Ik denk erover om mijn trip nog op een eilandje te eindigen. Eerst was mijn plan terug te gaan naar Koh Tao, maar eigenlijk vind ik dat nogal ver en ik ben er al geweest. Liefst dus een eiland wat ik vanaf Bangkok makkelijk kan bereiken, waar er zon, zee, strand is en het liefst ook wat backpackers waar ik af en toe een strandfeestje mee kan pakken.
Heeft iemand een idee naar welk eiland ik dan het beste kan gaan? Het is voor tussen 8 en 20 september (weet nog niet precies wanneer ik ga), denken jullie dat ik dan kans heb op zon (want ik ga toch ook om lekker te zonnen op het strand), of dat het vooral regenregenregen is? Ik zit nu in de buurt van Nong Khai en hier regent het soms dag en nacht lang.
Nou dan zou ik zeggen Ko Samet,het is een prima bestemming om een aantal dagen van de zon, het strand en de zee te genieten. Het voordeel is dat dit eiland vrij snel en makkelijk te bereiken is vanuit Bangkok.
Om vanuit Bangkok op dit paradijselijke eiland te komen, vertrekt er een eerste-klas bus vanuit de Eastern Bus Terminal (Ekamai) naar Ban Pe (vanwaar de boot naar Samet vertrekt.) De busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht (zo’n 6 euro). De bushalte is tegenover de bootpier.
De meeste toeristenaccommodaties op Koh Samet liggen langs de stranden, en de meeste daarvan aan de oostelijke kust. Als je geen kamer van tevoren gereserveerd hebt is het het beste om vroeg aan te komen om de beste keus te hebben.
Als je met een laag budget reist, kun je hier accommodatie vinden voor 600 baht per nacht (12 euro) voor een simpele kamer.
Heb dit leuk filmpje op Youtube gevonden!
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“zHJeBD7ZIl8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
De 2 keren dat ik in september in Th was, bleek het weer het beste te zijn rond de eilanden Koh Tao, Koh Pangnan en Koh Samui. Op Koh Chang hadden we vrij veel regen… Maar dat kan elk jaar anders zijn, natuurlijk:zon02:
Bedankt voor de uitgebreide info! Strand ziet er inderdaad mooi uit. Qua vervoer is het echt perfect, omdat ik vanuit Nong Khai ook op the eastern busterminal aan zal komen. Hopelijk kom ik iemand tegen want anders is 12 euro per dag voor mij nog best prijzig :hihi:
Weet iemand of er een beetje leuke strandfeestjes te vinden zijn en of je er veel andere backpackers tegen komt?