Hallo ,
Zijn er onder jullie al mensen die naar het eiland Koh Chang zijn geweest ? Alle nuttige info is welkom , zo als beste reisperiode , bereikbaarheid v.h. eiland , accomodaties enz.
Noliko
Hallo ,
Zijn er onder jullie al mensen die naar het eiland Koh Chang zijn geweest ? Alle nuttige info is welkom , zo als beste reisperiode , bereikbaarheid v.h. eiland , accomodaties enz.
Noliko
Hoi,
Ik ben afgelopen juni op Ko Chang geweest, maar ik raad je aan om niet in deze periode (juni/augustus) te gaan tenzij je van errug veel regen houdt.
Het is prima bereikbaar vanuit BKK. Je kan met de bus (een uurtje of 5 rijden) of aanvliegen op Trat en vandaar met de bus/taxi naar de boot.
Het is nog niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Phuket en Ko Samui, en erg veel natuur. Er is slechts 1 rondweg op het eiland.
Accommodaties in alle soorten, voor ieder wat wils, kleine hutjes voor backpackers en luxe hotels voor de verwende reiziger.
Prachtig eiland en ik raad het je zeker aan (behalve dus in het regenseizoen; ik heb 5 dagen aaneen regen gehad, en geen tropische buien van een uurtje of 2, maar de hele dag).
Mocht je die kant op gaan en individueel reizen, dan is Ko Samet ook een leuke tussenstop voor je doorreist naar Chang.
Je kan met de auto op het eiland tegenwoordig, ik vind het een geweldig eiland. Een van de weinige plaatsen waar nog primair regenwoud is in Thailand het centrum van het eiland is echt een geweldige jungle. Nog niet al te veel buitenlandse toeristen, maar ja komt ook weer verandering in natuurlijk.
(PS weet iemand of de weg rondom het eiland al af is?)
Ramon
Hallo ,
I.v.m. de geplande reis naar het eiland Koh Chang ben ik bij Holiday Thailand International een 15-daagse strandvakantie tegen gekomen van ± 1100 euro , vluchten , overzetboot en logies met ontbijt . Ook was er nog bij aankomst in Bangkok een overnachting en rondreis in de stad voorzien .
Of kun je beter alles zelf regelen ?
Theo
Hoi,
kun je gewoon het oerwoud op Ko Chang in zonder malariapillen te hebben geslikt?
Hoe bescherm je je het beste?
Groetjes,
Elvin
ellow,
Mijn vriend en ik vertrekken eind februari voor 1 maand naar Thailand.
En ik ben aan het twijfelen tussen Koh Samui en Koh Chang, indien we niet genoeg tijd hebben en maar 1 van de twee eilandjes kunnen doen.
Wat raden jullie kenners aan?
Ik zoek mooie natuur, de lokale bevolking (dus niet op maat gemaakt alleen maar voor de toeristen) en eventueel duikmogelijkheden.
Ik dacht dat Koh Chang hieraan beter aan voldoet , of heb ik het verkeerd?
Wat betreft malariamuggen heb ik wel degelijk gelezen dat die hier wel aanwezig zijn. Maar is het echt nodig om pillen te slikken??
Groetjes
duikmogelijkheden en natuur is er zeker maar er is niet zoveel bevolking hehe.
Je kan in principe chang en samui niet met elkaar vergelijken. je kan op koh chang niet even lekker gaan stappen bv.
Nogmaals ik denk dat koh chang echt nog relaxed is, maar voor hoelang dat weet ik niet.
over die malaria pillen, ik slik die rotzooi alleen als het echt echt eeecht nodig is. Ik ben al tig keren de jungle in geweest en heb nooit iets geslikt in thailand. (wel kenia en tanzania enzo)
Meestal overnacht ik ook niet in de jungle. Doe je dit wel dan moet je toch wel wat malerone meenemen.
Het hangt er erg vanaf van hoelang je daar ben en hoe groot het risico is dat je veel gestoken word, in welk seizoen je gaat, waar je slaapt, kleding, insmeren… etc etc
Er is een risico dat zeker (voordat ik allemaal GGD mailtjes op mijn nek krijg )
groetjes en veel plezier.
Prachtig eiland, alleen na 3 dagen alles al gezien en gedaan.
Weinig originele bewoners gezien, behalve een paar verdwaalde op de oostkust.
Aan de westkust alleen toeristisch ingesteld.
Whitesand beach, zoals de naam al zegt mooi zandstrand loopt alleen wel erg lang af in de zee. kilometer lopen voordat je kunt zwemmen en geen vissen te zien.
Rondweg was vorig jaar mei niet af, weinig te zien aan het bouwen daarvan trouwens. Liep gewoon dood die weg.
Ook buiten het regenseizoen achtelijk veel regen daar…