ko samui of ko phangan

Hallo allemaal,

In september ga ik naar thailand en zal van ko samui naar ko phangan reizen om daar op 19 sept de fullmoonparty bij te wonen. Nu heb ik gehoord dat er verder niet zoveel te doen is op ko phangan en dat ko samui wel heel mooi is en veel te doen is. Ik ben er over na aan het denken om ipv de geplande 3 dagen op ko samui, 5 dagen te verblijven en maar 2 dagen op ko phangan ipv 4 dagen. Wat zijn jullie ervaringen op de 2 eilanden en hebben jullie tips op de eilamden?

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes selle

Persoonlijk vind ik koh phangan veel mooier. Ruiger vanwege de grote rotsformaties en jungle. Samui is eigenlijk een grotere maar veel meer ontwikkelde variant. Omdat samui veel meer mensen trekt en groter is krijg je er eigenlijk minder van mee, het is allemaal een stuk commerciëler. Ik zou bij je eerste plan blijven, alleen niet overnachten op haad rin beach maar op een ander strand.

Wat wil je doen die dagen?

Gewoon lekker laten zoals het is, prima balans tussen beide.

Persoonlijk vind ik noord Koh Samui echt geweldig. Ga op Mae Nam beach voor een bungalow en je hebt een prachtige tijd. Niks geen massa en een waar paradijs. Huur een scooter en je kunt zo naar een ander gebied. Koh Phangan is inderdaad even ruwer. Ook geweldig mooi maar als je op een bepaald strand zit kan je 's avonds niet zo snel ff ergens heen. Dan moet je al in Had Rin zitten. Wij zaten in Had Salad, waren leuke strandtentjes en mooi strand. Toch vond ik Mae Nam beach in noord Samui leuker…