hello,
ik ga in juli met mijn vriendinnetje naar Thailand: eerst in de buurt van Udon Thani, en daarna naar ofwel Phuket, ofwel Samet
–> wat is beter: phuket of samet?
in verband met prijs accomodatie ; en wat valt te zien en te doen?
Ik ben in april 5 dagen aan de westkust van Koh Samet geweest. Daar is het stil en heb je resorts. Aan de oostkust, (slechts 3 1/2 km verschil) vind je het White Sand Beach met daarachter hotels en guesthouses van diverse categorieën. Verder was er niets. In het zuiden van Koh Samet ben ik niet geweest. Wat me opviel was dat de verbindingswegen nogal slecht onderhouden waren. Het was een leuke ervaring maar meer dan dat niet. In Phuket ben ik nog niet geweest maar als ik de verhalen hoor van hen die er wel zijn geweest is het 100% meer aantrekkelijk.
Ik sluit me helaas niet aan bij Carton in dit geval. Mijn vriendin en ik zijn gek van Ko Samet en vinden het een erg relaxt eilandje met een leuke, ongedwongen sfeer.
Komende maand gaan wij er voor de 4e keer heen en na vorige jaren altijd een bungalowtje te hebben gehad aan Had Sai Kaew, gaan we ditmaal naar Ao Phai Beach, iets zuidelijker dan Had Sai Kaew (zie www.samedvilla.com).
Verwacht geen bruisend nachtleven op Ko Samet, wel vind je er een paar leuke barretjes. Had Sai Kaew is het populairste strand en ook het drukste strandje van het eiland.
's Avonds kan je op veel strandjes heerlijk goedkoop op het strand eten.
Daarnaast is Ko Samet een van de droogste eilanden van Thailand…
Phuket is natuurlijk het grootste eiland van Thailand en daardoor zijn er wel meer mogelijkheden wat tripjes betreft.
En mochten jullie flink willen gaan stappen, dan is Phuket zeker een betere keus dan Samet.
Houd wel rekening met de regentijd in juli ! Hoewel juli wel een redelijke maand is voor Phuket, kan het zijn dat je toch aardig wat regen hebt.
Ik ben alleen in Pucket geweest en ik zou het je af raden. Het is er wel mooi, maar zoveel mooiers is in Thailand te vinden! Het ligt er natuurlijk ook wel aan wat je wilt en wat je verwachtingen zijn…??
koh phi phi ook echt de moeite waard om naar toe te gaan.
Ze hebben er kwa accomodatie ook genoeg low budget ook als je dat wilt.
Het is het bounty gevoel.
Ja ik zou ook niet snel meer naar Phuket gaan maar volgens mij is het persoonlijk zoals ze zelf ook zegt. Ik vind er ook niet veel aan ik vind de eilanden veel leuker.
Lijkt me gewoon vrij lastig om een oordeel te geven als Phuket het enige eiland is dat je bezocht hebt…
Veel mensen denken bij Phuket alleen aan Patong, maar ook Phuket heeft nog leuke, rustigere strandjes dan enkel Patong Beach…daarnaast is er wel vrij veel te doen op Phuket aangezien het het grootste eiland in Thailand is…
Ja ik ben ook op een rustig gedeelte geweest in Phuket dus niet in Patong dat vind ik zelf een vreselijk stuk van Phuket. Het trekt mij gewoon niet zo ik vind het niet zoveel sfeer hebben ik vind koh Phi Phi veel leuker of Koh Tao maar ja daar woon ik hafl hihihi.
Ik verbleef in Kata en ben een dagje naar Pucket town geweest. In kata heb ik overnacht bij bamboo village. Zeer zeker aan te raden! Zo’n 'tarzan of Jane gevoel" door dat ze de omgeving als soort van jungle hebben ingericht.
Kata vond ik mede daardoor nog best wel wat hebben. Pucket town vond ik gewoon helemaal niks, maar misschien doordat ik te weinig ervan wist en ik daar niet echt iets op mijn pad tegen ben gekomen. Vond er gewoon weinig aan. Maar medereiziger deelde die mening vrijwel allemaal. kata was op zich ook wel oke, alleen als ik het vergelijk met krabi (Ao Ngang) en Kho Phi Phi en omliggende eilandjes (ben even de naam kwijt, weet dat je er heel goed kunt klimmen:) ) Dan vond ik die plekken gewoon een stuk mooier, sfeervoller e.d.
Er is toch echt wel heel wat meer aan mooie eilanden. Als je van de Spaanse kust houdt zal je Phuket ook wel leuk vinden. Maar de echte mooie eilanden, vind ik, zijn Koh Chang, Koh Kut, Koh Mak, of aan de andere kant de eilanden onder Trang zoals Koh Muk of nog verder naar het zuiden. Maar ja , ieder zijn eigen smaak.
Het is maar precies wat je wilt en zoekt. Wil je bijvoorbeeld goed uit kunnen gaan, dan zit je op Phuket goed.
Dat je eventueel een vergelijking maakt tussen een Patong Beach en de Spaanse costa’s kan ik nog enigszins begrijpen, maar zoals vaker vermeldt is Phuket niet enkel en alleen Patong.
Ik ben op zowel op phuket als op samet geweest.
Samet was wel aardig maar er zijn zoveel mooiere plaatsen.
Phuket is bruisend veel te doen.
Huur een bommer en ga lekker het eiland verkennen ontzettend leuk.
Verder neemt de sexindustrie wel toe de laatste jaren op phuket,
maar als meid zijnde zijn er ook leuke dingen te ondernemen.
Er zijn daar hele mooie rustige strandjes een leuke olifantenfarm.
En ik zou het lekker in combi doen met een paar dagen Krabi.
Met name Railay.
Ik kom daar nu al 6 jaar en de sfeer is heerlijk ontspannen.
Ieder jaar neem ik 20 kilo aan cadeautjes mee en en dankbaarheid die je er voor terug krijgt voor de kleine dingen is geweldig.
Enjoy your trip wherever you will go.
:dag:Dave;Ben in Mei naar Ko Samet geweest,en ik moet je zeggen Dave,het was daar rustig vertoeven.Soms had ik het gevoel dat ik alleen was op het strand met mijn vriendin.Maar mijn geluk bleef niet duren,en dan kwam er het weekend,druk man!Over Phuket,het is al meer dan 2jaar geleden,ik wil daar nooit meer na toe.Zo Dave,ik kan daar geen oordeel over geven!Mijn favorieten stranden:1/ko samet 2/hua hin.Groetjes:Georgessiam.:chin:
Wij zaten dit jaar begin juni op Ko Samet (Ao Phai) en het was weer heerlijk. Het weekend was wel iets drukker, maar aangezien we niet op Had Sai Kaew zaten, viel het nog best mee met de drukte.
Wel heb ik Ko Samet de laatste jaren zien veranderen en drukker zien worden. De eerste keer dat wij er waren zag je voornamelijk jongeren, maar de laatste paar keer waren er ook veel families met kinderen en oudere echtparen.
In het weekend idd veel Thai die even de drukte van de stad ontvluchten of toeristen die een dagje uit Pattaya overkomen (waaronder behoorlijk wat Russen).
Samet blijft een van mijn favoriete strandbestemmingen in Thailand, maar komend jaar gaan we toch weer eens ergens anders heen…wellicht nog een keer naar Krabi (geweldig mooie stranden in de omgeving) of Khao Lak.
Ik zou voor krabi gaan Dave,over ko samet,alleen bezichtigen in weekdagen.Ook juist dat er een lading russen het eiland gaat impalmen(weekends)gaan we weer die toestanden krijgen zoals in Pattaya?Dave,in mei ben ik ook naar huan hin geweest met een taxi,prijs was 1500bath(bkk-hua hinn)heb ik teveel betaald?Wanneer gaat dat vliegveld in hua hin terug open?Groetjes:Georgessiam
Vind 1500 Baht een mooie prijs om met taxi van Bangkok naar Hua Hin te gaan, denk niet dat het met de taxi heel veel goedkoper had gekund.
Durf niet te zeggen wanneer de luchthaven van Hua Hin weer opengaat. Volgens de website van airport Hua Hin (http://www.huahinairport.com/) heeft SGA Airlines de vluchten tussen BKK en Hua Hin tot nader order opgeschort.
Op de website van SGA Airlines (http://www.sga.co.th/main/index.php) kan ik ook geen info vinden over vluchten tussen Bangkok en Hua Hin v.v.