Hello
zondagmorgen komen we in de ochtend aan in station Bangkok
we willen zo snel mogelijk door naar Ko Chang of Phangan
wie kan raad geven waar we verder moeten reizen
meer info zou leuk zijn denk ik wat wil je en hoe lang blijf je
wat zoek je op een van deze eilanden rust, feest, duiken, snorkelen, mooie stranden, kortom vertel wat je zoekt
Ook wij weten nog steeds niet welk eiland of kustplaats we gaan bezoeken. Definitief zullen we het ook pas weten een paar dagen van te voren, ivm het weer omdat we in september gaan.
Op dit moment twijfelen we tussen koh chang en koh kood en mak of koh samui of koh tao of een combi van deze twee, ook koh samet is nog een optie. We zoeken een eiland dat nog niet compleet volgebouwd is, geen massa toerisme, en het liefst nog wel de bounty stranden… Hetzelfde als iedereen eigenlijk :). Hotel mag best een beetje luxe zijn.
Welk eiland heeft jullie voorkeur?
ik zeg koh phangan
koh pangang zou een prima keuze zijn
Koh Pa Ngan is idd een goede optie…
We zijn nu in het noorden van Thailand. na een drukke rondreis willen we volg week vooral wat rust, zon , zee strand . Ookwel omdat de kinderen er nu nood aan hebben.
we reizen met een nachttrein dus van CM naar Bangkok en komen om 0530u aan . Ko Phangan vraagt nogwel wat reistijd en ik dnk dat Koh Chang ook mooi is.
Nu is mijn vraag waar we voor beide bestemmingen de bus kunnen nemen ?
Vind de weervoorspellingen ook zeer belangrijk maar ook de reistijd omdat we jammer genoeg niet zolang tijd hebben.
Kheb 2 tieners bij maar nog niet echt aan uitgaan toe op vakantie .
Ik heb het weer bekeken op wunderground? iS dit een goede site ? Iemand beter voorstel ?
aLS we voor Ko Phangang kiezen, welke tussenstop beste /? Hua Hin of Cha-am ?
Vele vragen maar voor iemand die voor het eerst reist met tieners is Thailand toch wel nuttig om ff reacties te horen ?
Vanaf busstation Ekamai (Eastern Bus Terminal) kan je een bus nemen naar Koh Chang (Laem Ngop). Je kan er evt ook voor kiezen om naar Koh Samet te gaan, minder ver rijden vanaf Bangkok. Bussen voor Koh Samet (Ban Phe) vertrekken ook vanaf Ekamai.
Mocht je naar Koh Pha Ngan gaan kan je ook kijken of er nog treinkaartjes beschikbaar zijn (Surat Thani), maar treinen zitten de laatste tijd behoorlijk vol. Andere mogelijkheid is om naar het Lomprayah kantoor bij Khao San Road te gaan en daar een combi-ticket te kopen voor bus/boot naar Pha Ngan. Vertrektijd vanuit Bangkok is 21:00 uur en aankomst Pha Ngan rond 10:45 uur de volgende ochtend.
koh phangan is dan niet alleen maar een feest eiland ivm de full moon partys?
En welke kant van het eiland raden jullie aan?
nee hoor de full moon party’s worden gehouden op het uiterste zuiden van het eiland bij haad rin op de rest van het eiland is het heerlijk rustig, uiteraard wel meer vooral jongere toeristen tijdens de full moon party’s maar dit geeft buiten haad rin om geen overlast
bezoek je koh pangang tijden het full moon party dan is reserveren wel aan te raden
Volgens mij niet als je in september gaat, hoor. Maar misschien best Baco’s oordeel afwachten.
Wij waren er vorig jaar in sept en het was er erg leuk, veel zon er rustig.
in september is het normaal gesproken niet echt nodig om iets te reserveren tijdens de FMP tenzij je perse naar een bepaald resort wilt maar ben je flexibel dan niet nodig.
als je geen last wilt hebben vd FMP blijf dan oals dirkpie al schreef weg van haad rin.
Wij zaten in september vorig jaar op Koh Phangan en aan Thong Nai Pan. Het is maar wat je zoekt, maar er was echt helemaal niets te beleven. Veel winkels en restaurants waren dicht en er werd bijna niets meer georganiseerd. Ook zaten we ver van alles af, omdat er geen goede weg is naar andere plaatsen op het eiland. Taxi’s waren lastig te regelen. Ook moet je er dan rekening mee houden dat alles veel duurder is dan bv. Bangkok.
Maar als je dus echt rust zoekt, zit je daar wel op de goede plek.
tnx voor de reacties!
Ik ben vanaf Bangkok per bus naar Koh Chang gereisd. Mijn rugzak moest ik onder in de bagageruimte leggen. Bij aankomst bij de boot,bleek dat dat meerdere reizigers waaronder ik bestolen waren. Geen dingen waarde in je rugzak doen. Veel succes
Was je hele rugzak toen gestolen? Of alleen wat dingen eruit?
Alleen mijn kredietcard. Ja achteraf misschien dom om hem daar in te stoppen,maar ik had hem op slot. Ze hebben een mes gebruikt om zo in de rugzakken te komen. Waarschijnlijk zat er iemand onder in het ruim waar de bagage lag.
Dan heb ik ook nog een vraagje:
2 jaar terug zijn we vanaf BKK met de bus naar het zuiden gereden om vanaf daar op de boot te stappen (full moon nieuwjaar periode).
Ik kom dit jaar 9 december aan in BKK. Is het dan mogelijk om treintickets te kopen of moet ik er vanuit gaan dat die al uitverkocht zijn in verband met de Full Moon Party 31/12?
Eind december is natuurlijk vakantieperiode en kan dan erg druk zijn wat treinen betreft. Juli/augustus ook meerdere malen meegemaakt dat treinen al volgeboekt waren.
Mocht je willen dat ik treintickets voor je boek (+evt ferry), dan moet je het maar even laten weten.