Ervaringen met het eiland Ko Samet

Ervaringen met de het eiland Ko Samet

Plaats hier u reactie/ervaring betreft het eiland Ko Samet.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Een van mijn favoriete strandbestemmingen in Thailand !!! Op Ko Samet hangt een gezellige, ongedwongen sfeer, het is niet al te ver van Bangkok en de stranden zijn top.

's Avonds kan je hier romantisch dineren op het strand (beetje een lounge-idee met kussens op het strand) en het eten is uitstekend (veel verse vis) en goedkoop.

Het bekendste en drukste strand op Ko Samet is Hat Sai Kaew. Hier kan je 's avonds ook nog gezellig wat drinken in een bar. Er zijn geen drukke overvolle disco’s aanwezig op Samet en het uitgaansleven stelt dan ook weinig voor in vergelijking met bijvoorbeeld Phuket en Samui.

Ko Samet is onderdeel van een nationaal park, dus bij de meeste bungalows moet er ook nog een fee hiervoor betaald worden.

Op Ko Samet vind je geen hoogbouw wat hotels betreft en de kans is groot dat dit zo blijft omdat het dus onderdeel van een nationaal park is.

Vanuit Bangkok gaan er regelmatig bussen naar Ban Phe vanwaar de boten naar Samet vertrekken. Kaartje voor de bus + boot kan je al op het busstation in Bangkok aanschaffen.
Reistijd met de bus naar Ban Phe is ca. 3 uur; boottochtje is ca. 30 minuten.

Houd wel rekening met drukte tijdens weekenden, vakanties en Thaise feestdagen. Veel Thai ontvluchten dan zelf de drukte van Bangkok en gaan voor een paar dagen naar Samet.

Hallo Dave,

Ik ben 25 jaar geeden op Ko Samet geweest en vond het eeen prima eiland, nu wil ik met mijn twee kinderen van 16 jaar naar Ko Samet.
Weet jij een geschikte plaats (hotel / guesthouse om te verblijven?
Twee jaar geleden ben ik ook met mijn kinderen naar Thailand geweest we hebben rond getrokken en veel gezien. Nu wil ik graag wat langer op een plaats blijven (waar het ook leuk is voor kinderen) heb jij tips?
Alvast bedankt, Ineke.

Hoi Ineke,

25 jaar geleden al op Ko Samet geweest ?!?! Wow, toen zal het helemaal nog een onontdekt tropisch bounty-eiland zijn geweest.
Je zal dan nu wel schrikken, want helaas is dit paradijsje inmiddels ook ontdekt en behoorlijk volgebouwd met accommodatie (vooral rond het bekendste strandje Hat Sai Kaew). Gelukkig geen hoogbouw zoals in veel andere badplaatsen, want dat is niet toegestaan…
Denk dat voor kinderen een resort aan Hat Sai Kaew het leukst is, omdat daar gewoon het meest te beleven valt.

De laatste keer (afgelopen december) verbleef ik in het Tonsak Resort, wat aan Hat Sai Kaew ligt (www.tonsak.com)
Bungalowtjes (in verschillende prijscategorieen) vlak aan het strand en dichtbij de hoofdstraat van het eiland.
Wij hadden wel de simpelste categorie bungalow gekozen (je bent toch meer buiten dan binnen, dus een bed was voor ons het belangrijkste), maar omdat het december was, betaalden we toch een behoorlijke prijs hiervoor.

Ander resort aan Hat Sai Kaew is bijvoorbeeld Sai Kaew Villas (www.saikaew.com).

Maar er zijn nog veel meer resorts te vinden, alleen veel daarvan kan je niet van tevoren op internet boeken, maar zou je dus ter plaatse moeten doen.

Groeten,

Dave

Dave bedankt voor je snelle reactie.
Er zal inderdaad veel veranderd zijn…
In ieder geval bedankt voor je tips,
groet Ineke.

Koh Samet vond ik zelf niet meer op een Nationaal Park lijken (helaas). Er is gelukkig nog geen hoogbouw en het is er niet ontzettend druk. Vanuit Bangkok ook prima te doen!
In een dag heb je met een scootertje het eilandje rond gereden; let wel op dat de wegen slecht zijn en je gemakkelijk valt! Dus met kinderen ofzo niet echt handig.
Het eiland Koh Chang ernaast schijnt wel super te zijn …

Groeten,
Esther

En hoe is het stappen in Koh Samet? Hoef geen overvolle disco’s te hebben, maar kun je hier wel in barretjes (leuk) stappen? Of zijn er alleen maar stelletjes die rustig een drankje doen (niks mis mee hoor).

Baywatch bar!! Dit is veruit de beste bar op Koh Samet, fantastische mensen en sfeer een populaire bar voor buitenlanders,je kunt daar ook Internetten.