van 20 tot 28 dec. wil ik samen met een vriend (beiden niet ouder dan 30) naar koh samui of phuket gaan, we zijn van te voren al een goede 1,5 week in het noorden geweest dus willen daarna nog een weekje genieten van een strand vakantie.
Wat zijn de voor en nadelen van de koh samui en Phuket
bijvoorbeeld : kosten hotels, stappen, dagtrips…mooie stranden, enz. enz.
qua kosten zal het niet zoveel schelen en ook stappen kan je goed op beide eilanden de dagtrips kunnen bijvoorbeeld gaan naar koh phanang of koh tao vanaf koh samui of naar koh phi phi of phangan bay vanaf phuket ik denk dat je daar het grootste verschil in vind, ik vind phuket toch iets mooier dan koh samui
Beide eilanden zijn tot op zekere hoogte vergelijkbaar, maar er zijn ook verschillen. Phuket is groter, heeft mooiere natuur, meer afwisseling, mooiere stranden, in die tijd ook het betere weer, maar is ook iets duurder.
Met het vliegtuig ben je binnen 45minuten van samui in phuket.
Als ik het goed heb vliegt nog steeds alleen bkk airways op samui,dus betaal je relatief meer dan bijv met air asia.
Leuke dingen om te doen:
Samui: ark bar chaweng beach
lake view party
brommertje huren en het eiland verkennen
jungle club
diverse boottochtjes
Phuket:stappen patong beach
uitstapje phiphi eiland
Ik vond persoonlijk samui een stuk mooier en leuker,maar miss komt dat omdat ik alleen op patong beach en geweest.
Op samui vond ik het bijv het strand veel relaxter en mooier
Dat denk ik ook. Alles wat je noemt kan namelijk ook op Phuket, met meer keuze.
Ik vind persoonlijk Samui een aangenaam eiland trouwens, maar de vergelijking die Jeroen maakt is erg scheef. Vergelijk Chaweng met Patong of Samui met Phuket, maar niet Samui met Patong.
Phuket zal absoluut meer te bieden hebben dan alleen patong en er zullen zeker mooie plekken zijn.
Ik kan natuurlijk alleen info geven over de plekken waar ik geweest ben.