Wat is nou het allermooiste strand van Thailand?

dat kan ook. maar meestal geeft dat niet zo’n scherpe scheiding.

Ook op Koh Chang geweest. Geen geluiden van barretjes gehoord, alleen krekels en het ruizen van de groen/blauwe zee. Wij waren er in okt en toen was het niet echt super druk. Het eiland biedt diverse tripmogelijkheden, maar je bent wel afhankelijk van lokale busjes of zelf iets huren.

De eilanden in de omgeving van Krabi en Ao Nang zijn wel mooier. Koh Phi Phi is dan nog erg toeristisch en heeft door de Tsunami wat ons betreft wel aan kracht/schoonheid verloren.

Moeilijk te kiezen tussen Koh Chang en Ao Nang e.o…
Ik zou zeggen Koh Chang als je wat rust wilt met af en toe een tochtje. Vanuit Ao Nang kan je mooie dagtochten / snorkelen / duiken maken en heb je in Ao Nang in de avond wat vertier.

Succes met de keuze

Denk dat de keuze al wel is gemaakt, deze post is al bijna een jaar oud;)

Maar dat geeft natuurlijk niets! Altijd wel een ander die er iets aan heeft!

Wat een toeval, hier ben ik ook geweest 3 maand terug! Gevonden via Latestays waar je voor Lonley Beach weinig keuze hebt en al snel op Warapura uit komt. Inderdaad een leuk resort, super aardige mensen en een mooi uitzicht bij het ontbijt.
Overlast van geluid heb ik er niet gehad, maar moet zeggen dat het echt heel rustig was in mei, voor mij te rustig en zelfs wat saai.
Enige reden voor mij om hier niet terug te keren (wat betreft het resort) zijn de kei harde matrassen. Ben wel van een stevige matras, maar dit was echt heel onprettig en werd gewoon in de nacht wakker met een zere rug.

Hai,
Na al jullie berichtjes gelezen te hebben is de keuze voor ons nog steeds moeilijk.
Wij gaan in feb 2011 naar bangkok, voor 3 dagen en willen 4 dagen naar een mooi eiland om te relaxen. Langer kunnen we helaas niet weg vanwege ons werk…

Wij willen het liefst niet te lang reizen omdat we weinig tijd hebben, dus welk eiland raad je ons aan wat mooi,relaxed en ontspannend is, (niet te relaxed, lees saai…hahaha),(we willen natuurlijk wel in de avond leuk een klein drankje kunnen doen), dus evt het snelst is denk ik om te vliegen naar een eiland…of heeft iem een goed en snel advies…?

Met onze tijdsdruk en onze wens van een mooi strand dacht ik aan krabi…, of phi phi…
Hoelang is het vliegen naar Krabi?
De rest van de eilandjes zijn alleen per bus of trein te doen vanuit bangkok?

Alvast super bedankt

krabi is z’n anderhalf uur vliegen vanaf bangkok als je in de avond ook nog een beetje wil stappen zou ik naar Ao Nang gaan maar dat is nou net weer niet z’n heel erg mooi strand (nog steeds mooi trouwens) Phi Phi is dan nog z’n 2 a 3 uur varen maar daar zijn de stranden dan wel weer heel mooi en voor een paar dagen is het daar prima vol te houden (voor langer is het eigenlijk te klein)
ook kan je naar Phuket vliegen en dan naar Kata beach gaan of naar Samui vliegen en daar een mooi strand op zoeken of de boot nemen naar koh Tao of koh Phanang

Ondanks dat ‘mijn’ topic inmiddels al ruim een jaar oud is, heb ik nu toch nog heel veel aan jullie reacties! Volgende week vertrekken we namelijk éindelijk, i.p.v. februari is het dus januari geworden.
We vliegen nu van Chiang Mai naar Phuket en willen dan afzakken via Ko Lanta naar Ko Lipe. Misschien komen we wel niet zo zuidelijk als het in omgeving van Ko Lanta goed bevalt, misschien wel. En laten we de weersverwachting ook niet vergeten…

Dank Georges! Zal zeker nog wat van me laten horen, dat ben ik bijna wel aan jullie verplicht na alle hulp en tips :wink:

Mooie stranden in Thailand. Koh Chang zeer zeker, Koh Lipi, Koh Muk en misschien wel de mooiste bij de Siliman eilanden. Rayong heeft ook mooie, rustige stranden evenals Pranburi.
Overigens het mooiste strand dat ik het afgelopen jaar gezien heb was op een eilandje voor de kust van Kep in Cambodja. Ook niet zo ver vanThailand!!

Ik ben deze zomer naar Thailand geweest, en heb veel gezien in Azie, maar vond Bangkok een echt zeer vieze stad en heb achteraf spijt gehad dat ik 2.5 dag was gebleven. Die tijd had ik beter kunnen gebruiken in het zuiden van Thailand. Koh Samui, Phi Phi zijn enorm aan te raden!

Ik heb in drie weken Cambodja, Thailand en Hongkong afgereist. Alles is makkelijk te boeken via Bangkok airlines en Thai Airways. Boek wel op hun site zelf want via andere sites betaal je altijd meer. Via de airlines betaal je 1 of 2 dagen van te voren E50, maar soms zag ik nog iets staan voor E25, maar dat was incidenteel. Ook ik had tijdsdruk.

Verder is het advies om niet vooraf het hotel te boeken maar pas op de plaats van bestemming. Zo kun je de hotel vooraf bekijken, voordat je erin gaat. Dus ook niet vooraf boeken via “bureau’s”. De tuk tuk drivers willen goedkoper een rit aanbieden als ze naar de National Tourist bureaus of zo brengen. Daar proberen ze je een hotel te verkopen onder de noemer, stel dat alles is volgeboekt; maar dat was dus nooit.

Succes en vee plezier!
Groet,

Ben het gedeeltelijk met je eens. Als je idd een guesthouse of simpele accommodatie wilt boeken, zou je dat idd het beste ter plaatse kunnen doen.
Maar indien je een goed middenklasse of luxe hotel wilt boeken, raad ik wel aan om dit vooraf te boeken via een van de bekendere hotelboekingssites. In 9 van de 10 gevallen ben je bij dit soort hotels goedkoper uit dan als je een kamer bij de hotelbalie boekt.

Bangkok is zeker een vieze stad, maar als je hier eenmaal doorheen prikt, zal je ook de schoonheid zien. De eerste keer dat ik in Bangkok kwam, wilde ik er zo snel mogelijk weer weg. Nu kan ik er niet lang genoeg zitten. Ook al zit ik een hele week in Bangkok, ik verveel me geen moment. Laat mij maar in Bangkok wonen :slight_smile:

Inderdaad zijn hotels via touroperator vaak goedkoper dan als je binnen komt lopen. De afspraken tussen hotels en touroperator zijn ook zo dat zij niet onder de prijs mogen verkopen die ze in het contract met de touroperator hebben. Lijkt wel of ik reclame maak maar toch: Kijk eens op de website van Green Wood Travel www.greenwoodtravel.nl Daar staan heel veel hotels door heel Thailand heen die je via hun kunt boeken. en je hoeft er echt geen tour bij te boeken! .

De schoonheid van Bangkok? Doorprikken? Als jullie hier doorheen prikken, dan raad ik julie aan ook eens naar Bombay te gaan. Het moet natuurlijk wel een vakantie blijven, en na de hele wereld afgereist te hebben, weet je denk ik wel wat je mooi vind en wat niet. Maar dat is persoonlijk. Ik vind het een vieze stad en alles wat ik zag heb ik ooit al eens gezien.

Jullie praten over touroperators, maar ik praat over de bureau’s scam waar je mee plat wordt gegooit in Thailand . Verder reis ik al jaren, en ben ik nooit voor negatieve verrasingen gekomen.

Als je schema vast staat als een huis, dan kun je rustig boeken, maar wilt reizen of als iets tegen valt dan is het wel handig dat snel vertrekt, zonder geld te verliezen. Als je namelijk geboekt hebt, en betaald hebt, ben je je geld kwijt.

Verder weet ik niet wat jullie met goedkope verblijven bedoelen, maar ik heb meestal in 5 sterren hotels gezeten om van luxe voorzien te zijn en om een vakantie gevoel te hebben.

Hierbij heb ik het advies van de reisgids Lonely Planet :wereld:gebruikt. Ik weet niet of jullie deze reisgids kennen?

Verder

Maar om Bangkok echt te zien, te leren kennen en te doorgronden, heb je toch echt wat meer nodig dan slechts 2,5 dag. Er is zoveel te zien en te doen in BKK, je kan er makkelijk 10 dagen blijven en je zal je nog niet vervelen. Dat Bangkok een enigszins vieze stad is, zal ik ook niet ontkennen.

Met goedkope verblijven bedoel ik de guesthouses of eenvoudige bungalows. Die zou ik idd niet van tevoren boeken. Maar middenklasse of 5-sterren hotels kan je, indien de gehele reis vast ligt, voor goede prijzen boeken via websites als Agoda, AsiaRooms, Sawadee etc etc.
De prijzen die zij hanteren, krijg je in de meeste gevallen niet als je aan de balie in een hotel staat (tenzij ze speciale promoties hebben).

De Lonely Planet is mij zeker bekend…handig naslagwerk en heb deze de eerste jaren ook regelmatig gebruikt. Helaas is de info, met name prijzen e.d., alweer gedateerd op het moment dat ie uitkomt… Verder prima reisgids.

Vanuit alle reacties hier over Koh Chang (Golf) kan je wel op je houten schoenen aanvoelen hoe “rustig” het daar is.
Wil je iets anders kijk dan naar eilanden net onder Myanmar (Ranong, Thai kant). Ook hier vindt je een Chang maar meerdere welke (nog) niet aan hotels begonnen zijn.

Misschien is het niet je bedoeling, maar ik vind je post wel een beetje arrogant overkomen… Alsof kenners de LP niet zouden kennen en steeds benadrukkend dat je zoveel ervaring hebt… Maar goed, doesn’t matter… moest het alleen even kwijt.

Je opmerking verbaast mij eigenlijk enigzins dat je zegt dat alles wat je ziet je al eerder hebt gezien… Ik wist niet dat er een exacte kopie van Bangkok bestond lol… In mijn ogen is Bangkok niet vies, ooit in de achterbuurten van Delhi geweest? Dat is pas vies… Maar goed, ik denk dat er Bangkok een erg unieke cultuur heeft, die je niet snel in een andere stad (of andere delen van Thailand) tegen komt…

Ik ben net terug uit Thailand. Als je van rust en natuur houdt en een beetje kajakken of heerlijk aan het strand liggen, dan raad ik je aan Koh Kood en Koh Maak. Geen uitgaansleven en winkels. Met de speedboot vanaf Trat of de slowboat.
Groet Yvonne

Wat ik zeker kan aanbevelen is het Pano resort op Koh Mak. Mooie plek, ontzettend aardige mensen die het runnen en met fietsje ben je zo op de rest van het eiland.
Meer luxe maar ook ok is Big Easy. En nu ik toch bezig ben tussen Trat en de Cambodjaanse grens ligt in een echt traditioneel Thais vissersdorpje het Mailood resort. Uit de kunst!! als dat niet het "echte " Thailand is. Ik woon in Thailand en dit zijn mijn lievelingsplekken dus beloof me: Niet allemaal tegelijk gaan!

Ik kom ook net terug van Koh Chang. Viel me qua drukte erg tegen. Ik was er nl. 5 jaar geleden en dat was beter. Koh Chang is ondekt, vooral door Sweden, Noren en Russen… Ben nog nooit in Benidorm geweest, maar kreeg wel het idee dat dit het moest zijn. Wil je echt “LEKKER RUSTIG”?? Kijk dan verder… speedboat vanaf Trat, naar Koh Way, Koh Kood, Koh Mak en nog meerdere kleine eilandjes. ECHT RUSTIG.
Succes Yvonne

Ook aan het vaste land en niet ver van Bangkok,kan ik Cha aam aanprijzen.
Men moet het altijd niet te ver gaan zoeken,ook qua accomodatie vallen de prijzen nogal redelijk mee.
gegroet:georgessiam.