Momenteel zijn mijn vriend en ik ons een beetje aan het orienteren op 3 weekjes Thailand in februari volgend jaar. Uiteraard gaan ook wij het laatste weekje voor een mooi strand/eiland, maar ik zie door de (palm)bomen het bos niet meer
In allerlei brochures lees ik van alles, maar wordt ik weinig wijzer. Misschien een stomme vraag, maar zijn er stranden met ‘echt wit zand’? Zit ik op internet te kijken, dan wel, maar van hetzelfde strand staat in een reisgids een foto met ‘bruin Noordzee zand’
Mijn wensen op een rijtje:
Niet ál te toeristisch, liefst in een wat kleiner plaatsje
Wit strand, als het kan met palmboompjes op het strand
Mogelijkheid tot accomodatie op het strand (eenvoudig bungalowtje)
In de omgeving van Ao Nang vind je prachtige stranden zoals bijvoorbeeld Railay Beach. In de omgeving vind je ook vele eilandjes met erg mooie stranden.
Ik wil jullie alvast allemaal heel erg bedanken voor de goede adviezen! We zijn er nog (lang?) niet helemaal uit, maar doe en hoop leuke ideeen op hier! Alle voorpret is ook een hoop waard
Ik ben vier jaar geleden naar Thailand geweest en vond phi phi toen echt mooi en wit strand en superhelder water! Ga wel naar Long Beach, dat is wat rustiger.
Ook hele goede verhalen gehoord over Koh Lipe of Ko Lipe, ligt meer in de buurt van Maleisie! moet je maar eens googlen is echt adembenemend!
Weet iemand toevallig hoe het met Ko Chang (en omgeving) gesteld is in het weekend, qua toerisme? Ik dacht ergens gehoord te hebben dat het dan volstroomt met Thaise weekendmensen waardoor het erg druk is dan.
Verder zouden we graag ons PADI Open Water halen in Thailand. Zijn daar in Ko Chang ook mogelijkheden voor?
Op de een of andere manier ging m’n voorkeur aanvankelijk uit naar Zuid Thailand, maar Ko Chang ziet er ook wel erg leuk uit. Ben altijd zo dol op palmbomen óp het strand, en naar mijn idee heb je dat op Ko Chang meer dan in t Zuiden. Iemand enig idee of dat zo is?
Ko Chang is het een na grootste eiland van Thailand, dus met de drukte zal het ook in het weekend best meevallen.
Daarentegen gaan wel veel Bangkokians in het weekend even naar Ko Samet waardoor het daar aardig druk kan worden, maar dat ligt dan ook een stuk dichterbij Bangkok.
Kleine aanvulling…succes met kiezen !
En ook in het zuiden vind je ruim voldoende palmbomen :). Ik ben niet de expert hier op duikgebied, maar duiken kan je het beste aan de Andaman Zee…toch richting het zuiden dus…
Hallo,
Vorig jaar heb ik een week op Koh Chang gezeten. Het is een mooi eiland, absoluut. Ik heb toen meerdere dagen vanuit de bungalow (direct aan het strand!) een scooter gehuurd om het eiland rond te reizen. Daar kwam ik op een plek waar het echt heel mooi was; mooier dan op de plek waar wij zaten. Alleen was het daar uitgestorven en had je weinig tot geen accomodaties. Ik vond het erg mooi maar zal er niet een tweede keer heen gaan.
Maar als ik van vrienden de foto’s van Koh Phi Phi zie, is dat veel en veel mooier. Zo ook Koh Samui en Samet, maar ik ben zelf nog nooit geweest. Misschien kan je je beter daar op richten. Zelf ga ik eind dit jaar weer naar Thailand en wil dan naar Koh Tao (daar schijn je ook heel goed te kunnen duiken) en/of naar één van bovengenoemde eilanden.
Een geweldige website die alle Thaise eilanden vergelijkt, en in categorieën heeft ingedeeld (off the beaten track, geschikt voor families, mooi duiken en snorkelen, etc).
Ik denk dat Ko chang vooral ook populair is, omdat het echt een mooi binnenland heeft met jungle! Ik vond de stranden er wel erg mooi! Wel veel resorts, maar met een scooter vind je prachtige plekken! Ben niet in het Zuiden geweest, maar de plaatjes zien er altijd wel perfect uit. De zee is meer azuur blau en op ko chang meer groenig.
woooww handige site trouwens hiervoor!!! thanx cecilia!
Ja ik ben zelf ook naar Koh Chang gegaan. Na een maand low-budget backpacken en een lange busreis (28 uren, omdat ik vliegen wilde vermijden), heb ik mezelf eens flink verwend met het fantastische kleinschalige Warapura resort.
Het ligt niet aan een zandstrandje (dat is 700 meter lopen) maar is verder helemaal geweldig, met prachtige luxe appartementen, supervriendelijk en behulpzaam personeel, een fijn restaurant met mooi uitzicht over zee en 's avonds de prachtigste zonsondergangen (elke avond een uur lang gratis entertainment voor mij), heerlijk eten en vruchtensapjes, een zwembadje met ligbedden, en je kon er dvd’s lenen om 's avonds in je appartement te kijken. Binnen loopafstand vind je diverse restaurants, bars, winkeltjes, masseuses.
Oordoppen kwamen goed uit vanwege de luide feesten 's nachts bij de bars ernaast, maar dat geldt denk ik voor heel Koh Chang. Van een beperking op het aantal decibellen hebben ze nog nooit gehoord.
Warapura resort:
*douchen in de open lucht! *
uitzicht vanuit het restaurant van Warapura… ook overdag open, en er hingen ook hangmatten
Eén van de mooie zonsondergangen gezien vanuit Warapura
Een visser viste elke avond daar in de zee
Andere vissers gebruikten bootjes
Ja dat was een errug relaxed verblijf!
(Meer foto’s hier, Koh Chang is bijna onderaan)
In tegenstelling tot Cecillia heb ik geen enkel geluid gehoord op Koh Chang waar ik me aan heb gestoord! Of je moet de krekels meerekenen! Wat een herrie maken die beesten zeg, de eerste dagen is het nog leuk, maar later vooral irritant!lol2 Dus geen last gehad van luide muziek of iets dergelijks.
Koh Chang is echt “mijn” eiland! Prachtig gewoon! En ik heb ook geen groenig water gezien! En ben toch echt op veel plekken geweest. Het water was zo helder als het maar kan zijn. Misschien dat dat groenige elders was?
Dit is naar mijn idee geen groen! En de zon scheen niet eens!
Maar snap wat je bedoelt, vooral de stukjes bij de kant zeg maar (dus waar het ondiep is) lijken wat donkerder en kan dus op groenig lijken. Ook ligt het er natuurlijk aan of de zon schijnt.
Koh Chang is zelfs in het weekend vrij rustig, vergeleken met sommige andere strandplaatsen in de omgeving. Druk, druk heb je hier enkel op feestdagen en rond het Chinese en Thaise Nieuwjaar.
Je zal het hier rustiger vinden dan op de meeste zuidelijk gelegen eilanden en je kan gerust zijn, er zijn voldoende stranden met palmbomen hier
Om je PADI Open Water te halen, zit je meer dan goed op Koh Chang. Het is een ideale omgeving om te leren duiken. Prachtige riffen, relatief ondiep water, geen al te sterke stromingen en goed zicht.
Ik zelf heb een duikschool op Koh Chang en geef hier al meer dan 5 jaar duikopleidingen, ook in het nederlands!