Hallo jongens,
ik ben nieuw op dit forum,
maar lees elke dag op dit forum,
omdat ik benieuwd ben naar ervaringen, planningen etc.
Vorig jaar was ik naar Thailand geweest, dus ken het wel een (piep)klein
beetje.
Maar mijn vraag is, hoe is Koh Chang?
Ik wil daar namelijk heen gaan volgend jaar en was vorig jaar op Phi Phi,
wat werkelijk een paradijs was.
Is dit ook zo’n beetje, of moet ik me iets heel anders voorstellen?
Koh Chang zou je best wel met phi phi kunnen vergelijken al is het wel veel groter waardoor er meer diversiteit is, waardoor er meer te zien is. Ik vind het een prachtig eiland en kom er graag als ik door thailand reis je kan er rustige plaatsen vinden en drukkere meer toeristische plaatsen dus keuze voldoende.
Koh Chang is een van die eilanden waar je drie dagen voor uittrekt in je planning en uiteindelijk spijt heeft dat men er niet langer gebleven was. Sommige hebben het zelfs moeilijk om het eiland voorgoed te verlaten
Zoals eerder gezegd is het groter dan PP en is er veel meer ruimte. Een prachtige (grotendeels ongerepte) jungle en een schitterende bergketen geven het eiland een bijzonder uitzicht. Er zijn tal van stranden waar men lekker kan uitrusten onder de talrijke palmbomen, als je even je voorkeur geeft van accommodatie en wat je algemene voorkeur is kwa omgeving (liever rustig 's avonds of beetje feesten hoort er wel bij?) dan kan ik je een paar stranden voorstellen.
Het eiland is prachtig als je het met de scooter verkent en er zijn tal van watervallen waar je een frisse duik kan nemen.
Ideaal geschikt om op adem te komen en de batterijen terug op te laden!!
best wel lastig om een leuk verblijf op koh chang te vinden voor 26-30 december. De 2 resorts die ik uitgekozen had zitten al vol. Ik zoek een eenvoudige bungalow met fan or airco aan het strand, 30-50 euro per nacht.
Kijk even naar KB Resort in Kae Bai of naar KP Huts in Klong Prao. Warapura in Lonely beach is een van mijn favorieten!
Tijdens de feestdagen zullen de meeste vragen om voor de hele periode te boeken (dus de datums dat je opgeeft!)
Indien je meer info wenst…laat maar weten
Ik kan alleen maar zeggen, DOEN! Wat een heerlijk eiland is dit! Ik zit er a.s Woensdag weer! We slapen in een Guest House genaamd Baan Rim Nam, leuke prijzen op een prachtig plekje! Je betaald in het hoogseizoen 1100 baht per nacht. Vorig jaar verbleven we in het Paradise Resort, prachtig echt kan niets negatiefs verzinnen. Alleen zijn ze dit jaar wel schreeuwend duur geworden! Vorig jaar betaalden we €36,- per nacht, nu begint het vanaf €56,- per nacht! Ons te duur helaas.
Oja, wat Wim zei, we zijn er vorig jaar 9 dagen geweest en hebben ons geen seconde verveeld. Nu gaan we 6 dagen, eigenlijk te weinig;)
in februari willen wij een week naar Koh Chang. We hebben al wat informatie gevonden op deze site. Misschien kan iemand ons vertellen hoe we het beste vanuit Chang Mai kunnen reizen naar Koh Chang. Het is onze eerste keer naar dit eiland dus informatie over acomodaties (niet zo heel duur) zijn heel erg welkom! We houden van rust maar willen wel wat van het eiland zien! Graag jullie reactie!
Nachttrein van Chiang Mai naar Bkk. In Bangkok kan je aan het Victory Monument (er is een skytrain verbinding) een minibusje nemen richting Koh Chang. Deze vertrekken elk uur en de rit duurt ongeveer 3,5 to 4u. Prijs is 300 THB per persoon en je wordt aan de ferry afgezet. Vanaf hier neem je de boot naar het eiland en eens op het eiland zijn er taxi’s die je naar je bestemming brengen.
Het is onze eerste keer naar dit eiland dus informatie over acomodaties (niet zo heel duur) zijn heel erg welkom! We houden van rust maar willen wel wat van het eiland zien! Graag jullie reactie!
Persoonlijk zou ik het noordelijke gedeelte (Whitesands) niet kiezen als uitvalsbasis. Het is er net iets te toeristisch t.o.v de rest van het eiland en daardoor minder rustig.
Kijk even naar Klong Prao met Blue Lagoon Resort (hebben ook een kookschool) of KP Hut voor een hutje op het strand. KB bungalows ook leuk als je liever in Kai Bae wenst te verblijven.
Zowel Klong Prao als Kai Bae zijn beide centraal op het eiland gelegen en ideal als vertrekpunt om het eiland te verkennen.
Iets zuidelijker heb je Warapura Resort in Lonely Beach…leuk flashpacker plaatsje in het bruisende “lonely” beach. Een van mijn favorieten!
Nog zuidelijker heb je Nirvana resort in Bang Bao…dit is absolute rust in een schitterende omgeving en prachtige zonsondergangen op hun speciaal gebouwd terras.
Hopelijk helpt dit een beetje, indien je meer info wenst…laat maar weten!
De snelste en meest relaxte manier is vliegen met Bangkok Air s,morgens uit Chiangmai naar Trat via Bangkok kost ongeveer €100.
Op het vliegveld wordt transport naar het eiland met minibusjes aangeboden die je voor je hotel afzetten.
Heb in februari een week in het Thai Garden Hill Resort op Klong Prao Beach gezeten ongeveer 10 min lopen van het strand prijs ca 1300 Bath zeker een aanrader.
Is inderdaad heel rustig daar(vlak achter mijn hoek)…is gelegen aan een van de mooiste stukjes strand hier. Het resort is net open en heb niks dan positieve reacties gehoord!
Hartelijk dank voor alle reacties!! We zijn weer een hoop wijzer geworden. We gaan meteen kijken of we nog kunnen reserveren bij Tropical Beach resort. Dat ziet er fantastisch uit!
Vriendelijke groet Tessy
Het ligt vrij afgelegen, je hebt maar een beperkte keuze uit eetgelegenheden. Als het donker is, is het niet eenvoudig om het te bereiken en is het “te” stil. Het is een leuk rustig strand om aan te liggen, maar niet om als uitvalsbasis te hebben.
Dan zou ik eerder voor Warapura kiezen in Lonely Beach.
Het ligt vrij afgelegen, je hebt maar een beperkte keuze uit eetgelegenheden. Als het donker is, is het niet eenvoudig om het te bereiken en is het “te” stil. Het is een leuk rustig strand om aan te liggen, maar niet om als uitvalsbasis te hebben.
Dan zou ik eerder voor Warapura kiezen in Lonely Beach.
Wim, bedankt voor je reactie, we hebben vanmiddag inmiddels geboekt.
hopelijk is het wel mogelijk wat van het eiland te kunnen zien.
en anders wordt het gewoon een weekje luieren aan het strand na een paar dagen BKK, een weekje Bali en 5 dagen Chang Mai.:vak02:
Het is perfect mogelijk om vandaar het eiland te verkennen. Alleen is het er heel rustig 's avonds. Je kan dan best een scooter huren en naar Bang Bao rijden (nog gee 5min) om iets te eten of eventueel doorrijden naar lonely beach (10-15min). Er is meer keuze in lonely beach, al heeft Bang bao zeker zijn charme, maar de prijzen in de meeste restaurants(op de pier van het vissersdorp) liggen er te hoog.
Vlak voor je Bang bao binnenrijdt heb je een paar lokale restaurantjes op je rechterkant…zeker doen!!! Goedkoop en smullen maar (ik eet er trouwens elke dag ).
Ik ben niet zeker of je bij je resort een scooter kan huren, maar als je naar Bang Bao wandelt (10-15min) kan je makkelijk een verhuurder vinden. Mijn buurman verhuurd er trouwens en die zijn tip top in orde.
En… je kan ook een hele leuke duike excursie maken op Koh Chang.
Wij hebben hem geboekt bij Wim! Met zijn 8ten met een speedboot een hele dag weg. Eten op een stil eilandje. Fantastisch!!!
Wim, wij hebben het super gehad die dag.
Je bent veel te bescheiden om daar zelf nooit iets over te zeggen al siert dat je ook wel.
Dus zeg ik het hier. Als je wilt duiken moet je echt boeken bij Wimkohchang.