Ticket bangkok en toen.....?

Hoi,

ik heb net even een vervelende tijd achter de rug en ik ben daarom nu aan een vakantie toe, dus heb ik vd week (impulsief) een ticket naar Bangkok geboekt en vertrek begin april voor 4 weken in mijn uppie. Ik heb bewust voor Thailand gekozen omdat ik een keer wat anders wilde, ik heb hiervoor al veel door Indonesie gereisd en heb het daar nu wel even gezien. Nu zit ik mij te verdiepen waar ik heen moet gaan en ben inmiddels helemaal “lost” met al die plaatsen en eilanden in Thailand. Natuurlijk hangt het er vanaf wat je zoekt dus zal ik dat proberen wat toe te lichten.

Normaal hou ik wel van rondreizen maar in dit geval wil ik voornamelijk even mijn gedachten kunnen verzetten, mensen ontmoeten, plezier maken, lekker eten, feesten en kleine exursies doen. Ik blijf daarom ook liever langer op een vaste plek hangen mits het bevalt en de sfeer relaxed is. Ik houd naast excursies er ook van om overdag op het strand of in shopping gebieden rond te hangen. Ook was ik van plan nog enkele dagen in Bangkok (Ko San Road, Sukhumvit?) te verblijven voordat ik naar huis vlieg.

Ik lees ook dat het op veel plaatsen de laatste jaren achteruit aan het gaan is (drukker, duurder, crimineler etc). Dit herken ik wel vergeleken met Bali (Kuta), ook daar is het enorm veranderd in negatieve zin sinds de laatste 6 jaar. Op zich houd ik wel van wat drukte en uitgaans gelegenheden om me heen maar gebieden met extreme drukte, veel dronken (agressieve) mensen en hoog “xxx” gehalte blijf ik liever weg van. Ik denk dat plaatsen als Pattaya en Puket dan ook al snel zullen afvallen.

Ik heb op internet al plekken bekeken als Ko Samui, Ko Pangang, Ko Chang, Ko Samet, Phuket, Pattaya, Ko Phi Phi etc. maar kom er echt niet uit. Ik zoek dus een leuke plek voor enkele weken:

• die relatief makkelijk te bereiken is vanaf Bangkok, niet teveel gedoe

• waar een goede sfeer hangt en genoeg te beleven valt (lekker eten, uitgaan, strand op loopafstand, bezienswaardigheden).

• waar ook goedkopere, degelijke en schone accomodaties te vinden zijn. (In Bali vind ik bijv. al mooie hotel/guesthouses met airco, warm water en tv varierend van 10 tot 20 euro per nacht)

Alvast bedankt voor jullie eventuele tips!

Travelseeker

Ik kan je wat info geven over koh phangan,de makkelijkste en tevens duurste manier omdat te bereiken is te vliegen naar samui, reken op ong 3500 baht voor een enkeltje, en dan kun je een paar dgn samui doen of gelijk met de boot naar koh phangan(nu kpn).Goedkoper is om te vliegen naar surat thani met airasia.com.

De nacht trein is ook heel goed te doen of de 24 zits gouverment bus is ook prima.

KPN is bekend voor de fullmoon party maar zolang je niet op haad rin verblijft heb je er geen last van en en is elke week wel een grote party, je hebt de Full moon, black moon, half moon, moon set party. Als verblijft op see thanu, haad yao, chaloklam, heb je geen last vd parties en er zijn toch genoeg restaurantjes/kroegjes in de buurt.

Een bungalow op het strand met de zee op pakweg 20 mtr afstand heb je in april al vanaf 200 baht voor de meest basic, bed koud water en fan. met een beetje onderhandelen moet een bungalow met airco lukken voor 20 euro en met warm water en fan lukt wel voor 10 euro zeker als je wat langer blijft.

Bangkok de keuze tussen sukhumvit of kao san is persoonlijk beide zijn leuk op hun eigen manier.

Wat betreft de toename van criminaliteit ja maar dat komt denk ik door de toename van het aantal toeristen, de meeste criminaliteit is oplichting, diefstal echt geweldadige criminaliteit komt weinig voor. Tenzij je zelf natuurlijk agressief bent of respectloos naar de thai toe, maar aangezien dat je zegt dat je veel in indonesie bent geweest weet je denk ik wel wat je wel en niet moet doen in azië.

Hoi Baco101,

bedankt voor je tips over Ko Phangan, ik had inderdaad al gelezen over die moon parties. Hoe zit het eigenlijk met Chaweng op Ko Samui, is dat leuk? Of hebben we het dan meer over Pattaya / Puket praktijken??

Ik schat in dat het dagelijks reilen en zeilen in Thailand inderdaad niet veel anders is als in Indonesie… so i know the drill :wink:

Ik ken samui niet zo goed maar chaweng is wel het meest toeristische strand van samui lamai komt daarna zeg maar. En dat gecombineerd met een vliegveld dus dan kun je je wel iets voorstellen

Hallo travelseeker!

Ik kan je eigenlijk alleen wat vertellen over koh chang. Koh chang ligt ver van de andere populaire eilanden af, dus als je wat wilt hoppen is het misschien niet de handigste van alle eilanden. Vanaf bkk is het ongeveer 4 uur met de bus vanaf ekamai busstation voor 250b. de boot duurt als ik me niet vergis een half uur en kost 100b.
Koh chang is een groen eiland. mooie stranden en er zijn verschillende duik/snorkel excursies mogelijk. Ook kun je er trekkingen maken. Wij hebben vooral de rust gezocht, en allen wat rond gecruised op een brommertje.
Wij zaten op het strand ao klonng phao, dit is ook een wat rustigere locatie. Wij hadden daar eerst een hutje op het strand (tiger huts 600b), maar dit was erg vies en het personeel was ongeinteresseerd (hij staat in de lp). Uiteindelijk naar de buren verhuist en dat was prima, voor hetzelfde geld. Wel leuke restaurantjes en vuurshows op het strand.
Stappen was hier niet echt aan de orde, te ver van de bewoonde wereld. Maar er zijn daar wel goede plekken voor. White sand beach is een beetje to much vond ik en het xxx gehalte was ook hoger dan elders. Misschien is hat kaibee of lonely beach (is niet zo lonely btw) meer iets voor jou. Gezellige strandfeesten, veel backpack, maar toch nog gezellig. Ahoewel het daar ook steeds drukker wordt.
Succes met plannen!

Hallo roosje218,

bedankt voor het posten van je ervaringen met Ko Chang. Ik houd op zich wel van drukte en uitgaansgebieden en die gaan denk ik altijd wel gepaard met enig “xxx” gehalte. Pas als het extreme vormen aan gaat nemen en je er constant mee lastig gevallen word is het vervelend.

Kun je de bus naar Ko Chang meteen vanaf Bangkok Airport nemen?

pff moeilijke vraag. even gekeken in de lp voor je en als het goed is gaat er wel een bus van cherdchai tour vanaf het noorderlijke busstation mo chit naar trat via het vliegveld. In trat moet je met de boot. Onze bus stopte ook bij de ferry, maar dan doen ze niet allemaal. Ik wist niet van te voren welke het zou worden…
let wel even op door de lange reistijd, rijden de bussen alleen 's ochtends naar trat.
Op de terugweg hadden wij een fout gemaakt. Wij hadden geen kaartje gekocht op het eiland voor de bussen naar bkk. Toen wij dus op het vaste land waren konden we niet meer in de bus mee. De mannetjes stonden bij de pier op koh chang. Wij hebben toen een minibus gedeeld met andere reizigers, 100b meer, maar waren dan ook 3 uur eerder in bkk dan de mensen met de bus. dus zo erg was het niet.
succes!

Ja hoor, die gaat er sinds een paar jaar:

Ik zou na aankomst uit Europa echter niet meteen doorreizen naar Koh Chang, je hebt net een lange reis achter de rug en moet dan nog uren in de bus zitten, niet ideaal. Boek desnoods een hotel dichtbij de airport (Queen’s Garden Hotel, Suvarnabhumi Suites Hotel, Thong Ta Resort) en pak de volgende dag de bus vanaf Suvarnabhumi naar Koh Chang.

Ik zelf vind Koh Samet een prettig eiland. Bij Ekamai busstation kan je een combi-ticket voor bus/boot kopen. Ban Phe, vanwaar de boot vertrekt, is een 3 a 3,5 uur rijden vanuit Bangkok, dan nog klein half uurtje met de boot. Verwacht geen bruisend nachtleven, wel zijn er aantal barretjes die tot laat open zijn. Had Sai Kaew is drukste strand en vind ik de laatste jaren minder geslaagd, maar iets zuidelijker (Ao Phai) is het ook wat rustiger.
Er is vrij weinig te doen op Koh Samet, behalve relaxen, dus ik zou er niet te lang blijven. Je kan het ook goed combineren met Koh Chang.

Ik wilde net mijn volgende vraag gaan stellen, maar je geeft het antwoord al :). Ik zat me inderdaad nog af te vragen of het handig was om meteen door te reizen en ook wat de opties voor een hotel bij de airport zijn, eerst een nachtje uitrusten is inderdaad niet verkeerd.

Ko Samet klinkt denk ik te rustig voor mij, ben eigenlijk wel toe aan een beetje bruisende omgeving :wink:

Houd er overigens wel rekening mee dat het van 13 t/m 15 april Songkran (Thais Nieuwjaar) is. Treinen en bussen zitten voor, tijdens en na Songkran vaak erg vol. Wel erg leuk om mee te maken, maar zorg dat je je camera in je hotel achterlaat en een veilige plaats hebt om je papiergeld droog te houden, want je wordt zeiknat tijdens deze dagen.
Ik heb het vorig jaar rond Khaosan Road gevierd, maar dat vond ik toch echt te druk (vergelijk de drukte met Koninginnedag in Amsterdam).

misschien is ao nang een optie, je kan hier prima uitgaan zonder een te hoog sex gehalte en er zijn ook genoeg excursies mogelijk, en je kan ook een paar nachten naar koh phi phi waar je ook lekker kan feesten alleen heb je het daar wel gezien na een paar nachten, ook railay beach is goed bereikbaar en ook daar hebben ze fool moon party’s al zijn deze niet te vergelijken met die op koh phangan maar zeker wel leuk om te bezoeken

ao nang is prima bereikbaar via het vliegveld van krabi daarna nog z’n 25 minuten in de taxi 600 bath