Vragen over Koh Chang door Confederate:

@ Confederate,

Jouw zorgen over het huren van een motortje zijn terecht. Niet enkel het feit dat ze hier links rijden of (soms) overal, maar ook dat de weg hier behoorlijk op en neer gaat en dat deze bij tijden er heel gevaarlijk glad bij ligt kunnen die zorgen enkel versterken. Die gladheid is nadrukkelijk aanwezig vlak bij het begin of het einde van een regenbui. Dit komt doordat olie van allerlei voertuigen loskomt op het wegdek en ook naar het einde van de bui toe stroomt de zogenaamde junglejuice op weg en maakt het superglad!
Dus als je een onervaren motorbestuurder bent kan je best opteren om lokale taxis te nemen, ja het is een beetje duurder, maar zeker een pak goedkoper als eventuele ziekenhuisbezoekjes.
Toch eventjes over nadenken

W.

Zie nu pas dat ze volgend jaar wil! Haha!

Dan rijd er (ja ja eindelijk!) ook een Skytrain vanaf het vliegveld naar Bangkok! Niet zo zeer naar Ekamai maar wel weer naar haltes waar je kan overstappen. (of dat handig is met bagage vraag ik me af…) maar t is maar even dat je het weet.

Hotel bij vliegveld had ik idd ook al aan zitten denken, maar had in m’n achterhoofd dat je moeder zo snel mogelijk naar Koh Chang wou.

En wat de scooters betreft, zoals in mijn eerdere post. Ik vond t ideaal! Maar voorzichtig zijn dat zeker! Ik moet Wim dan ook groot gelijk geven. Helemaal met nattigheid lijkt t wel ijzel. Koh Chang heeft een paar akelige haarspeld bochten deze zijn ook nog eens erg steil. En dan ook nog van die lekkere “greppels” naast de weg, hebben er zelf een paar de bocht niet zien halen en kwamen daarin terecht. Gelukkig niet het hele eiland, maar vooraan (dus net vanaf de pier) en achteraan richting Bang Bao heb ik weleens peentjes gezweten. Sch**t soms 7 kleuren…:paranoid:

Helaas rijden er op het eiland geen gewone taxi’s, enkel maar song thaew’s. Klein stukje wil wel, maar een langer stuk dan gaat t zeer doen aan je rug. (wederom door die rot wegen)

Maar toch, het is het fijnste plekje op aarde wat ik ken! :wub:

Motortje huren is gevaarlijk vorig jaar 2 maanden in Sulawesi/Indonesie
verschillende Bule(toeristen)gezien die zwaar op hun bek gingen maar meestal door de combinatie snelheid,overmoed en arrogantie mentaliteit
van we zijn hier op vakantie en hebben ‘schijt’ aan de verkeersregels dat
eindigt dan meestal in het lokale ziekenhuis tot mijn grote tevredenheid…

Mijn moeder Maria vroeg welke hagelwit strand het beste,rustigste,basic
bungalows,locale eettentjes en goed snorkelen is van Koh Chang.
Indien mogelijk graag top 3 van de beste stranden in Koh Chang dan probeert ze ze allemaal…

Is in het busticket ook het ferryticket inbegrepen en hoelang zit je op die boot en vaart hij nog uit eind Mei?
Of vaart de ferry heel het jaar uit?

Komt mijn moeder s’middags aan dan best bus van luchthaven naar Northern of Eastenbusterminal geld wisselen moneychanger en hoppa
de bus in naar de pier voor de ferry naar Koh Chang.
Pinnen kan ze ook maar verleden jaar 5 euro per pinbeurt in Bali vond
ze ‘diefstal’ dus hopelijk geen hoge pincommisies in Bangkok of Bangkokairport.

Er schijnt nog een andere Koh Chang te zijn in Thailand maar dan in het zuiden is dat eiland de moeite waard of te mijden?

mijn favoriete strand op koh chang is lonely beach gezellig druk maar geen massa toerisme
de ferry vaart het gehele jaar
je kan een combi ticket kopen
pinnen in thailand kost 150 bath per keer en dan nog wat jou eigen bank er voor rekent ik ben bij de rabobank en pin gratis in het buitenland
het andere ko chang aan de zuid west kust is nog bijna niet ontdekt door toeristen onverharde wegen alleen enkele basic overnachtings mogenlijk heden 's nachts geen stroom ik ben er 3 dagen geweest en vond dat wel lang genoeg om terug te keren naar wat drukkere plaatsen (dit was wel z’n 10 jaar geleden dus mischien is het nu wat gemoderniseert)

Bedankt voor je duidelijke uitleg dus neem we maar cash geld mee zoals
altijd en wisselen we 20 euro op de luchthaven om naar de Northernbusterminal te geraken en dan hopelijk zijn er daar moneychangers om honderden euros te wisselen want misschien lagere
koers als je wisselt bij moneychangers op KOH chang en andere eilanden?
Mijn moeder is al niet meer te houden ze las je mail gisteren over het
‘ongerepte’ Koh Chang aan de Zuid Westkust daar wil ze nu zeker heen.
Dus haar ‘reisplan’ eerst naar Koh Chang aan de Eastcoast en dan naar
Koh Chang op de Zuid Westkust dat worden 45 ‘dolle’ reisdagen met haar
smeer mijn benen(veel rondlopen,bus in bus uit) en rug(backpack) alvast in…
Kun je ook vanuit Bangkok en of beter vanuit Koh Chang aan de Eastcoast
naar Koh Chang aan de Zuid Westkust?
Alle praktische info welkom…

Ik persoonlijk zou nooit veel cash meenemen, maar zoals ik al zeg, dat is persoonlijk.

Jullie gaan vast een fantastische trip tegemoet! Als je iets wilt zien van Koh Chang, bij mijn profiel staan wat foto’s!

Mooie fotos vooral van die zonsondergang met die ‘hut/woning’ op palen.
Zal de Lonely Planet kopen van Thailand om informatie te vinden van Koh
Chang aan de ZuidWestkust…hopelijk kan ik transport vinden vanuit
Koh Chang aan de Oostkust en moet ik niet helemaal terug naar Bangkok.
Hopelijk is het daar nog een beetje ‘ongerept’ en geen bars of full moon
parties…
Een mooie trip word het zeker vroeg opstaan om van s’morgens tot met
zonsondergang de zon op mijn te voelen en bruin(of rood?)te worden
zoveel mogelijk te zien hopelijk geen voedselvergiftiging zoals verleden
jaar toen ik 2maanden Indonesie rondgetrokken ben en effe 3 dagen schij… en overgeven woog 60 kilo bij vertrek toen ik terugkwam amper 52 kilo voor 1m71 veel te licht alle broeken vielen zo van mijn kont…

Ziehier een paar indrukken over Koh Chang!

Bedankt Georgesiam het zijn mooie fotos hopelijk heeft Koh Chang niet te drukke stranden zoals Phuket en heeft het kwa natuur/watervallen wat te bieden voor het snorkelen proberen we dan wel een vissersboot te regelen zoals we in Indonesie vorig jaar en de Filipijnen 2 jaar gelden gedaan hebben beter dan een speedboot die ‘jaagt’ toch alle vissen weg.
Ga nu proberen uit te zoeken waar Koh Chang aan de ZuidWestkust ligt en hoe we daar geraken vanuit Koh Chang aan de Oostkust want mijn moeder zaagt nu al de oren van mijn kop ze wil daar ook absoluut heen dus doen we eerst Koh Chang aan de Oostkust dan Koh Chang aan de Zuidwestkust 45 dagen zal wel genoeg zijn hopelijk.
Als ‘Belgen’ moeten we eerst naar ThaiConsulaat in Berchem zeker want
we blijven langer dan een maand hoeveel op voorhand aanvragen wat kost dat ‘geven’ ze dan een 2maand of een 3maand visum of bestaat een 3
maand visum niet verkrijg je dat alleen als je familie daar hebt of andere sociale reden(en)?
We kijken alvast uit naar deze mooie/avontuurlijke THAILAND reis…
Kun je nog filmrolletjes kopen in Thailand want heb een oude Nikon F65
wil geen digitale camera wil ‘echte’ fotos in mijn handen voelen/hebben…

Hmmm,zijn ze dan van adres veranderd,ik dacht dat het Thais consulaat aan de “oudaan” was naast het Ing bank!Ik denk dat dit normaal geen probleem is om in een goede fotowinkel(Bkk)en elders aan die filmrolletjes te geraken!Over visa’s aanvragen hebben we toen een week moeten wachten,werd met een bode van het reisbureau geregeld.Ik zal eens zien op het internet ofdat ze geen website hebben,dan kun je er eventueel naar toe surfen! gegroet:georgessiam.Heb ff gecheckt en ik heb het webadres gevonden van het consulaat in Antwerpen! www.thaiconsulate.be/

Wij zijn toen idd met zo’n oude vissersboot gaan snorkelen.

En vast wel dat je fotorolletjes kan kopen! Ik ga in oktober (ja dan pas!) ik zal er eens op letten. (Ga naar zoiezo naar Bangkok en Koh Chang!)

Welke dag in oktober Esther? ik zou de eerste week van oktober vertrekken,datums zijn speelbaar!Misschien komen we elkaar nog tegen in Survarnabhumi, dan kunnen we wat bijkletsen tussen pot en kroket!!lol2g.s

vanaf 1 april zijn de visa’s voor thailand weer gratis dus het kost je alleen wat moeite door het aan te vragen als je 45 dagen gaat zou ik een 60 dagen visum vragen maar een 90 dagen visum kan ook

ik zou eens in mijn oude reispapieren bladeren hoe ik toen op koh chang aan de west kust geraakt ben

lol2 Dat zou prachtig zijn Georges! Maar wij gaan vanaf (omstreeks) 18 oktober. Dit ivm de vakantie van zoon. Ook al is hij nog niet leerplichtig, willen toch zoveel mogelijk in de vakanties plannen.

Confederate, zit nu met de Lonely Planet (Islands&Beaches) op schoot. Ga daar eens even in neuzen en wellicht dat ik je meer antwoord kan geven.
Heb net ook nog gegoogeld, maar word daar niet veel wijzer van…
Want je moet ook nog uitkijken dat het niet verward word met, Koh Si Chang!

Heb al wel wat gevonden in de LP. Ga t vanavond voor je uittikken, nu even spitsuur hier in huis;)

Of gooi t onder de scanner:vak02:

Heb t gescant voor je, nadeel is dat het hier nogal klein komt te staan. Kan m wel vergroten maar dan neemt ie het halve forum in beslag;)

Als je wilt mag je me ook wel een pb sturen met je email adres erin. Dan stuur ik je het originele formaat via de mail.

http://img.photobucket.com/albums/v498/essieb/KohChang1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v498/essieb/KohChang2.jpg

Bedankt Neyana om het bericht door te sturen maar wat klein stuur het
groter als het kandoor naar mijn e-mail:pepermans@hotmail.com
Yep,het Thais consulaat zit al jaren in de Frans van Hombeeckplein in Berchem op de Meir zijn ze al lang weg het was te duur om daar te blijven
crisis you know…
Moet ik dus voor een 45 dagen verblijf naar het Thaisconsulaat is dat
‘tourist visum’ gratis of moet ik betalen en terugkomen een week later
hoeveel pasfotos meebrengen?
Voor Indonesie moest ik 2 keer naar Brussel 40 euro voor maximum 2 maanden verblijf…
Koh Chang aan de ZuidWestkust heeft werkelijk mijn interesse dat lijkt me
nog een ‘rustig’ eiland daar wil ik zeker heen maar dan moet ik zeker terug naar Bangkok denk ik om daar een bus naar Ranong te nemen van daaruit een ferry en dan zien we wel hopelijk valt het daar mee om te
snorkelen zwemmen wandelen enz…
Hopelijk vaart de ferry vanuit Koh Chang terug naar Ranong half Mei
hopelijk komt de moesson later dan Mei maar ja dat weet je nooit
only Boedha knows…

Confererate,heb je al gesurfd naar de site van het consulaat dat ik gisteren heb gegeven?Ikzelf weet bitter weinig over alle visa(toestanden)Dit omdat ik gewoonlijk maar 27dagen verblijf per keer als ik Th aandoe.Over de verhuis consulaat dan ligt die aan de bussen-depot?(A’pen ooststation).g.s:chin:

Consulaat Thailand ligt niet aan Ooststatie(dat is de Plantijn en Moretuslei)
maar is nu een zijstraat van de Grote Steenweg vlakbij Buga een verdeler
van Fiat Alfa Romeo autos maar koop daar nooit een auto ‘service’ is daar
onbestaande zeer arrogante mensen daar willen alleen je geld…

Informatiesite van Thaiconsulaat is een invulformulier 3 pasfotos meebrengen denk ik maar nergens vermelding van de kostprijs is dus
GRATIS een 2 maand touristvisum?