Ik ben van plan mijn ouders mee te nemen op vakantie van 12 tot 29 Augustus.
Ik vlieg vanuit Düsseldorf naar Bangkok, hier willen wij 2 tot 3 dagen verblijven.
Hierna willen wij graag vertoeven op een van mooie eilanden die Thailand biedt.
Na het veelvuldig raadplegen van internet ben ik nog niet uit welke eilanden ik wil bezoeken.
Ik zoek 2 eilanden, waar het niet al te toeristisch is, maar waar wel lekker gegeten kan worden en 's avonds eventueel uitgaan.
Verder is het belangrijk dat er ook wel wat te doen is, zoals shoppen, parken in de buurt etc.
Maar het is wel belangrijk dat het hotel ligt (niet zoals in bangkok).
Wat raden jullie mij aan?
Verder vraag ik me af waar jullie de tickets boeken.
Ik heb nu een ticket gehaald voor 2 nachten Bangkok en 17 dagen Thailand (hotels moet ik zelf regelen verder) voor rond de 660 euro.
Met zijn prachtige stranden , tropische kenmerken en bergachtige binnenland van Koh Samui is een grote favoriet voor veeleisende bezoekers aan Thailand . Er zijn maar weinig plekken in Thailand, die een dergelijk geavanceerd en goed ontwikkelde toeristische infrastructuur bieden . Bekend als de ‘boutique’ eiland, Koh Samui biedt wereldklasse resorts en hotels , geweldige restaurants die aan alle smaken en budgetten van de toeristen voldoen.
Ook Koh Samet is een prachtig eiland die de moeite waard is om bezocht te worden,enkele voordelen het is niet veraf van Bangkok(trip bus=3uur)in de week zie je weinig toeristen en s’avonds zijn er ook pubs waar je eventueel je dorst kan lessen.
motorfietsen,jetskies,bananaboot,lekker eten aan het strand,goedkope logements,prachtig strand etc…voor hotels moet je maar eens op deze site surfen!!http://www.kohsamethotels.com
Hieronder zie je een foto van Ko Samui.Ik zie dat je van uit Dusseldorf vertrekt(Mahan Air?Air berline?)ik heb mijn tickets geboekt bij :vliegtarieven.nl voor 621euro met Turkische Airways!!
Koh Samet ligt het dichtst bij Bangkok dus daar eerst naar toe.
Hoe zit het met het vervoer van Kok Samet naar Koh Sumai? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat is het snelst of voordeligst?
Koh Chang kan ik ook zeker aanraden! Geweldig eiland! Voor ieder wat wils! Prachtige stranden, mooie duik/snorkel plekken, uitgaan, mooie natuur, etc.
Koh Chang is evt ook goed te combineren met Koh Samet! Het ligt op “dezelfde route”. Als je van Samet naar Samui zou willen (of andersom) zul je eerst naar Bangkok terug moeten. En dan met de bus door (aangezien je niet zo duur uit wilt zijn) vliegen kan natuurlijk ook maar dan nog zul je eerst naar Bangkok moeten. En vliegen is best prijzig aangezien er alleen maar toestellen van Bangkok Airways landen op Trat en Samui (Samui kan evt vervangen worden door Surat thani met Air Asia)
Ook de moeite waard om een bezoekje te brengen is Koh phi Phi!! De Phi Phi eilanden bestaat uit 2 eilanden , Phi Phi Don , hoe groter een van de twee met een overvloed aan mooie stranden en accommodatie om al uw wensen voldoen . De meer dramatische geografisch , Phi Phi Ley , met zijn kliffen, grotten en natuurlijk water gevulde canyon biedt de toeristen en spannende outdoor activiteiten. Beide eilanden zijn in Krabi provincie en maken deel uit van Nopparat Thara Beach / Phi Phi National Marine Park , op slechts een korte 42 kilometer van vanuit Phuket , zult u het vervoer naar het tropische paradijs en de beroemde eilanden van Phi Phi Island .
Fijne, witte zandstranden en adembenemende rotsformaties die oprijst uit de levendige turquoise wateren die de eilanden surround zal direct bevestigen dat u bent aangekomen in het paradijs. Verkenning van Phi Phi Island kon niet meer leuk, duiken, snorkelen, kajakken of klimmen is de meest populaire methoden bij het nemen van een pauze van de zijdezacht zand.Voor inlichtingen hotels moet je maar eens naar deze site surfen!!www.phiphi.phuket.com
gegroet:georgessiam.
Bedankt voor al het commentaar, ik denk toch dat ik Koh Sumai enkele dagen bezoek, en wellicht ook nog langs koh phi phi ga enkele dagen.
Nou vraag ik me af waar ik goedkoop vluchten kan boeken, want ik hoor dat vluchten redelijk goedkoop zijn, maar wanneer ik zelf kijk op internet kom ik best duur uit.
Ik wil vanuit Bangkok naar Koh Sumai rond de 13e van Augustus.
Enig advies?
Het goedkoopst is via de site zelf. Bijv www.airasia.com Maar je moet wel in het bezit zijn van een credit card. Via NL kan het ook, maar je betaald een kweetniethoeveel service kosten. Zag laatst een ticket van CNX naar BKK ticket was maar €16,- bijkomende kosten €40,- !