Phuket of ko samui

Hallo,

ik wil in juli/augustus naar thailand. we gaan eerst een paar dagen naar bangkok en vervolgens 6 dagen naar chiang mai. vervolgens willen we nog 2 week in phuket of samui verblijven.

nu hebben we een paar vragen die wellicht een van jullie kan beantwoorden

ten eerste is het mogelijk een dagtrip te maken naar de bergvolkeren in het noorden vanuit chiang mai? of is de reistijd dan te lang.

we twijfelen ook nog over phuket of ko samui. ten eerste omdat deze laatste de kans op regen het minst is. echte we zijn ook behoorlijk actief en zijn dus op zoek naar een omgeving waar veel natuur/koraal/cultuur e.d. is. welke van de twee eilanden is het leukst qua omgeving?

we zijn van plan om alles vanuit nld te boeken. ( hotels) scheelt het veel geld om ter plekke alles te regelen? ik heb nml het gevoel dat dat wel wat meevalt.
de excursies regel ik altijd wel ter plekke.

Ik hoor het wel.

Hoi!

Ja ik denk dat het zeker mogelijk is om naar de bergvolkeren in het uiterste noorden te gaan. Dit moet je wel met het vliegtuig doen daar het moeilijk te bereiken is met de wagen enz daar het puur bergen is waar je door moet. Dat duurt enorm lang om zo te doen. Nu dit alles weet ik van ouders van een vriend van me die dat ook gedaan hebben dus meer kan ik je er eigenlijk niet over vertellen.

Nu, wat Phuket/Samui betreft kan ik je zeggen dat in Samui het betere weer is. Ook heeft men ons in Bkk verteld dat Phuket de ‘vuilbak’ van Thailand zou zijn. (wat natuurlijk niet wegneemt dat het daar wel mooi is hé) Maar ik denk dat het vooral sloeg op het sextoerisme daar enz.

Nu ik zou dan Samui aanraden! Vanuit Bangkok vliegt enkel Bangkok Airways op Samui. (alleenrecht) Anders moet je vanuit Bangkok met bv Air Asia op Surat Thani vliegen en zo met boot verder van daar naar Samui. (3u varen dacht ik) Handigste is dus met Bankok Airways te vliegen. (hebben wij ook gedaan en doen we wss deze zomer ook)
En daar je 2 weken Samui of Phuket wilt doen kan ik je mss aanraden 1 week Phangan en 1 week Samui. Mss ineens door van samui airport (je kan op de luchthaven zo tiketje kopen Samui airport - vervoer haven - boot phangan) voor maar 500 baht. Daar is het echt nog vele rustiger dan op Samui en zeker Als je bv in Thong nai pan ofzo zit waar wij zaten. Zeker niet Haad rin boeken als je voor rust wilt gaan. Daar is het veel te druk omdat daar de moon party’s zijn enzo. 2 weken samui lijkt me wat te lang en teveel tijd op 1 plek daar je op Samui na een dag of 4 toch wel al wat gezien hebt hoor! Ook erg leuk en goedkoop om een brommertje te huren op Samui! De wegen zijn er wel degelijk voor. Op Phangan raad ik het je sterk af!

Nu, ik zou alles daar regelen hoor! Scheelt veel in prijs, zeker daar het in juli/aug laagseizoen is in Thailand. Hutjes waar je kan overnachten voor mss 500 bath of zelfs minder. En dan kan je mss nog afbieden… Nuja dat moet je zelf weten maar zo is het al goedkoop genoeg denk ik wel.

Groetjes

Info: Air Asia > http://booking.airasia.com/skylights/cgi-bin/skylights.cgi

Bangkok Airways: http://www.bangkokair.com/

Ko Phangan: Thong nai pan > ThongNaiPan.com is for sale | HugeDomains

Sinds een kleine 2 jaar onderhoudt ook Thai Airways een paar dagelijkse vluchten tussen Bangkok en Ko Samui: www.thaiair.com

Dat wordt helaas vaker gezegd. Veel mensen denken nog steeds dat Phuket enkel uit het zeer toeristische en drukke Patong bestaat, maar vergeet niet dat Phuket het grootste eiland van Thailand is en dat er nog genoeg mooie plekjes te vinden zijn.

1.bezoek chao doi=bergvolkeren-stoff ziet het anders, maar vanaf CMAI vliegen is echt onndoig-bovendien KAN je vandaaraf enkel naar BKK, Phuket of Mae Hong Son vliegen. Als je een 1-dagtour kiest (is op elke straathoek en ertussen te boeken) dan krijg je-hoe bestaat dat toch-de zgn. ‘‘dierentuin’’ met mensen te zien-wat de meeste toeristen heel prachtig en ook mooi vinden. als je echt avontuurlijk wilt wezen, niet vies bent van afzien, zelf uren lopen doorheen de bergen etc… dan krijg je wat minder vaak bezochte dorpjes te zien, waar ze toch wel gastenverblijven etc, hebben, het zal eenieder duidelijk zijn dat dat niet in 1 dag kan.
Mogelijk heeft stoff enkel de zgn. longneck dames voor ogen-diie zijn birmees en worden in een bewaakt reservaat vlakbij MHS voor duur entreegeld te kijk gsteld tijdens bezoekuren. Inmiddels is er ook een filiaal nabij Pattaya.
Overigens is-nu ik net 1,5 dag weer terug ben in BKK, ook volop chao doi dames+enkele heren te zien hier rondom KhaoSarn road-ze verkopen met een big smile allerlei onnodige toeristentroep.
3.het is totaal overbodig iets vooraf te boeken-vooropgesteld dat je engels kan lezen in een reisgids en tenminste enigermate reiservaring op je eige hebt. je betaalt natuurlijk veel EUR meer vooraf-en de keus is veel beperkter. Je zegt niets over gewenste prijsklasse/budget-maar de echt goedkope kamers zijn gewoon niet vooraf te boeken-enkel door naar binnen te lopen. Op het www geboekte hotels etc willen nogal eens op nogal ontoegankelijke plekken staan. En het is ook echt helemaal nergens voor nodig enkel huizen te kiezen die al eerder NLers binnen hebben gehad, waarom dat zo’n aanbeveling hier schijnt te zijn ontgaat me compleet.
Als je niet meteen panikeert als huis 1 zegt vol te zijn-er naast staan er nl. nog zeker 2-3 andere, wat let je dan.

Wat betreft hotels kan je via bv Agoda, Latestays, Asiarooms, etc etc boeken. Dit nog de dag van te voren (al bevestigen ze lang niet allemaal direct!! Als je een dag van te voren pas boekt is het aan te raden een site te kiezen die ook direct bevestigd). Bv Agoda en Asiarooms hebben ook foto’s en een map met de hotel locatie zodat je een redelijke indrukt krijgt. Voordeel van die websites is dat ze vaak goeie aanbiedingen hebben omdat hotels de kamers niet vol krijgen. Heb meegemaakt dat als ik direct het hotel benaderde ze die prijzen niet wilden matchen.