Beste reizigers,
Wij zijn ons aan het orienteren voor een vakantie naar Thailand.
Heb een paar dagen geleden een topic geplaatst met de vraag waar naar toe te gaan voor het strand. We gaan eerst 2 weken een groepsrondreis doen en willen daarna een weekje strand.
Daar blijven wat mij betreft 2 opties over, namelijk Koh Samet of Koh Samui.
Keuze hieruit vind ik erg lastig en ik twijfel ontzettend.
Graag hoor ik van jullie de ervaringen over deze twee eilanden.
En dan voornamelijk de vergelijking van de twee op het gebied van:
• Weersverwachting: zonzekerheid cq regen in het begin van het regenseizoen (we gaan de eerste 3 weken van mei richting Thailand en willen natuurlijk graag mooi/zonnig weer);
• Mooi strand (wit zand / palmbomen / helderblauw water … Typisch ‘bounty eiland’)
• Drukte op het eiland (We willen wel graag wat mensen en gezelligheid om ons heen, hoeft dus zeker niet ‘onbewoond’ te zijn, maar ook weer niet te massaal en zij aan zij op het strand)
• Reistijd (naar Koh Samui zouden we willen vliegen, Koh Samet met bus/taxi/boot) en hebben in beide gevallen geen zin om een hele dag onderweg te zijn, aangezien we maar een weekje gaan.
• Kosten (hoe duur zijn de accomodaties op de beide eilanden / restaurants …)
• Vertier (wat is er te doen op het eiland? Ook hierbij geldt, hoeft niet te massaal maar we vinden wat gezelligheid wel leuk, dus leuke/gezellige restaurants, 's avonds een drankje kunnen doen)
Ik hoor graag jullie ervaringen! :vak02: