Vragen over Koh Chang door Confederate:

‘And now for something complete different’…
Mijn moeder van 76 die bij mij woont in Brazilie en ‘gene gewone’ is zoals
ik denk ik(heb het van haar ‘zit in de genen’ you know…)wil volgend jaar
voor 1,5 maand eind maart naar een eiland in Thailand met hagelwit zand
goed ‘dichtbij de kust’ snorkelen(dus geen dure lawaaierige speedboten)
geen girliebars of discoteken maar basic bungalows lokale eetstalletjes
(rijst curry vis is okay voor haar) een watervallen en lange wandelingen door de jungle zijn welkom.
Hopelijk is het van eind maart tot half Mei nog droog en clear water om te
snorkelen?
Alle info en suggesties van zo een eiland in Thailand welkom misschien ga
ik wel met haar mee als we dat maar samen overleven…twee ‘gekke’ avonturiers daar komen problemen van…

ik denk dat ko chang een goede optie zal zijn dit ligt in een nationaal park (marine park) en speedbootjes jetski’s e.d zijn hier dan ook verboden dus de rust voor de kust is gegarandeerd verder was er toen ik er voor het laatst was (z’n 3 jaar geleden) nog maar een locatie waar girliebars waren en dat waren er ook nog maar en stuk of 5 dit lag geheel buiten elk dorp en dus zal je daar geen last van hebben (of je moet het gaan opzoeken)
natuurlijk is het hier ook toeristisch en dat geld dan zeker voor enkele dorpjes maar toen ik er was kon ik in elk dorp nog steeds heerlijk echt thais eten bij lokale “restaurants”

en dat overleven zal wel lukken denk ik het is er vast niet zo levens gevaarlijk als in rio :slywink:

Ben al wel 4 jaar van Be weg maar meen mij toch te herinneren dat het strand van St. Anneke niet zo gek ver van bij jou thuis moet zijn.
Alle gekheid op een stokje…vul op google Trang Thailand in en keis uit de eilandtjes en resorts. Je kan een boot met schipper huren en er is mogelijkheid tot jungletocht.
MVG Frank

Ja kom op man gooi dat roer is om je kan het :zon02:.

Bedankt Dirkpie voor je wijze raad.
Koh Chang had ook al mijn aandacht getrokken welk zijn de rustigste
beste stranden om te snorkelen en basic lodging te vinden.
Hopelijk barst de moesson nog niet los want ze wil van eind maart tot
half mei gaan dan is het heet genoeg voor haar ‘hoe heter hoe beter’…
Kun je als je aankomt op de luchthaven van Bangkok een ticket naar Koh
Chang met de bus en ferryticket boeken zijn daar buskantoren of moet
mijn moeder de stad in naar de Northern busterminal om daar een ticket
naar Koh Chang te boeken?
Zijn er bussen of railway van de luchthaven naar de stad naar de Northern en Southernbusterminal?
Weet iemand een goedkoop(10 euro per nacht)logement in Bangkok
liefst niet tever van de northernbusterminal een bed een douche een ventilator een veilige kamer meer heeft ze niet nodig moest ze de bus niet halen naar Koh Chang.
1 nacht Bangkok is voldoende…

De vraag is Confederate,hoe laat kom je moeder aan in BKK?normaal vertrekken de bussen naar Koh Chang en eventueel Koh samet via het Ekemai busstation! graag meer info aub! gegroet:georgessiam.:chin:

Dat weet ze nog niet ticket is nog niet geboekt want ze gaat zoals gezegd eind Maart 2011.
Ze koopt wel een ticket dat in de voormiddag of ten laatste om 14h aankomt liever iets meer betalen en op een redelijk uur aankomen vooral omdat ze 76 jaar is…
Is Ekemaibusstation op de luchthaven of in Bankokcity?

Het ekemai busstation is in Bangkoktown! ik heb daarjuist eens gekeken op het internet,je kan eventueel ook een taxi of minivan aanvragen bij greenwoud travel,die vervoeren mensen naar elke uithoek in Thailand.Ik zou zeggen ff surfen op de site,staan ook tabels bij hoeveel het eventueel gaat kosten!Wat je ook kunt doen =een prijs met een taximan afspreken op de luchthaven om naar Koh Chang te rijden,dat is ook een mogelijk.gegroet:georgessiam.

mocht je 1 nachtje in bangkok willen/moeten blijven dan kan je met een meter taxi naar sanawan palace gaan deze rit kost ongeveer 65 bath dit guesthouse is vlak bij de lucht haven lekker rustig met een zwembad en alles wat je nodig hebt voor de prijs die je zoekt de website is Sananwan Palace - bangpli.com Bangkok regional information dan kan je de volgende dag naar de stad gaan en vandaar naar ko chang

Hey,

Er is een rechtstreekse bus van de luchthaven tot op Koh Chang. Kijk hier even voor het schema.
Op dit moment is het heeeeeet hier en dat blijft zo tot en met mei, al kan half mei de moeson wel heviger worden. Meestal begint half april het weer een beetje te keren en is er kans op een tropische bui in de late namiddag.
Er is voldoende basic accommodation aanwezig en talrijke eetstalletjes evenals kleine restaurantjes.
Van speedboten en jetski’s heb je hier inderdaad geen last. Rust op het strand gegarandeerd!
Voor het snorkelen vanaf het strand moet ik je echter teleurstellen, op heel Koh Chang is er geen enkele plek waar je deftig kan snorkelen vanaf het strand. Om koraal en vissen te zien moet je op een bootje richting omliggende eilandjes.

Groetjes

Wim

Ik heb ff gesurfd en ik zie dat deze dienst is verzekerd(eind december)ik wist het niet,dus deze info is mooi meegenomen voor Confederate en mijzelf!Bedankt voor je info! gegroet:georgessiam.

Bedankt jongens voor de informatie zonde dat de bus naar Koh Chang vanaf de airport zo vroeg vetrekt(7h30) dan moet je al zeer vroeg aankomen.
Dus dat word Bangkok in naar de Northernbusterminal om daar een bus naar Koh Chang te nemen hopelijk vertrekken die s’avonds of late namiddag kan mijn moeder nog geld wisselen(want ik hoorde dat ze op de luchthaven een zeer slecht koers geven maar dat is op alle luchthavens).
Dus hopelijk is daar een bus naar de Northernbusterminal en zijn daar moneychangers offices met een goede rate Euro/Bath…
Mist ze alsnog de bus dan op zoek naar een budgethotel in de direkte omgeving van de Northernbusterminal alle suggesties welkom.
Zonde dat een boot moet nemen naar goede snorkelplekken rond Koh Chang hopelijk vallen de prijzen mee en geen ‘miami vice speedboten’ want
dat jaagt alle vissen weg en vernielt alle koralen…
Ze wil ook een motortje huren heb haar al gewaarschuwt dat ze in Thailand ‘links en overal’ rijden als dat maar goed afloopt en hopelijk
als je een paar dagen een motor huurt vallen de prijzen mee want in
Bali huurde ze een motor(HONDA 150CC)voor nog geen 5 euro per dag benzine was daar 50 cent maar Indonesie is echt spotgoedkoop en
bloedmooi behalve Bali dat is ‘Benidorm’ geworden…

Waarom niet de bus vanaf Ekamai? Daar gaan ze vaker en langer door.

Wij hebben ook gesnorkeld, idd jammer dat je met een boot moet…we betaalden 900 baht pp voor een hele dag weg (incl lunch en water)

Scooter huren ideaal! Omgerekend hebben we voor 8 dagen €26,- betaald! Wel is waar geen 150 cc maar een 110cc (kan ook best hard;))

Bedankt Neyana hopelijk is er dan een public bus van de luchthaven naar
Ekemaibusstation dan boeken we daar de bus naar Koh Chang hopelijk verschillende vertrekken per dag want mijn 76 jarige moeder wil geen dag
in het hectische vervuilde Bangkok blijven dan word ze ‘kribbig’ en werkt ze dat op mij uit…
Moest ‘iemand’ nog andere hagelwitte eilanden weten waar het goed wandelen ‘scooteren’ en snorkelen is en er nog basic bungalows voor
goedkope prijzen zijn laat het ons wezen zolang er maar geen ‘full moon
parties’ en andere teringherrie is het okay voor mijn moeder ze houd van snorkelen rondwandelen ‘rumble in the jungle’ en lokale eettentjes bezoeken en alles proeven tot de tranen in haar ogen staan omdat het te
spicey is…
We gaan 45 dagen vanaf eind Maart dus hopelijk geen moesson in Mei en
gaan zeker Koh Chang bezoeken en een ander eiland alle suggesties zijn welkom.

Misschien heb je hier wat aan,

Zou alleen wel een beetje verder kijken met google, sommige sites willen nog wel eens wat anders vertellen. Ik heb Ekamai timetable ingetikt.

Van het vliegveld zou ik het zo gauw niet weten, heb wel dit gevonden.
Misschien heb je aan bus 552 iets. Deze gaat naar het eindstation van de Skytrain bij Sukhumvit deze halte is maar iets verwijderd van halte Ekamai.

Een link is wel handig;)

http://www.bangkokairportonline.com/node/56

ZOals Wimkohchang het al vermeld heeft,waarvoor mijn dank!! Is er een busdienst van het vliegveld die rechtstreeks naar Koh Chang vertrekt,dus afreizen naar het Ekamai busstation is niet nodig!! gegroet:georgessiam.:chin:

Lieve Georges, Confederate weet niet hoelaat die aankomt en de bus vanaf het vliegveld vertrekt al heel vroeg;)

Oja, Confederate…waarom geld wisselen? Pinnen is toch veel makkelijker!

Maar wat ik nog even zeggen wou, stoere moeder heb je! 76 jaar en dan nog zo heerlijk avontuurlijk! Hoop dat ik dat mag beleven!cheer

@confederate als je moeder laat aankomt in bkk dan kan ze zo als ik eerder ook al vermeld heb ook naar sanawan palace gaan is z’n 15 minuten van het airport en dan kan ze de volgende ochtend vanaf het airport de bus nemen naar ko chang zo hoeft ze niet naar de drukte van bkk en de bus naar ko chang die vertrekt vanaf het vliegveld is zeker een half uur minder land dan vanuit de stad omdat het vliegveld al aan de oost zijde van de stad ligt