Welk gedeeltje van Koh Phangan

Hallo!

Ik ga binnenkort naar Thailand en wilde ook graag naar Koh Phangan gaan. Mijn keuze daarop is gevallen, omdat het kleiner en rustiger is dan samui, maar groter dan Tao! Maar op welke plek moet ik precies zitten? Ik zit niet te wachten op alle drukte van de full moon party’s maar gezellig 's avonds wat drinken vind ik wel belangrijk. Het hoeft niet uigestorven te zijn. Een mooi strand is natuurlijk mooi meegenomen!

Bedankt!!!
Groetjes!!

Janneke,

Zolang je wegblijft van haad rin dan zul je op wat xtra drukte rond full moon weinig merken van dat feest.

Hier een aantal stranden:

Tong nai pan: heel mooi strand rustig genoeg barretjes en restaurants nadeel erg afgegelegen en de weg er naar toe is niet al te best dus 's avonds zit je vast tenzij je de hoofdprijs voor de taxi betaald of een auto of motorbike huurt.

Chaloklam vissersdorp met een mooi strand en restaurantjes en een aantal barretjes.

See thanu mooi rustig strand met nog de oude backpackers feel en in het dorp genoeg vermaak.

Haad yao mooi strand iets meer upmarket nadeel sinds kort zijn er rond full moon eren strandfeest dus dat kan lawaai geven.

tenslotte

bottle beach alleen bereikbaar per boot maar een mooi strand voor als het gevoel wilt krijgen vh boek the beach

suc6 en als je meer info wilt hoor ik het wel

Hallo!

Bedankt voor je reactie! Ik heb even naar See thanu en Chaloklam gekeken! Vooral See Thanu ziet er goed uit! Gezelligheid, maar niet overdreven! Heb er heel veel zin in! Nu maar hopen dat het lekker weer is! Ben er ongeveer over twee weken. :zon02:

groetjes,
Janneke>>>

Janneke,

Wij zaten op see thanu en hebben daar een onwijs leuke tijd gehad!
Na met een brommertje heel het eiland verkend te hebben, was dit voor ons ook het gemoedelijkst. Rustig, en toch het één en het ander in de buurt. Veel plaatsen waar je voor weinig geld een hutje of bungalow kan huren.
Wij zaten in ‘Nice Sea’. Bungalow op het strand, tien meter van de zee, met eigen badkamer en airco voor 1000-1200 Bht per nacht. Even wat foto’s bijvoegen.
Maar goedkoper kan zeker!

Hier heb je weinig of geen last van de full moon party, en moest je het eiland wat willen verkennen, huur je hier in de buurt brommers voor een prikje. Je kan altijd meer info vragen aan Baco.

Als je een brommer huurt, wel goed opletten, geen drank/drugs combineren met rijden. Op dit eiland vallen regelmatig gewonden. Maar als je een beetje voorzichtig bent, is dit een fantastische en goedkope manier om het eiland rond te komen!

Geniet ervan!

(Ik ben een beetje jaloers, ik wil ook alweer terug:vak02:)

Laat je in ieder geval niet lijmen door de gasten die je proberen te lijmen nog voor je de boot opgaat. Die laten je wat foto’s zien, zeggen dat het eiland al heel druk is voor de volgende party en proberen je vervolgens hun ‘beste’ bungalow te slijten. Eénmaal aangekomen, blijkt je hut toch niet wat de foto’s deden vermoeden. Wij hebben er zo één vriendelijk afgewimpeld, maar een aantal mensen in onze bus voelden zich achteraf toch lelijk genaaid.
Gewoon gaan en dan ter plaatse wat rondkijken. Dan ben je altijd safe. (In het hoogseizoen schijnt het wel wat moeilijker te zijn, maar binnen twee weken zou het geen probleem mogen geven)

Ik bedoelde hier: ‘in het hoogseizoen schijnt het rond de Full moon party wel wat moeilijker te zijn’, sorry, nu pas gezien :wink:

Ha Jelle!

Wooww… Van die foto’s wordt ik wel blij! Dat strand ziet er prachtig uit! Ik krijg helemaal zin in mijn vakantie zo. Die hutjes op het strand maken het alleen maar beter. Goeie prijs ook.:zon02: Ik ga is ff opzoek naar de website!

Vond je Sri Thanu een leuk stadje???

Ik zit ondertussen ook te kijken naar Haad Yao… Ben je daar ook geweest?

groetjes,
Janneke:dag:

Sri Thanu is piepklein, kan je moeilijk een stadje noemen. Maar zo heb ik het graag. Een paar leuke eetgelegenheden, een 7/11, een tof barretje op t strand s avonds… En zoals ik zei, met de brommer ben je zo overal op t eiland.

Haad Yao zijn we wel een aantal keren voorbij gekomen, maar echt verbleven hebben we er niet… Kan je best eens aan Baco vragen!

Veel plezier alvast!

Grts,

Jelle

Hier vindt je ze alvast online, plus nog een bom andere locaties: http://nicesearesort.resort.phanganbungalows.com/

En ik kan je nu al zeggen: er is op het gehele eiland veel te doen. Snorkelen, duiken, uitgaan, eten, marktjes in Tong Sala, dagtrips naar andere eilanden, vissen, luieren, kuieren… noem maar op.
Ik geloof dat de 23ste weer full moon is, maar daar gaan wij liever niet naar toe. Schijnt wel leuk te zijn voor de liefhebbers…
Een alternatief bezoek aan de full moon is de ochtend erna naar Haad Rin rijden om er de zombies te zien passeren die net uitgefuift zijn… Dat vonden wij wel grappig. :wink:

Probeer trouwens zeker eens een verse somtam (groene papayasalade) in het hutje recht tegenover de uitgang van Nice Sea… Hemels.
Er zit ook een steengoed klein simpel zaakje hier vlakbij: garden bar, of zoiets.

En op de baan naar het noorden vanuit Tong sala is er een plaatsje waar ze homemade ijs verkopen… zeerrrrr lekker! Ze hebben ook een goede keuken en je kan er lekker buiten eten.

Hier zijn nog wat meer foto’s van op Ko Phangan: http://www.wereldwijzer.nl/jellebowski/albums/thailand-september-2010-ko-phangan

hoi allemaal,

Begin maart as weer naar thailland,heerlijk.
Wil nu graag op KohPha Ngan op een plek zitten waar het rustig is,hutje aan de zee,hoeft niet luxe maar wel airco of fan.
En het allerliefst dicht bij goede SNORKELPLEKKEN.,Moira de oostkust??? mooi huisrif indien mogelijk…
Mag niet meer duiken ,dus naast lekker verkennen toch elke dag ff snorkelen zonder eerst met scooter oid te moeten.
Ga daarna naar koh tao ,met eigen huisrif en evt boottochten,
gr en bedankt