Voor onze rondreis naar Thailand hebben wij de keuze tussen
6 nachten verblijven op Koh Phangan (verblijf in Sunset Cove)
6 nachten verblijven op Koh Samui ( verblijf in World resort)
of verdelen in 3 nachten Koh Phangan en 3 Nachten Koh Samui
Wat zien jullie als de voordelen van beide eilanden?
Ik heb gelezen dat Koh Samui iets meer toeristisch is en dus drukker (meer winkels, restaurants…)
Terwijl Koh Phangan iets meer ongerepte natuur heeft en je er beter kan snorkelen?
Vooral snorkelen dicht bij het strand is voor ons toch iets wat we graag zouden doen.
Kunnen jullie nog wat voor of nadelen opnoemen van beide eilanden, want de beslissing is moeilijk ook al lijkt de keuze 3 nachten op elk eiland vrij logisch.
Eind augustus begin september is het niet zo druk dus je zou ook je gekozen accommodatie voor 2 nachten ofzo kunnen boeken om te kijken of samui of phangan je wel bevalt.
de voor en nadelen heb je eigenlijk zelf al in een notendop opgenoemd van beide eilanden.
Ik ben niet de juiste persoon om meer voordelen of nadelen te noemen want ik woon zelf op koh phangan en vind samui niet leuk, maar ja dat is persoonlijk.
@baco101: wij zijn in juli/augustus 10 dagen op Koh Phangan samen met onze twee dochters van 5 en 7 jaar oud.
De eerste dagen zitten we in het Chaloklum Bay Resort en de overige dagen zijn we nog over na aan het denken. Heb je tips voor ons wat we in ieder geval niet mogen missen op Koh Phangan?
Ik zou een auto huren,rond de 1000 baht per dag, en dan rond toeren:
Koh Maa/Mae haad(niet ver van jullie resort) mooi strand met een eiland waar je met laag water heen kunt lopen en je kunt er ook goed snorkelen.
Chinese temple mooie temple en een mooi view point
Paeng waterfall: als het weinig regent er er natuurlijk weinig waterfall maar je kunt er leuk wandeltocht maken
Thong nai pan mooi strand
Met de boot naar bottle beach (boten vertrekken vanaf het strand achter de 7-11 in chaloklam)
Als de kinderen en/of jullie van ijs houden moet je zeker naar de phangan home made ice cream shop ligt aan de grote weg van chaloklam naar thongsala ze hebben ook goed eten daar.
Food market in thongsala 's avonds kun je lekker en voordelig eten.
nu ff schaamteloos reclame maken voor mezelf komen eten in seethanu bij seethanu buffet, thaise bbq onbeperkt eten voor 139 baht
Hi barco
Wij zijn nu op koh pangang
Gaan morgen naar haad mae haad
Hebben resort geboekt wang saai
Is dat bij jou in de buurt ??
Kom graag thais bbqen
Groet mieke jordan
Hi baco
Waar welke kant ligt seethanu
Wij hebben alleen een toeristen map met kaart
Ben benieuwd
Gaan ook nog naar haar aol chaloklum
Andere tips ook voor resorts altijd welkom!!!
Groet mieke jordan
Vorige jaar ben ik alleen geland op Samui en in één keer door met de boot naar Phangan dus ik ben er maar kort geweest.
Toch kan ik zeggen dat de sfeer op Samui echt minder fijn is (werd ook bevestigd door mensen die ik op de boot leerde kennen). Het is er toeristischer en mensen zijn er minder vriendelijk dan op Phangan.
Dag marijke
Wij hebben ook zulke berichten door gekregen
Blijven dus lekker op koh pangang
Zijn nu in het noorden haad ma haad een prachtige duik en snorkel plek
Genieten dus
Groet mieke