Strand/Eiland nabij Bangkok om even uit te blazen?

Hallo,

We hebben maar een beperkte tijd in Thailand, maar zouden toch graag 2 of 3 dagen van het strand genieten.

Weten jullie wat het leukste/mooiste eiland of strand is nabij Bangkok.

Zouden daar graag een hotelletje voor twee nachten boeken om uit te blazen voor we terugkeren.

Thanks,

Yalika

ik denk aan ko samet of hua hinn als een mooie strand bestemming vlakbij bangkok om even bij te komen van een reis, ko samet is een klein eiland wat lekker rustig is behalve in de weekende want dan gaan ook veel thai daar naar toe voor een weekendje aan zee, hua hinn is de oudste badplaats van thailand en hier is iets meer te doen maar als het alleen maar is om uit te blazen zou ik naar ko samet gaan

Sluit me bij Dirk aan. Ko Samet lijkt me een goeie optie. Niet al te ver bij Bangkok vandaan, uurtje of 3 met de bus, dan nog een stukje met de boot.
Had Sai Kaew is het bekendste en drukste strand van Ko Samet, hier vind je de meeste accommodatie en restaurants.
Zoals ook al gezegd door Dirk kan het in de weekenden of tijdens (Thaise)vakanties een stuk drukker worden op het eiland omdat veel Bangkokians dan ook de drukke stad ontvluchten voor een paar dagen aan zee.

Bussen naar Ko Samet vertrekken vanaf Ekamai busstation in Bangkok. Je kan hier op het busstation direct retourkaartjes voor bus & boot kopen.

Afgelopen jaar zelf in Samed Villa gezeten (www.samedvilla.com), een leuk resort aan Ao Phai Beach.

Wil je het nog dichter bij Bkk vertoeven(strand)dan ligt er voor Hua Hin nog het badplaatsje #Cha Aam!heeft ook een mooie wit strand,maar minder bezienswaardigheden dan Hua Hin!gegroet:georgessiam.

Of Cha-Am dichterbij is, hangt ervan af van waaruit in BKK je vertrekt. Zit je aan de oostelijke kant van BKK (vliegveld) dan is Koh Samet dichterbij. Anyhow het strand van Koh Samet is veel mooier dan dat van Cha Am, dus de keus is niet echt moeilijk lijkt mij…:vak02:

Bedankt Alvast,

Weet ik waar ik moet zoeken.

Yalika

@ Falang,

Ik denk dat George probeerd aantegeven dat voor dat je in Hua Hin aankomt eerst nog door Cha Am komt, en niet zo zeer of Koh Samet vanaf BKK N/O/Z/W zijde dichterbij is.

@ Yalika

Ik zou gaan voor Koh Samet een mooie afsluiting van je vakantie :vak01:.

Zoals Dirk, Dave en Jan al hebben aangegeven, Koh Samet is echt een prima optie. Ik heb er maar 2 dagen doorgebracht, maar ik heb echt even heerlijk kunnen relaxen. Normaal ben ik niet zo’n strand mens, en vind ik eiland niks maar hier kon ik uren op die matjes liggen en uitkijken over de zee :smile:.

Hier een foto van het strand; om hem wat groter te krijgen moet je erop klikken!

http://img215.imageshack.us/img215/3647/dscn0401k.th.jpg

ok ik denk dat we eruit zijn. Kho samet it will be…
Bedankt wederom voor al jullie deskundige hulp.

Groet yalika

Welk strand is dit, MAssiv? ziet er mooi rustig uit.

:slight_smile:

Natuurlijk bedoelde ik dit Jan,dat Cha Aam dichter bij Bkk ligt!Ook nog vermelden dat Koh Samet idd een heel mooi en rustig eiland is!Te bereiken met een bus van het Ekamai bustation,dan stoppen in Ban Peh om aldaar een speedboot voor (1000bath) of de gewone boot te nemen aan rato van 50bath.met de speedboot ben je op 10minuten op je bestemming;terwijl als je de gewone boot neemt 30minuten onderweg bent!Ik dacht dat het entreegeld om op het eiland te komen 150bath is.gegroet:g.s