Hallo,
in aug ben ik met mijn vriend in Thailand. Na een maand (Noord/Centraal) zouden we richting Cambodja trekken. Na 2weken Cambodja willen we opnieuw naar Thailand om de eilanden te bezoeken.
Kan iemand bevestigen/of tips geven of onderstaande reisroute de meest logische is van Phnom Penh naar Koh Chang?
Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om vanaf Koh Chang de boot te nemen naar de eilanden Koh Tao/Koh Samui/Koh Phangang? Indien niet zouden we opnieuw naar Bangkok moeten reizen om daar de bus nemen naar Surat Thani of Chumphon, waar we de boot naar de eilanden kunnen nemen. http://www.greenwoodtravel.nl/images/ma … oh-tao.gif
Met de bus gaat dit ons heel wat tijd kosten. Een mogelijke oplossing lijkt me te vliegen naar Koh Samui met Bangkok Airways. (vanaf Bangkok of Pattaya) Iemand een idee of dit dmv boot vanaf Koh Chang ook mogelijk is?
dit is volgens mij niet mogenlijk wel kan je op koh chang een enkele reis naar surat thani boeken met een mini van wat deze kost weet ik echter niet maar het zal wel een volle dag reizen zijn (met een boot ook lijkt me gezien de afstand)
-al gezegd-die boot is er niet, komt er niet en heeft ook nooit bestaan. Zelfs al zou die gaan-zou het nog heel wat langer duren als de bus/trein/boot combo.
-je kunt natuurlijk ook (dat is nu eenmaal de volkswil op dit forum) de slaaptrein met bedjes BKK-Surat nemen-dat kost geen echt verloren tijd dus. Gisteren was er weer een ontspoorde trein-rails zijn geheel versleten.
-vanaf TRAT (stadje nabij Chang) rijden geregelde bussen ook naar swampy airport-en tegeswoordig zelfs 1 doorgaande bus vanaf Chang zelf. Daarentegen is PTY airport zeer , zeer moeizaam te bereizen en berucht om de taximafia.
-verder ontgaat mij persoonlijk altijd waarom mensen strand 1 met strand 2 verruilen-zand+zee zien er toch eender uit?
anders als dirk zegt kan je-bij mijn beste weten-op Chang NIET minibus naar Samui boeken. als je dat wel kan-dan is dat de dagelijkse minibus naar KhaoSarn en die AF TE RADEN bekpek-s-dieven bus Khao sarn-Surat/kade. doe DAT NOOIT_je wordt bestolen!
-verder ontgaat mij persoonlijk altijd waarom mensen strand 1 met strand 2 verruilen-zand+zee zien er toch eender uit?
2weken aan hetzelfde strand liggen is voor ons ook geen optie. We willen iets van de wereld zien. Ben er zeker van dat er nog steeds verschillende eilanden in Thailand zijn met een eigen unieke sfeer. Die nog niet vol staan met luxe resorts/fastfoodketens. Daarom dat we er enkele op een rustig tempo willen doen om dit zelf te ervaren, want op foto’s zien ze er idd allemaal hetzelfde uit.
anders als dirk zegt kan je-bij mijn beste weten-op Chang NIET minibus naar Samui boeken. als je dat wel kan-dan is dat de dagelijkse minibus naar KhaoSarn en die AF TE RADEN bekpek-s-dieven bus Khao sarn-Surat/kade. doe DAT NOOIT_je wordt bestolen!
Dus maw… Het is best dat we terug richting Bangkok gaan en vanaf daar de reis richting Chumphon starten. Bedankt voor de tip ivm de slaaptrein Trat-BKK.
De rechstreekse bus van Koh Chang naar de luchthaven vetrekt om 13:30 in de namiddag en komt ongeveer rond 19:00 aan. Best even de vertrektijden van de vluchten van Bangkok Airways checken, als je het vliegtuig wenst te nemen.
Prijs van de bus is 308 THB, de prijzen van de vluchten liggen beduidend hoger daar BA het alleenrecht heeft om op Samui te vliegen.
Je kan goedkoper vliegen op Surathani, met een van de vele low-cost maatschappijen, je moet dan wel de ferry naar Samui nemen.
Wim, weet jij hoelang de bus erover doet om van Surat thani vliegveld naar de ferry te komen?
Ik heb het nu even over bus, maar er zullen ook vast andere vervoersmiddelen zijn?
En nu ik het toch over de ferry heb, hoe laat gaat de laatste? (niet de nachtferry!) Zit al wel steeds te zoeken op internet, oa bij sawadee maar kan er nog niet helemaal achter komen.
Nou ja, iig alle info over vervoer naar en over de ferry is welkom.
Ik bedoel nu de ferry naar Samui, dit even voor alle duidelijkheid.
Ferry Koh Chang weet ik wel, prachtig eiland! Ghe, ik ben er dus ook zo’n één die naar verschillende stranden wil;-)
Hier onder vind je een overzichtje van de mogelijkheden die je hebt om de oversteek te maken.
]
From Surat Thani to Ko Samui
Express Boat
1.1 An express ferry boat of Songserm Travel departs from Tha Thong pier in Surat Thani at 08.00 hrs. and arrives at Na Thon pier in Samui at 10.30 hrs. every day. For the return trip, the boat leaves Na Thon at 14.00 hrs. and reaches Tha Thong at 16.30 hrs.
1.2 Express boats of Seatran Express operate three times a day between Ban Don - Ko Samui. Departure times are 07.00, 12.30 and 14.30 hrs. The trip takes two hours.
Ferry Boats
Ferry boats, each accommodating 60 cars and 400 passengers, sail from Don Sak pier (Surat Thani) to Ko Samui, one per hour, from 05.00 to 19.00 hrs., and from Ko Samui to Don Sak pier (Surat Thani), also one per hour, from 06.00 to 18.00 hrs. Each trip takes about 1.30 hours.
Het neemt duurt ongeveer anderhalf uur om van het vliegveld de boten te bereiken.
de express boot van seatran gaat al jaren niet meer.
de boot van songserm dat klopt en de car ferries van seatran en raja vertrekken vanaf don sak dat 60km van surathani ligt, een uur met de bus vanaf surat.
songserm ben ik niet zo’n fan van vrij kleine boot en weinig comfort en meestal vrij druk want het is de goedkoopste trip vanaf bkk naar samui,pha ngan en koh tao.(vanaf kao san rd ong 600bht) dus populair bij de backpackers. niet dat de car ferries nou echt luxe zijn, zijn ouwe boten.
de express boot van seatran vanaf ban don(surathani) gaat niet meer wel vanaf champun. seatran en lomprayah hebben bus/boot tickets vanaf kao san rd naar koh tao/pha ngan en samui.
wij vliegen altijd van BKK naar surat thani, koop je daar op t vliegveld een combo voor de bus (1,5 uur), boot en aflevering bij je hotel op koh samui!
Dankjewel! Las namelijk beide dingen, kon zeg maar opmaken uit een “boot schema” dat dat niet zo was maar had ook elders gelezen dat ze aan elkaar grensten, denk toch eens vragen.