Om 3 weken in Thailand af te sluiten (eindig in Bangkok), ben ik op zoek naar een eiland in de buurt van Bangkok. Voorkeuren:
-snel te bereiken (van deur tot deur max halve dag)
-liefst geen vliegreis
-bounty achtig strand
-liever geen badplaats, maar echt een eiland
-rustig (het is echt om bij te komen)
Voorlopig ben ik uitgekomen op Koh Samet. Is dit een goede keus? of misschien toch iets anders?
Hoef hier niet perse wat op binnenland van het eiland wat te doen, dus als het verblijf en het strand maar toppie zijn dan ben ik al tevreden.
Idee is om hier ca 2 dagen te blijven in zo’n prachtige verblijf aan het strand. Samed Village Resort lijkt me wel wat. Is dat wat? of hebben jullie misschien andere ideeen, tips voor verblijf?
Koh Samet is een prima bestemming om een aantal dagen van de zon, het strand en de zee te genieten. Het voordeel is dat dit eiland vrij snel en makkelijk te bereiken is vanuit Bangkok.
U kunt zich vanuit Bangkok met de taxi naar Ban Phe laten brengen. Vanuit het kleine vissersdorpje Ban Phe vertrekken de boten naar Ko Samet. Echter is een taxi van Bangkok naar Ban Phe nog vrij prijzig.
De goedkoopste manier om van Bangkok naar Ko Samet te reizen is met de bus. Vanaf het oostelijke busstation in Bangkok (station Ekamai) vertrekken er gedurende de hele dag bussen naar Ban Phe. Op dit station kunt u een retourticket voor de bus en de boot aanschaffen. De reistijd naar Ban Phe bedraagt ongeveer 3 uur waarna u nog een klein half uurtje moet varen om op Ko Samet te geraken.
Ook is het mogelijk om een speedboot te reserveren die u in ongeveer 10 minuten naar Ko Samet brengt