Advies gevraagd

beste thailand experts

wij jong stel
wij willen half augustus vertrekken naar thailand voor
2 en halve week_+
we zouden graag 2 dagen chian may willen bekijken
Koh Samuien en,of Ko Chang bezoeken voor 2 a 3 dagen
verkijken we ons in de afstanden of is dat wel te doen?
tips adviezen graag welkom

mvg kim en dave

Qua afstanden is het te doen, alleen zou ik Samui OF Ko Chang doen… Niet alle twee. Beide hebben andere eilanden in de buurt, maar ze liggen wel ver uit elkaar. Tenzij je alles met het vliegtuig doet, natuurlijk.
Vanuit Bkk kan je naar al de locaties vliegen die je opgeeft, wil je dit met de trein doen, moet je rekenen op een nacht reizen vanuit Bkk naar CM of naar het zuiden (voor eilanden rond Ko Samui). Voor Koh Chang is het iets minder, denk ik.

De afstanden in Thailand zijn fors maar de (nacht)treinen bussen en binnenlandse vluchten maken reizen erg makkelijk. Ik ben zelf kort op Koh Samui geweest maar mij te toeristisch dus ik zou voor Koh Chang gaan. Ik ben op Koh Chang nog niet geweest maar ben er half augustus een paar daagjes, wie weet tot daar, ;-))

Ik heb zelf ook een vraag.
Weet er iemand hoe ik het snelst/gemakkelijkst van Koh Chang naar Ho Chi Minh (Saigon, Vietnam) kom?

groetjes Rozan

Hee Dave en Kim,

Het houdt in dat je voor 2 of 3 dagen Ko Chang vanuit BKK een halve dag heen en een halve dag terug onderweg bent. Dat is zonde, en dan ben je nog niet op Ko Samui.

Ko Samui kun je vliegen met Bangkok Air vanuit Chiang Mai , zwaar “overpriced” ,omdat ze het alleenrecht hebben.

Mijn keus zou ook Ko Chang zijn, ook omdat je, mocht je uitgekeken zijn,
naar Ko Maak, Ko Kood of andere eilanden kunt.

Rozan, terug naar Suvarnabhumi, met minibus, je kunt vrijwel overal op Ko Chang een minibus naar BKK boeken, vraag of ze je afzetten op het vliegveld, en in het vliegtuig stappen.

Hans.

Ik sluit me helemaal aan bij Hans. Als jullie dan toch wat anders willen ga inderdaad eiland hoppen vanaf Koh Chang.

Ik vind dat je voor Chiangmai en omgeving minsten 5 /6 dagen moet voor uit trekken!
Er is zoveel tezien in het noorden,en 2 dagen is maar heel “weinig”!!