Koh Samui of Koh Phangan

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in juni op huwelijksreis naar thailand voor 3 weken.
Hier van gaan we 2 weken rond trekken (hier zijn we al uit)
Maar de laatste week blijft moeilijk.
We zitten in het regen seizoen, daarom leek koh samui of koh phangan ons heel geschikt?
We houden erg van snorkelen, dromen van een wit zandstrand!! (als dit al bestaat?) zoeken een romatisch sfeertje, mooie omgeving en wat vermaak, maar zeker geen salou achtige bestemming.
Kan iemand ons een van deze twee eilanden aanraden of mischien een tip voor een ander eiland?

Alvast bedankt
Groeten Wendy

Ik kan je niets aanraden wan het is en blijft persoonlijk natuurlijk.
als je op koh phangan weg blijft van haad rin dan heb je geen last van salou toestanden.

Thong nai pan is een mooi wit zandstrand, wel erg afgelegen het is een vrij lange rit door de jungle over een onverharde weg maar het strand is echt heel mooi.

mae haad is een ook een mooi strand waar het eilandje koh maa voor ligt waar je bij eb naar toe kunt lopen en je heel goed kunt snorkelen.

Hoi Wendy,

Ik woon op Koh Phangan dus ik kan je vast verder helpen! Er zijn verscheidene stranden op het eiland die ik je aan kan raden, het hangt er een beetje vanaf wat je in de omgeving zoekt en wat je budget is. Salou achtige toestanden kun je hier alleen vinden in Haad Rin rond de maandelijkse Full Moon Party maar dat is maar voor een paar dagen, daarbuiten is zelfs Haad Rin met zijn prachtige strand ook een hele relaxte bestemming. Persoonlijk denk ik dat een strand als Haad Salad perfect zou zijn voor jullie, niet te druk en ook niet zo afgelegen als bijvoorbeeld Thong Nai Pan. Ik zou je willen aanraden om de volgende link eens te bekijken voor meer info over de gebieden op het eiland:
http://www.phanganresorts.com/beaches_and_areas
Als je meer info nodig hebt hoor ik het graag!

Groetjes,

Mickey

Hallo,

Ook al eens naar Koh Tao gekeken kun je prachtig snorkelen en er zijn prachtige witte stranden te vinden. Je kunt besluiten om eerst een paar dagen afgelegen te gaan zitten en dan een paar dagen in Sairee zodat je veel mee krijgt van het eiland.

Gefeliciteerd vast en een fijne reis.
Pha ngan is veel rustiger dan Samui. Samui heeft evenwel ook nog mooie rustige stekjes, zo ga ik zelf terug naar Lipa lodge, een droomplek onder de palmen aan een strand waar verder niets is, ideaal voor een honeymoon : www.lipalodgeresort.com/,

groeten,
Kees Verplanke

Hoi

Als jij op Koh Phangan woont ben jij mss de ideale persoon om mij te laten weten welk weer ik daar in aug kan verwachten ?

Groeten

Koh Tao ligt er naast en ik heb daar vorig jaar in augustus gezeten. Heb daar toen een half jaar gewoond en het weer is prima. Het regent wel eens maar niet echt elke dag. In september was het onwijs erg veel regen en overstrommingen.

de slechtste maanden zijn normaal oct en nov.

Augustus is normaal gesproken goed weer maar het weer is en blijft onvoorspelbaar zelfs in thailand.

Hallo Wendy

Ik kan me wel een beetje aansluiten bij wat de eerdere reacties vertellen. Waarom ga je niet naar beiden… Koh Samui is druk en erg toeristisch, maar als je graag winkelt… mijn eerste ervaring met Koh Pagnan was dat ik het gevoel kreeg terug in de tijd gezet te zijn, positief bedoelt. Ik ben op beiden eilanden geweest en op beiden erg naar mijn zin gehad. Paar dagen Samui en daarna een paar dagen Pagnan is wellicht ook leuk. Zijn twee compleet verschillende werelden :wink:
Op mijn site http://www.thaisereizen.nl/bestemmingen/zuid-thailand.html
kan je wat meer info vinden. Van beide eilanden heb ik ook vrij veel foto’s wil ik je wel mailen zodat je een beetje indruk krijgt

John

Mijn voorkeur gaat uit naar Koh Pnang wegens de mogelijkheden om in een heel stille prachtige baai een hutje te huren

Hi Fanny

Als je op zoek bent naar een stil strand zou ik ook eens kijken naar Pak Nam Pran is wel geen eiland maar heeft een mooi strand en het is er echt soms net alsof je de enige toerist ben. Pak Nam Pran is een klein dorpje vlakbij de stad Prachuap Khiri Khan ongeveer 30 kilometer van Hua Hin. Ik ben er zelf geweest en heb toen in het Bachus Home resort verbleven. In heb daar veel gefietst in de omgeving, wat een leuke manier is om wat meer van de omgeving te zien. Bachus is een klein hotel met vriendelijke bediening en ik heb meerdere keren in het hotel gegeten, oftewel het eten is er goed.
Ook aan het strand zelf heb ik een paar keer gegeten, onder de bomen bij zo’n kraampje die wat tafeltjes had. Gaf wel wat communicatie problemen want die mensen spraken geen engels, maar met handen en voeten kwamen we er toch wel uit. Er is ook een mangrovebos in de buurt (ben ik ook met de fiets naartoe gegaan)
Prachuap Khiri Khan is de dichtsbijzijnde grotere plaats.

Koh Pagnan is natuurlijk ook heel leuk, dat wat ik ervan gezien heb is vooral op backpackers ingesteld.

Als je foto’s van Pak NamPran wil zien mail me dan maar op info@thaisereizen.nl

John

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat Koh Phangan op backpackers is ingesteld. Ligt echt er wel aan waar je verblijft op Koh Phangan. Zo zijn er ook gedeelte van Koh Phangan waar veel mooie luxe resorts en rust is. Dat is net zoals Koh Tao zo huur ik daar een appartement die zo duur is en niet voor Backpackers is omdat het niet in het budget past. Je moet even weten waar je moet gaan zitten.

Je zal vast wel gelijk hebben, ik heb niet het hele eiland gezien. Ik ben toen aan het eiland hoppen geweest en verschillende eilanden in de Thaise Zee bezocht. Koh Chang vond ik toen het mooist…

John

Nogmaals het is heel persoonlijk wat je wel en niet mooi vind. De een vind Phuket geweldig en de andere vind Koh Samui geweldig. Ik zelf vind Koh Tao het leukst maar ja dat komt omdat ik er zelf bij elkaar 1 jaar heb gewoond dus ik ken het eiland heel goed en heb er onwijs veel vrienden.

Hallo Wendy
Wij zijn op alle bijde eilanden geweest, Koh Samui vinden wij het leukste eiland, maar phangan is ook heel mooi.
Als wij dit jaar weer die kant op gaan dan nemen wij alle twee eilanden.
Een heel fijne vakantie daar naar toe en geniet er van.
Groetjes Gerda Bos Winterswijk.>>>:vak01::zon02::zon02::vak02::zon02:

Op alle twee de eilanden zijn ze er, zeer mooie en stille strandjes. Alleen zal je niet naar de touristische plekken moeten gaan, maar dat is eigenlijk altijd zo…de mooiste plekjes moet je moeite voor doen. Dan zal je op beide eilanden zeker vinden wat je zoekt…Of zoals Moira al zei, Koh Tao is ook zeker het overwegen waard wat vond het zelf een prachtige locatie! Ben op alle plaatsen geweest maar alles heeft zijn charme. Zou niet kunnen zeggen wat mijn voorkeur heeft. Lees je gewoon goed in en maak dan een keuze, of ga er meerdere af wat prima te doen is.

Sta je op Samui en kijk je naar phangan dan kijk naar het verleden en sta je op phangan en kijk je naar samui dan kijk in de toekomst.

Heeft iemand ervaring met het weer in aug op Ko Chang ?

Je zit dan nog in het rainy season dus houd wel rekening met wat regen. Maar goed het blijft altijd lastig om het weer te voorspellen zeker zo’n tijd van te voren… Wil je iets meer zekerheid voor minder regen in de zelfde periode kan je beter de kant op gaan van Koh Tao/Samui maar nogmaals dit is geen garantie op 0% kans op regen.

**Zie nu pas dat de vraag uit 2011 stamt maar goed altijd handig om te weten toch **