Hallo, kan iemand mij vertellen van waar en hoe je het makkelijkst naar Koh Pangang kunt gaan? en wat de kosten daarvan zijn?
En misschien ook info over als je van Koh pangang naar Pattaya kunt reizen, hoe dat gaat, hoe lang, en de kosten?
Van koh Pagnan naar pataya durf ik je niet te zeggen alleen dat ik 1 keer in pataya ben geweest en dat ik het toen wel gezien heb zijn veel meer leukere plaatsen in Thailand om te bezoeken.
dus van bangkok naar surat thani, surat thani naar phangang, en van phangang naar surat thani, dan pattaya dus
was al een beetje aan het googlen, kan er niet echt handige dingen over vinden, de kosten bijv…
dat resort ziet er mooi uit, en ook een redelijk prijsje…
dankje
Wat je ook kan doen ipv op het einde naar Pattaya gaan, is van Koh Phangan naar Koh Samui gaan.
Dit eiland is 100x leuker dan Pattaya. Ook een mooier strand en meer te zien en te doen.
Persoonlijk vonden wij Pattaya de minst leuke en mooie badplaats van alle eilanden/stranden die we in Thailand hebben bezocht.
Ko Phi Phi is ook echt heel erg de moeite, zelfs nog meer de moeite dan Koh Samui. Het ligt wel aan de andere kant van dat deel van Thailand, maar dit is goed te doen met de bus en ferry.
Op Koh Phi Phi verbleven we in Sea Star Resort en op Koh Samui was dit Samuii First House.
omdat ik alleen ga, vind ik pattaya best wel leuk, omdat ik ook nog jong ben, en een beetje het nachtleven op zoek…
en omdat ik alleen ben, en mijn engels behoorlijk slecht is( lol2 ) zoek ik toch een beetje het makkelijke op…
pattaya ben ik afgelopen mei/juni ook geweest, was toch wel een heerlijk stadje… ondanks dat het strand niet veel aan was, maar dan kun je heel gemakkelijk met de boot naar koh larn (vast niet zo mooi als al die andere eilanden, maar wel oke)
en koh phangang koos ik meer voor de full moon party
weet nog niet precies wat ik wil… duurt nog wel een aantal maanden, maar thailand spookt me sinds ik vorige maand thuis kwam door mn kop… haha
Goedkoopste manier om naar koh phangan te reizen is met de bussen die vanaf kao san rd vertrekken ong 600-700 baht zorg dan wel dat je je belangrijke en waardevolle spullen niet in je baggage stopt die onderin de bus gaat er verdwijnt nog wel eens wat op die bussen.
Lomprayah bus boot is ook niet verkeerd
De 24 zits government bus is een hele goeie optie vind ik kost rond de 1200 baht is inclusief de boot)
Trein 2de class aircon lower is rond de 800 baht maar hier komen de kosten van boot en bus nog bij.
Vliegen met air asia/nok air/thai airways naar suratthani is de goedkoopste optie om te vliegen, je bent nog wel ruim 1,5 uur met de bus onderweg om in donsak te komen.
dus van khao san road, is het makkelijkst, maar van airport naar khao san, das al 500 bath met taxi (tenminste was ik de laatste keer kwijt van khao san naar airport)
dus voor ongeveer 2000 bath van bkk naar koh phangang …beetje hoog uitgerekend hoor…
terug dan ook zoiets… dus 100 euro, en dan van khao san naar pattaya, 125 euro ongeveer… valt mee opzich…
Poeh! Nou en of! Ik ben aan het plannen hoe wij het beste van Chiang Mai naar Koh Tao kunnen reizen en wilde graag per vliegtuig naar Samui om vervolgens de boot te pakken. Maar dan kom je al snel tussen de 250 - 300 euro per persoon uit! Het voordeel is wel dat je, als je een beetje goed plant, in 6 uurtjes tijd van Chiang Mai op het strand kunt liggen.
Nu denk ik er aan om de nachttrein te pakken van Chiang Mai naar Bangkok, maar die komt op zo’n rot tijd aan in de ochtend dat ik tot 21:00 moet wachten voor de bus - boot combinatie van lomprayah en vervolgens pas de volgende ochtend op koh tao aan kom. Dan ben ik misschien het goedkoopste uit maar wel 1,5 dag aan het reizen… Iemand nog andere tips?
ik zie dat ik heb geschreven dat de boot 1,5 uur is maar dat ,moet 2,5 uur zijn naar koh phangan en als je de laatste boot vd dag hebt die van 18.00 uur duurt 3 tot 3,5 uur
@Kevin87: ik had je de tip gegeven van hotel Long Bay Resort op Koh Phangan.
Dit is een leuk hotel aan een super mooi strand, maar ik lees dat je alleen zal reizen. Dit hotel is eerder geschikt voor koppels en dit is ook niet dicht bij de Full Moon Party gelegen. 's avonds is er dan ook weinig te zien aan deze baai. Ik denk dat er voor reizigers die alleen reizen en op zoek zijn naar feestjes betere regio’s zijn op Koh Phangan…
ik ben er eigenlijk niet zo heel erg over uit… wat ik wil… zowiezo wil ik een paar weken naar pattaya… en een paar dagen naar iets anders, maar heb een beetje zitten googlen… naar Koh Sichang, zal wel niet zo spectaculair zijn als koh pangang, maar zo te lezen niet erg toeristisch, lijkt me ook wel eens leuk om echte het thaise leven te zien… ipv al die toeristenmassa’s…
weet niet zo goed wat ik wil… haha
Je zou ook nog heel geodkoop met de trein van Thonburi (Noord-Bangkok) naar Chumphon kunnen reizen en dan van daar met de boot. Ik heb het de andere kant op gedaan en het was geloof ik 90 baht van Chumphon naar Thonburi. Het is wel 3de klas en je ziet geen andere toeristen! Duurde geloof ik een uur of 10-12