Koh samet

Wie heeft er wat ervaring op / met Koh Samet? Wij willen hier graag half oktober naar toe (hoe is de sfeer, het weer, de accomodaties, etc?)

Bedankt!

Nou zelf ben ik er al een paar keer naartoe geweest.
Het is heel makkelijk om op Samet te komen van uit Bangkok, busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht.
Je neemt de bus in de Eastern Bus Terminal (Ekamai) richting Ban Pe vanwaar de boot naar Samet vertrekt.(overtocht ongeveer 30 a 35minuten)
Het eiland biedt veel rust en schoonheid, en vele prachtige stranden.
Het is een hele populaire bestemming voor zowel Thais als toeristen die voor het weekend uit Bangkok willen ontsnappen.
De meeste toeristenaccommodaties op Koh Samet liggen langs de stranden, en de meeste daarvan aan de oostelijke kust.
Er is niet veel aanbod voor wat betreft winkels en nachtleven in Koh Samet.
S’avonds kan je gezellig lekker eten aan het strand en je kan ook de vuurshow in de Silver Sand Bar op het Ao Phai strand bijwonen.
Hat Sai Kaew / Diamond Beach zijn zo de bekende stranden in Koh Samet.
Een mooie baai langs de westkust van Koh Samet is Ao Prao waar je kan snorkelen.
Je kan ook het eiland verkennen met een gehuurde motorfiets of je kan ook eens je lekker laten masseren in de plaatselijke parlors.
Wat betreft accommodaties,je hebt al overnachtingen vanaf 550 bath en up.
voordelen Koh Samet :
Het is maar 3 uurtjes rijden vanuit Bkk.
In de week word dit eiland praktisch niet bezocht.
Men kan van Koh Samet verder reizen naar Patttaya alsook naar Trat.(ligt op dezelfde weg)
Nadelen:
Het is zeker geen Koh Samui waar je meer mogelijkheden hebt betreft ontspanning.
Andere nadeel,in het weekend kan je over de koppen lopen(te druk) daarom kan je beter dit eiland aandoen in de week.

Wat super dat je al je ervaringen zo uitgebreid deelt, echt fijn! Onze reis kwam inderdaad precies zo uit dat we op vrijdag op een van de eilandjes aan zouden komen…Koh Samet in het weekend maar niet doen dus…
Zou Koh Chang dan een optie zijn? Over Koh Samet lazen we dat het een van de droogste eilanden is (wel handig in oktober…), geldt dat voor Koh Chang ook?
We willen graag een leuke (mag ook zeker gewoon eenvoudig zijn) accomodatie aan het strand, een niet te druk eialnd waar we goed kunnen snorkelen, enigszins goed bereikbaar is en waar het weer dus ook zo goed mogelijk is…wat een eisen he, misschien nog andere eiland-opties??

Ik ben er meerdere keren geweest en zeer zeker ook in het weekend en vond het allemaal reuze mee vallen met de drukte. Ik ben het niet vaak met Georges oneens maar nu dus even een keertje haha :beef:

Ik zou zeggen ga er lekker heen is heerlijk relaxt inderdaad geen samui of Phuket zoals Georges terecht aangeeft maar zeer zeker de moeite waard.

Ook in het weekend vind ik Samet net als Rik prima te doen. Zou zelf alleen niet zo snel meer op Had Sai Kaew gaan zitten, het bekendste en meest bezochte strand van Koh Samet, maar iets zuidelijker verblijven.
De laatste keer op Ao Phai verbleven (Samed Villa) en dat kan ik van harte aanbevelen. Heerlijk eiland Samet, 's avonds gezellig met de voeten in het zand op het strand eten.