Ervaringen met het eiland Ko Chang (Golf van Thailand)

Ervaringen met het eiland Ko Chang

Plaats hier u reactie/ervaring betreft het eiland Ko Chang.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Wij zijn in 2004 voor 5 dagen op Ko Chang geweest, maar vanwege het weer viel het verblijf hier echt helemaal ‘in het water’. We hadden geboekt voor een week, maar zijn dus na 5 dagen weggegaan. In deze 5 dagen is het denk ik totaal zo’n 5 uur droog geweest, de rest van de tijd kwam de regen met bakken uit de hemel. Zodoende helaas maar erg weinig van het eiland gezien dus een goede reden om weer eens terug te gaan.

Wij zaten toen wel in een prachtig resort, het Barali Beach Resort. Leuke, mooie huisjes vlak aan het (toen zeer vieze) strand. In de omgeving was toen weinig te vinden wat restaurantjes betreft, maar dat zal inmiddels wel verbeterd zijn, aangezien het resort zelf toen ook nog maar net open was.

Ik ben in de zomer van 2005 op Koh Chang geweest en ook alleen maar regen gehad! zoooo zonde! In een week regende het zowat non-stop! Dus niet superveel gezien en het eiland werd er door de regen niet mooier op.

Wat wel een aanrader is: Thai Cookery school: thais leren koken bij een vrouwtje thuis ( keukentje in de tuin). Erg leuk! Verder zijn we nog op olifanten een stukje jungle ingegaan, ook super! Gezien het eiland zowat uigestorven leek, waren we dus alleen met de olifant en gids.

Van restaurantjes/barretjes heb ik eigenlijk niks gezien!

Ik ben met de kerst 2005 op Koh Chang geweest en toen was het weer toppie het was een rustig eiland maar er werd behoorlijk veel gebouwd dus dat zal wel over gaan
ben er bij een paar prachtige watervallen geweest (weet helaas de naam niet meer) ook is het aan te raden om een boot tochtje te maken lang diverse kleine eilandjes in de buurt (niet voor niets is het een nationaal park) voor een beetje vermaak moet je in white sand beach zijn niet echt veel te doen maar wel gezellig en bijna (toen nog) geen prostitutie maar ik denk dat een paar dagen wel genoeg zijn om het te bekijken hier

je kan natuurlijk altijd langer blijven en genieten van de prachtige stranden

Ik woon op Koh Chang, en hou uiteraard bijzonder veel van het eiland… Het noorden, white sand beach, klong prao en kaibe beach is eerder voor familie verblijf of voor wie graag in luxere hotels verblijft, lonely beach en bailan zijn heel gezellige backpackers stranden, met verblijf in alle prijzen, uiterst zuidelijk bang bao is voor wie de rust apprecieert…
veel mensen beseffen niet dat juli augustus hier het slechtste seizoen zijn, … het eiland is dan bijzonder mooi, nogal woest, kom je echter voor alleen maar strand en luieren, is het niet de ideale tijd… het is wel altijd warm, maar je kan dagen aan een stuk regen hebben,… er zijn ook heel wat mooie dagen maar peh als je die niet treft… mooi heet en droog weer hebben we van september tot mei…

1 like

Interessant, jullie ervaringen. Wij overwegen er in december heen te gaan (al twijfelen we tussen Ko Chang of Ko Samet), vijf volwassenen en twee kinderen (12 en 6 jaar). Kinderen vermaken zich altijd wel aan het strand, maar heeft iemand nog waardevolle extra informatie of dit ivm de kinderen de beste keus is? Vanwege de voortzetting van de reis kiezen we voor oost-Thailand).

wij hebben ook genoten van koh chang. wij zijn hier in april geweest alleen hadden we wel iedere avond al een flinke regenbui en er zou veel dicht gaan binnen een korte tijd.

koh chang in de andaman zee vonden we helemaal fantastisch , heerlijk rustig eiland zonder verharde wegen, dus geen auto’s en tuktuks, niet zoveel mensen. gewoon een heerlijk,rustig eiland met hutjes op het strand.

Hoi,
Wij willen in augustus/september naar Koh Chang maar twijfelen vanwege het weer.
Welke periode zou je ons aanraden? Betreffen het korte buien of regent het aanhoudend?

Groetjes Loes

Vind het een fantastisch eiland! Dit jaar gaan we weer! Zijn er nu in okt-nov geweest. Vind gewoon alles leuk…ok niet alles, de onverharde weg naar Long Beach was minder:teeth:

Wij verbleven in het Koh Chang Paradise resort aan het Klong Prao strand. Echt een aanrader! Leuke bungalows, mooie locatie, (vlak aan het strand maar ook bij de weg zodat je gauw ergens heen kunt), vriendelijke mensen, goed eten…etc

Hebben wel wat buitjes gehad, maar daar kon je de klok op gelijk zetten bij wijze van. En niet veel, maar je was wel drijfnat! Haha…motregen niet gezien namelijk! Even in percentages, 90% zon en droog en 10% regen, netjes dacht ik zo.

Ben helemaal verliefd op dit eiland:wub:

wij gaan voor het eerst naar thailand met het gezin, 5 volwassenen en 2 kinderen.
we gaan in de periode 30 april tot 15 mei (of wat langer), willen eerst naar koh chang en daarna in het rustige gedeelte van pattaya iemand een idee of we dan in een periode zitten met veel regen.
en leuke tips altijd welkom.

Groetjes Martin en Danielle.

wat regen betreft zit je in de goede tijd van het jaar namenlijk het droge seizoen dus wees daar maar niet bang voor

groet dirk :chin:

1 like

Zijn er nog mensen die recente aanraders hebben, qua verblijven?
niet te duur en te druk?

op koh chang verbleef ik in lonely beach resort zie de website voor meer info http://www.lonelybeach.net/ ik vond het daar een heerlijke sfeer en een mooie kamer voor een mooi bedrag

Ziet er geweldig uit! en wat een aantrekkelijke prijzen. raad je aan om van tevoren te reserveren?

als je zeker wil zijn van een kamer hier dan kan je het beste even reserveren toen ik er was in 2005 met kerst (drukste tijd van het jaar) was er plaats zonder te reserveren maar dat kan niet gegarandeerd worden dus vandaar dat ik zeg reserveren is aan te raden

1 like

Pusi hut! Heb er zelf niet geslapen maar heb t gezien. Zag er super leuk uit! Ligt op een geweldig plekje, Ban Boa. Een snoezig vissersdorpje. Duurste kamer 800 bht! Google er maar eens op!

Ah zie dat je hier mag linken! Ben nog een beetje bleu op dit forum…

http://www.remarkpuzi.com/

Scheelt jou weer een rondje Google;-)

1 like

Spijtig! Ik probeerde hen net een mailtje te sturen voor wat extra info, maar hun email- adres werkt niet meer… Ik hoop dat ze er nog zijn als wij in Thailand zitten. Wil er wel een paar daagjes gaan uitrusten, ziet er heel fijn uit!

grts

Jelle

Ai vervelend! Zou ook even niet weten hoe je op een andere manier kan contacten. Of je moet vloeiend Thais spreken;-) Zag wel dat het om een yahoo adres gaat, zoiets is snel te veranderen. En zo secuur nemen ze het in Thailand allemaal niet, dus wie weet een nieuw mailadres maar niet aangepast op de site.

Toen wij er waren (okt/nov) was er nog voldoende plek.

Weet niet wanneer jij gaat?

Probeer anders dit eens te mailen,

http://www.koh-chang.com/remark_puzi_hut/

Of hier kun je bijvoorbeeld zien of het nog beschikbaar is,

http://www.r24.org/siameservices.com/kohchang/remarkpuzi/reservation.html

En zo zullen er vast nog meer sites zijn die je op een één of andere manier info kunnen verschaffen.