Hutje op strand

Dag Thailand kenners,

In november gaan mijn man, mijn dochter van 4 en ik naar Thailand. Bangkok, 2 weken Chang Mai regio en dan een weekje aan een fijn strand. Ik droom van een hutje (bungalow) op het strand waar mijn dochter 's ochtends uitloopt en speelt in het zand. Mijn man en ik in een hangmat…Jullie kennen het plaatje vast. Dat hoop ik tenminste. Ik had Ko phi phi in gedachten maar kan dat hutje niet vinden op het net. Wie heeft tips voor mij naar welk eiland wij dan het beste kunnen gaan en misschien een specifiek adres? Mocht je zo’n plek op een ander eiland weten dan hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Marly

dit kan op bijna elk eiland voor phi phi kan je even hier kijken http://phiphirelaxbeach.com/

groet dirk :chin:

Hallo,

Ik denk als je via google zoekt op Beach Bungalow phi phi dat je vast wel wat kunt vinden inderdaad.

Afgelopen oktober goede ervaringen opgedaan op Koh Chang (oosten Thailand, ca 300 km van Bkk, te bereiken per bus, taxi of vliegtuig)
Wij zaten in het Koh Chang paradise resort & spa (www.kohchangparadise.com).
Mooie schone beachbungalows, van alle gemakken voorzien, 20 passen van het strand, vriendelijk personeel, strandstoelen voor de deur, hangmatjes en schommels aan de bomen, koffie en thee hele dag gratis, iedere dag schone lakens en (bad)handdoeken, alsmede iedere dag een flesje water. Mooi breed schoon strand en een schone zee. De zee loopt langzaam af. Bij hoog water moet je best wel even een stukje de zee in voordat je middel nat wordt. maar dat is weer een voordeel voor de kleine natuurlijk. De bungalows staan schuin, zodat je ook nog eens weinig last hebt van buren.
Bovendien een leuk eiland om ook nog wat te ondernemen. Genoeg leuke dorpjes om te bezoeken, alsmede een mooie waterval, leuke wandeltochten, snorkel en duikmogelijkheden etc etc etc.

In het resort is het goed eten, er is een goede spa en een leuk zwembad. Kortom een aanrader wat mij betreft. Ook buiten het hotel kan je lekker happen. Even zoeken en je zult zeker wat vinden. Check wel op internet naar de vele verschillende prijzen die aangeboden worden. De eigen site van het resort was bij ons (ttv boeking) overigens het meest voordelig.

Succes met de keuze
Paul

mijn ervaringen met koh chang zijn ook heel goed en dit resort ziet er prachtig uit echter is het niet voor elke beurs weggelegd

groet dirk :chin:

November ben ik ook op Koh Chang geweest, heerlijk eiland! Genoeg te doen. van lekker eten tot duiken, wandeltocht met gids echt voor elk wat wils. Vooral ‘New Treehouse’ vond ik super, helemaal aan de andere kant van t eiland, super afgelegen & erg basic maar voor een paar dagen, geweldige ervaring. Hutje op t strand met hangmatjes en verder niets (moet je van houden natuurlijk, goed betaalbaar & heerlijk eten)

Koh Maak vond ik ook super relaxed wel een veel Kleiner eilandje.

Als je in/rond Chiang Mai bent kan ik een bezoek aan het Elephant Nature Park van harte aanraden! Veel plezier :zon02:

Beste Marly,
Tik op google Trang Thailand (ligt in het zuid-westen) in en je vind zeker 5 eilandtjes. Als je dan op een van deze klikt vind je resorts van luxe tot doodsimpel. Trang bereik je vanuit Bkk met het vliegtuig (1 in de morgen en 1 in de middag. 1 uur vliegen) of met de trein (vertrek Hualompong (hoofdstation Bkk) 1705 of 1825 (geen 1ste klas op deze0 aankomst smorgens tussen 0800 en 0900).
MVG Frank

Geweldig wat een tips allemaal.
Erg bedankt allemaal. Ik ga zodadelijk meteen eens op het net verder zoeken. Ik krijg er steeds meer zin in!!!
Marly

Kijk ook eens op www.sawadee.com daar heb je bijna alle hotels/hutjes op alle eilanden bij elkaar.
Er staan veel fotos/reviews en prijzen bij.

Succes,
vttje

Dit is een heel goeie website om het juiste eiland te kiezen:

Wij zouden graag in februari 2013 naar Thaïland gaan en we hebben dus nog tijd zat om alles uit te pluizen. Op dit forum heb ik in elk geval al zeer veel interessante dingen kunnen terugvinden. Als afsluiter zullen we waarschijnlijk ook logies uitzoeken in Kog Chang. Wat ik graag zou willen weten, dat is hoe de prijzen om te eten en drinken zijn in die paradijselijke resorts zoals bijvoorbeeld het Koh Chang Paradise Resort die hier aanboven wordt en er supersjiek uitziet… ik zou het wel zien zitten om daar een dag of vijf te kunnen verblijven als afsluiter van een rondreis.

lastig om te voorspellen wat de prijzen over 2 jaar zullen zijn. Ik gok op

75 euro per nacht voor een strandbungalow in februari en 5 euro per maaltijd. vruchtenshake 2 euro, 0.5 fles bier 3-4 euro

Ik ben eind 2009 in Koh Chiang geweest en in december 2010 terug gegaan. het eiland is enorm veranderd! Best schokkend vond ik, daar ook over gesproken met een aantal ‘bekenden’ die daar hun resorts en restaurants hebben. 2013 is nog ver ver weg. Neem je tijd en pin je niet vast op wat nu geweldig is. Time changes fast! Enne ook de prijzen :s Neemt niet weg dat ik Thailand geweldig vind!!!

In 2009 betaalde ik ongeveer 45 USD (40 euro?) per nacht voor een luxe appartementje met tv, dvd-speler en gratis films, balkon en zwembadje in de buurt, op ongeveer 700 meter van het zandstrand. Warapura Resort, Lonely Beach. Elke avond fantastische zonsondergangen. Super aardig personeel en heeeeerlijk eten en fruitsappen & mixjes (bv mango en kokos mmm). Ik heb het er erg naar mijn zin gehad! Het zwembadje vond ik ook lekkerder dan de lauwe zoute zee.
Alleen was er wel wat kabaal van naastgelegen bars (daar heb je op heel Koh Chang wel veel kans op), maar met oordoppen sliep ik als een roosje.

http://www.pbase.com/cile/image/120453567/medium.jpg

http://www.pbase.com/cile/image/120453578/medium.jpg
Douchen in de open lucht!

http://www.pbase.com/cile/image/120453587/medium.jpg
Het restaurant waar ik uren kon vertoeven. Aan een rotsstrand; zandstrand was 700 meter verderop.

Ik zal inderdaad pas vanaf volgend jaar uitkijken naar logies. De prijzen voor een maaltijd rond 5 euro, dat is toch niet duur. Als je in Europa in vier- of vijfsterren hotels wil logeren liggen de prijzen in de restaurants van deze hotels toch behoorlijk hoog.

ik zou lekker naar koh chang gaan. die onder birma ligt.
heerlijk rustig, geen verkeer. en bungalow op strand.

Ik zou lekker naar Koh Chang of Koh Samet gaan niet al te veel reizen en prijstechnisch ook heel leuk :wink:

kan al vanaf 1 euro voor een noodlesoup

5 euro voor een maaltijd als het westers is in Thailand. Je kunt thai al krijgen voor 2 euro inclusief rijst.

hey ,

moira hoe is het? al verhuis naar nieuw zeeland