Phuket/Koh Samui

Wij gaan in Juli naar Thailand. We starten in Bangkok vliegen dan door naar Phuket blijven daar 4 nachten en willen dan met een busje naar Surat Thani om daar met de boot naar Koh Samui te gaan voor 7 nachten.
Ik heb begrepen dat je ongeveer 4.5 uur doet over de tocht van Phuket naar Surat Thani, kan iemand dit misschien bevestigen? Wellicht heeft iemand ook nog tips voor mooie bezienswaardigheden tussen Phuket en Surat Thani. We willen de busreis en boottocht op een dag plannen is dit te doen?
Ik wil de boottickets ook van te voren bestellen zodat ik zeker weet dat we plek hebben op de boot, iemand tips?
Verder zijn we nog op zoek naar een mooi, goed en betaalbaar hotel op Koh Samui, Chaweng schijnt het mooiste strand te hebben klopt dit?
Alle suggesties zijn meegenomen

Tickets voor de car ferry hoef je als voetganger niet te bestellen maar je kunt op phuket joint tickets kopen voor de bus en boot.

Een mooie stop is kao sok maar daar moet je min 2 dgn voor uittrekken en dat gaat dus niet als je je trip in een dag wilt doen. Als je ergens wilt stoppen onder weg zul je zelf een taxi of minibus moeten charteren want als je een georganiseerde trip boekt die stoppen alleen om ff te roken cq wat te eten.

Khao Sok is zeker de moeite waard om een paar dagen te stoppen.

Bij Surat Thani heb je ook nog de Monkey School, van een Nederlander met zijn Thaise vrouw. Wellicht ook aardig om eens te kijken.

Chaweng heeft een fijn strand, maar is wel de drukste badplaats op Samui. Alternatief is bijvoorbeeld Bophut in het noorden van het eiland. Misschien is het World Resort iets voor jullie ? Zij hebben redelijke Standard Bungalows voor 1650 Baht per nacht.

Bedankt alvast voor de tips ik ga zeker even kijken naar Khoa Sok.
Wij gaan naar Phuket voor alle bezienswaardigheden er omheen zoals Koh Phi Phi en Krabi maar ik wil niet in het toeristische gedeelte zitten tussen alle engelse en russen, kunnen we dan het beste aan de kant van Kata beach zitten. Heb nu hotel suger palm op het oog.

Ik sluit me aan bij eerdere schrijvers wat betreft Kao Sok, werkelijk geweldig.
Maar bij een kort bezoek aan Phuket kan ik je Coral Island (Koh Hé) aanbevelen.
Dit is zowel met als zonder overnachting mogelijk. Besluit je daar te overnachten, dan ben je daar met hoogstens tien a twintig andere toeristen, die zeer waarschijnlijk allemaal geïnteresseerd zijn in snorkelen en duiken.
Kijk voor meer info op hun website. Deze is http://www.coralislandresortphuket.com

Vriendelijke groet en prettig verblijf
Bert van Hees

Je kan wat Khao Sok betreft eens naar de volgende mogelijkheden kijken:

[ul]
[li]Tree Tops Safari, waar je een 3-daags (2 nachten) arrangement kunt boeken waarbij je 1 nacht in een boomhut slaapt en de andere nacht in een bungalow op het meer[/li][/ul]of (maar een stuk prijziger dan Tree Tops):

[ul]
[li]Elephant Hills, waar je ook een 3-daags arrangement kunt boeken. Je slaapt dan in luxe volledig ingerichte tenten. Het is dus wel behoorlijk prijzig, maar wel een superervaring ![/li][/ul]

Voorheen dacht ik gezien te hebben dat de Lomprayah ook vanaf Phuket naar Samui vaarde. Maar zie op hun website nu alleen de route Samui - Phuket staan. Duurt 6 uur en kost 650 baht per persoon http://lomprayah.com/surat/surat.html. Als je interesse hebt kan ik even met ze bellen en zien of ik de kaartjes voor jullie kan kopen.

Je kan ook vliegen van Phuket naar Samui.

Khao Sok is fantastisch, vooral Elephant Hills. Heb alleen maar positieve reacties gehoord: Elephant Hills in Khao Sok (Nationaal Park), Thailand | Zoover. De treetops tours zijn goedkoper maar met mindere accommodaties.

Dat is een heel lange vaart, moet langs Singapore gaan.

Ze varen ook niet van samui naar bkk dat denken ook een hoop mensen

Dank jullie wel voor alle info. Heb gekeken op de excursie bij Elephant Hills dit ziet er super uit, maar er hangt inderdaad een best prijskaartje aan. Ik heb nu ook hotel Kuraburi Greenview gezien maar dit ligt in Bangwan Phang-Nga is dit een mooi gebied en ligt dit dan nog steeds in de buurt van Khao Sok?