Ik heb een reis geboekt naar thailand, eerst 2 dagen bangkok dat heb ik vastgezet.
Van daar zou ik graag naar koh pangang gaan, heeft iemand tips hoe ik daar kan komen? Binnenlandse vluchten zijn die duur?
Of gaat er ook een trein.
Van koh pangang wil ik naar ko samui en ko tao, hoe daar te komen kan ik allemaal wat makkelijker vinden…
Vanaf Bangkok kun je met een slaaptrein naar Surat Thani (kost rond de 40 euro incl.slaapplaats, enkele reis) van daaruit is het nog een stukje met de bus voor de ferry naar Koh Samui.
Koh Phangan is per boot vanaf Koh Samui te bereiken.
Hoe je op Ko Tao moet komen weet ik niet!!!
Retourtje Bangkok-Koh Samui is iets boven de 200 euro.
Andere mogelijkheid is om met Air Asia (www.airasia.com) vanaf Bangkok Suvarnabhumi naar Surat Thani te vliegen en vanaf daar door te reizen naar de haven voor de boot naar Samui.
Vanaf Ko Pha Ngan zijn er ook bootverbindingen naar Ko Tao.
Volgende week doen ik & een vriend net hetzelfde en wij hebben voor de tweede maal een binnenlandse vlucht geboekt online via Bangkok Airways (trouwens de enige maatschappij die mag landen op Samui!) .
Een enkele vlucht naar Samui kost voor ons 5,340.00 Baht. Omgerekend per persoon is dat € 53. (Tax & Fuel inbegrepen) Let wel, wij hebben een promotie vlucht gekozen vrij vroeg in de morgen (6:00). Die vroege vluchten (samen met de heel late vluchten (23:00) zijn goedkoper dan vluchten overdag.
Vanuit Samui luchthaven nemen we een taxi naar de Big Buddha Pier, ritje van 10 minuten hooguit om aldaar een ferry te nemen naar het Koh Phangan eiland. De prijzen van die ferry weet ik niet meer, maar goedkoop is het wel. Zal iets tussen de 200 & 400 baht zijn en de rit met de ferry duurt tussen de 40 & 60 minuten.
Niet correct; voorheen had Bangkok Airways idd een monopolie op vluchten van/naar Samui.
Sinds een aantal weken mag Thai Airways nu dan eindelijk ook een paar vluchten per dag uitvoeren tussen Bangkok en Samui v.v.
Ik heb zelf enkele vluchten geboekt met nokair en 12go . vanaf bangkok naar surat thani met 12go was ong. 40 e en daarna met boot naar de eilanden. Ga iig naar de FM party volgende maand
Annemarie, ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar persoonlijk vind ik het reizen per trein / bus en zo veel meer " vakantie". Het reizen alleen al in Thailand is een genot als je van avontuurlijk houd. Het contact met de medereizigers , chauffeurs, conducteurs, taxi en tuktuk personeel vormt voor mij een integraal onderdeel van mijn reis uit.
Als je echter maar relatief kort tijd hebt of gewoon graag snel van A naar B gaat om daar zo lang mogelijk ( op strand, uitgaan) te zijn, is vliegen de snelste en goed betaalbare optie.
Vanuit BKK richting Koh Pangang kan je idd vliegen v.b. naar Surat Thani met Air asia voor €60 retour en daar ferry richting Pangang.
Met trein van BKK(Hualamphong) naar Surat Thani voor €16 (2de klas) - €25 (1ste klas) en duurt ongeveer 8 tot 11u (hangt af van soort trein, express of locale trein)
Info over trein + prijs www.seat61.com
De ferry vanuit Surat Thani naar Pangang met v.b. de seatran (via koh samui) duur ongeveer 3u.
De raja ferry gaat direct en duurt ongeveer 2,5u
Info over ferry trip zuidthailand en eilanden www.itisnet.com