirk :chin:

Klink erg goed! Ik weet zeker dat jij, en je 2 meiden een leuke vakantie zullen hebben. Eventueel kun je nog wel een nacht van Koh Chang afhalen, om vervolgens nog een dagje extra in Bangkok door te brengen om nog de nodige aankopen te doen.

Natuurlijk weet ik jullie koopgedrag niet, en ik vind het lastig om te schatten wat jullie per dag zouden uitgeven. Je kunt het zelf zo duur, of goedkoop maken als je wil. Waarmee ik wil zeggen; stel dat je vaak Europees en in een restaurant eet, dan zal je zakgeld per dag nodig wat meer worden. Maar als je bijvoorbeeld vooral gebruik maakt van het openbaar vervoer, en je taxi’s zoveel mogelijk mijdt dan zal je bedrag weer wat omlaag gaan. Persoonlijk denk ik dat 50,- zeker genoeg moet zijn per dag.

Het Dolfijnen zwemmen, zoals Dirk al aangaf, blijven het beesten in gevangenschap die dingen doen die ze normaal niet uit zichzelf zouden leren. Desondanks is het wel een hele mooie ervaring, en raadt ik het zeker aan!

Hier nog een link met 2 hotels in Chantaburi; http://www.greenwoodtravel.nl/zoek_resultaat.php?page=hotel

Mocht je nog meer vragen hebben, voel je vrij om te vragen!

Leuk programma ! Je zou evt nog een fietstocht door Bangkok kunnen boeken, absoluut de moeite waard. Kijk hier voor meer info:

of je kan deze topic eens doorlezen:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=75849

Mocht je nog tijd hebben in Bangkok, zou je ook de Snakefarm nog kunnen bezoeken of het grote aquarium in Siam Paragon.

Als je meiden van shoppen houden (welke vrouw houdt daar niet van ;)), is MBK een groot en leuk winkelcentrum met betaalbare kleding e.d.

Heb alleen een beetje m’n twijfels over Ko Chang, kan aardig regenen daar in juli, dus ik hoop voor jullie dat het meevalt…

Dank voor jullie reacties. Denk dat we toch die dolfijntjes gaan bezoeken. Het lijkt ons ook wel geweldig.

Twijfels over Ko Chang… ja ik heb natuurlijk geen zin om de hele week in de regen te zitten. Zit je eindelijk op een tropisch eiland… regent het!! Dat zou toch echt balen zijn!

Wat zou een goed alternatief kunnen zijn? Hebben jullie tips?

Ennuhhh… mijn meiden lijken op hun moeder… wat extra koffers op de terugweg gaat opleveren!! haha… mijn man krijgt het letterlijk en figuurlijk zwaar!!!

ko samet is een mooi alternatief natuurlijk heb je hier ook kans op regen alleen over het algemeen minder dan op koh chang
ko samet is een mooi en door de weeks heel rustig eiland maar in het weekend zit het er behoorlijk vol met thai vanuit bangkok die een weekendje strand willen
vanaf hier kan je ook nog met de dolfijnen gaan zwemmen

haha krijg nu al medelijden met je man maar voor alle zekerheid verkopen ze in de grote malls in bangkok ook grote tassen/koffers voor de terug reis

Tsja… Ko Samet is natuurlijk ook in de buurt. Ik zag daar alleen niet echt leuke hutjes/hotels tegen leuke prijzen. Of weten jullie een leuk onderkomen aan het strand voor niet teveel geld? Als ik zo hier en daar wat ‘draadjes’ lees dan kan het in july overal wel regenen maar inderdaad Ko Chang springt er wel uit. Is het anders een optie om die laatste week open te laten en dan vanaf daar gewoon te bekijken welk eiland het gunstigst is qua weer. Of lopen we dan het risico dat alles is volgeboekt? We willen niet heel toeristisch, gewoon lekker rust en gezelligheid tijdens het eten. Ik krijg er al zoveel zin in! En over dat zakgeld… blijft inderdaad moeilijk. Wij hoeven niet te veel europees. Ik heb mijn kinderen als een echte indo’tjes :chin: opgevoed en die eten lekker rijst en noedels!! Daar ben ik nu wel blij mee… :slywink:!! En die shoppingmalls… die gaan we echt wel onveilig maken.

Op Ko Samet vind je nog best veel simpele resorts die geen eigen website hebben. Deze kan je gewoon ter plaatse boeken. Jullie gaan natuurlijk wel in juli, zomervakantie, dus het zal wat drukker zijn dan andere perioden.

Ik ken jullie budget niet, maar wij zaten vorig jaar in Samed Villa, zij bieden ook familiebungalows aan. Prijzen zijn per kamer. Niet heel goedkoop, maar wel mooie bungalows.

Paar jaar terug in Tonsak Resort gezeten. Dit resort ligt aan Had Sai Kaew, het drukste en bekendste strand van Ko Samet. Hier vind je de meeste resorts en restaurants.

www.tonsak.com

Bungalow was best oke, alleen badkamer had absoluut een opknapbeurt kunnen gebruiken.
Als ik tussen deze 2 acco’s zou moeten kiezen, zou ik voor Samed Villa gaan.

De eerste keer op Samet in Naga Bungalows gezeten, kostte slechts een paar 100 Baht per nacht, maar bungalowtjes stelden ook weinig voor…er stond een bed en er was een kleine badkamer, meer faciliteiten eigenlijk niet. Dit is zo’n simpel resortje dat alleen ter plaatse geboekt kan worden.

Ko Samet en Ko Chang zijn alleen niet echt met elkaar te vergelijken. Chang is na Phuket het grootste eiland in Thailand; Samet daarentegen is maar een klein eilandje waar het vooral in weekenden en (Thaise) vakanties druk kan zijn. Veel Bangkokians ontvluchten dan de stad voor een paar dagen aan het strand.

dit is zeker een optie je zal overal vele guesthouses tegenkomen en als het weer goed is kan je naar koh chang gaan wat toch je eerste keus is denk ik als je naar koh chang gaat is lonely beach resort een mooi guest house voor een leuk prijsje hier de link voor hun website http://www.lonelybeach.net/