Welk eiland bezoeken: Koh Lipe, Koh Samui, Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samet???

December 2013 vertrekken mijn vriend en ik voor onbepaalde tijd naar Azie om te backpacken. 1 maart 2014 komen mijn ouders een maandje naar Thailand om ons te vergezellen. Ik ben niet zo van het plannen, maar omdat mijn ouders komen, vind ik het fijner als voor hun al wat dingen geregeld zijn.
Een van de wensen van mijn ouders is, lekker genieten op een mooi eilandje. Nu is mijn vraag: WELK EILAND? Op welk eiland kun jeje het beste vermaken voor 5 daagjes. Of zeggen jullie dat eilandhoppen ook een goed idee is? Zo ja, welke eilanden dan?

Koh Samui?
Koh Samet?
Koh Phagnan?
Koh Tao?
Koh Lipe?

Dank jullie alvast :slight_smile:

Voor 5 daagjes zou ik niet gaan eilandhoppen…Misschien tussen Tao-Phangan of Phangan-Samui maar zou het persoonlijk niet doen!
Ben op alle geweest en vond Lipe de mooiste maar dat ligt misschien weer een eind uit de route.
Samet is vanaf Bangkok natuurlijk het snelste te bereiken en is ook erg relaxt, maar dit geld ook voor Phangan en Tao…
In het weekend kan het overigens wel druk zijn op Samet omdat veel Thai dit als weekendbestemming aandoen!
Dit (Koh Lipe)is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur! Hagelwit poederzand en snorkelen voor je strandbed! HEERLIJK

Groeten

1 like

Persoonlijk vind ik koh samui en phangan mooie eilanden. Samui is groot dus niet direct een eilandgevoel maar lamai heeft een mooi strand, leuke restaurantjes en ook een beperkt nachtleven. Dit is er ook op de grootste plaats van het eiland, Chaweng beach. Koh phangan is veel kleinschaliger maar ook een mooi eiland. Hoe kleiner het eiland hoe beperkter de diverse vormen van vermaak, maar dit hoeft zeker niet negatief te zijn!

1 like

Koh Tao zou ik niet doen met je ouders, en ik denk dat ook Lipe vervelend wordt na een paar dagen, er is gewoon weinig te beleven.

Samui is daarom denk ik een veel betere keuze, met Phangan als alternatief.

1 like

Kun je zelf veel dingen ondernemen op Samui? Zelf wandelingen etc maken?

Misschien een strandwandeling maar verder zou ik het niet zo snel weten. Het is druk qua verkeer op dit eiland. Heb een jaar of 8 geleden wel een mountainbiketocht gemaakt met een lokale organisatie, ben alleen de naam kwijt en vrees dat ze niet meer bestaan. De route liep vanaf lamai naar de zuidkant van het eiland, daar is het nog relatief rustig qua verkeer.

Ik loop zelf vijf maanden stage op Koh Samui, en de afgelopen vijf dagen is mijn vader op bezoek geweest. Koh Samui is een heel veelzijdig eiland waar je veel kan doen! Mijn vader en ik hebben de eerste dag vooral bijgekletst op het strand van Chaweng Noi (echt een bountystrand en veel rustiger en mooier dan het strand van Chaweng zelf), de tweede dag hebben we een tour gedaan naar Koh Tao en Koh Nangyuan, waar je kan snorkelen etc., en de derde dag een scooter gehuurd en het hele eiland rondgereden. Er is een ringroad die je langs bijna alle mooie plaatsen brengt, maar je kunt natuurlijk zelf je route bepalen. Vooral Five Islands Beach is echt een aanrader, het mooiste plekje hier in de buurt, incl. Koh Tao en Koh Nangyuan! De vierde dag hebben we een Island Safari tour gedaan waarbij je de belangrijkste bezienswaardigheden langsgaat (incl. olifantrijden), en de laatste dag hebben we nog wat rondgereden en op het strand gelegen. Daarnaast heb je ook de optie om naar het Ang Thong National Marine Park te gaan waar je kan snorkelen en kayaken, ook heel erg mooi! 's Avonds is Chaweng altijd leuk, heeel veel verschillende restaurants in allerlei prijsklassen en uit alle landen, en ook veel uitgaansmogelijkheden. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik vind Samui in ieder geval echt een aanrader en het ging ook alle verwachingen van mijn vader te boven!

1 like

@aniekktimpenfort, thanks voor je reactie. Top! Jullie hebben je zo te horen zeker niet verveeld in 5 dagen haha :slight_smile: Heb het me ouders ook laten lezen en ze zijn erg enthousiast erover. :slight_smile:
Leuk trouwens dat je hier stage loopt, wat doe je?

@pleunp nee klopt haha was echt geweldig! Natuurlijk sowieso leuk om iemand te laten zien waar je een half jaar woont en werkt, maar ik heb zelf ook heel veel nieuwe kanten van Samui ontdekt! Ik loop stage bij een tour agency, wij bieden onder andere de tours aan die ik hierboven had beschreven (Island Safari, Koh Tao & Koh Nangyuan en Ang Thong National Marine Park). Veel plezier met je reis! Als je van plan bent om in Thailand ook het noorden te bezoeken (Chiang Mai etc.) dan is Pai ook echt een aanrader!