Wat vind jij de 3 mooiste plekken van Thailand? Plaats ze hieronder!
Daar wij jaarlijks overwinteren in Thailand en altijd een ander stuk Thailand willen ontdekken gaat onze voorkeur steeds weer uit naar de volgende 3 plaatsen waar we dan ook steeds een deel van de winter verblijven.
- Chiang Mai
- Bang Saphan (niet toeristisch) Coral Resort.
- Koh Hai/ Trang archipel>>>:zon02:
We zijn net terug uit Thailand.
Mijn top 3:
- Similan Islands
- Phi Phi Islands
- Krabi
1 Petchababun (mijn thuis)
2 Bangkok (vooral de groote contrasten)
3 Hua in en omgeving
1 Koh Chang
2 Bangkok ( heerlijk voor een paar dagen)
3 Samui
- Ko Phangan
- Phi Phi
- Bangkok
De drie mooiste plekken zijn naar mijn mening Bang kok- Samui en Koh Panang en de rest is ook mooi.
Bangkok
de Isaan streek
Krabi
In willekeurige volgorde.
- Phraya Nakorn Cave
- Khao Yai
- Koh Tao
Bangkok
:zon02: Koh Samui
:chin: Chang Mai
Dit zijn mijn Favorieten tot nu toe :wub::wub::wub::wub:
1 similan islands
2 Bangkok
3 koh tao
(4 Chang Mai)
lemsing beach phuket
ko tao
ko lipe !!!
[ul]
[li]Bangkok[/li][li]De Isaan streek en met name Si Saket[/li][li]Koh Samet :vak02:[/li][li]Maar natuurlijk Chang Mai en omgeving hoort ook in het rijtje thuis[/li][/ul]
:chin:
Doi ma salong
Doi Inthanon
Bangkok(algemeen)
De onbetwiste nummer 1 voor mij Chiang Mai
2. Het noorden van Thailand
3. Koh Lanta
In willekeurige volgorde
Koh Samet
Phu Chifa
Sankhlaburi
Chang Noi
Wat bedoel je met Chang Noi? Het kleine eilandje net boven Koh Chang?
Beetje info zou leuk zijn. Bedankt!
Chang Noi is mijn Thaise nickname en betekend zoiets als “Kleine Olifant” hoewel het ook nog enkele andere meer dubbelzinnige betekenissen heeft.
-
Koh Samet (eiland vlak bij Rayong langs the Eastern Seaboard) omdat het nog redelijk Thais is (hoewel wel toeristisch) en omdat het lekker dichtbij is voor mij en het water schoon is, de stranden mooi en er lekker eten is.
-
Phu Chifa, een berg in het grens gebied Thailand - Laos, ter hoogte van Chiang Rai. Gewoon omdat het ongelooflijk mooi landschap is, redelijk makelijk toegankelijk en toch weinig toeristisch. Een bakermat van de Chinese cultuur in Thailand.
-
Sangkhlaburi, een stadje aan de grens met Burma, zo een 180km ten oosten van Kanchanaburi. Gelegen aan een gigantisch stuwmeer, met een “verdronken” tempel en de langste houten brug van Thailand. Prachtige omgeving met jungle en natuur en weinig toeristisch.
Groetjes,
Chang Noi
De drie meest indrukwekkende plaatsen en daarom mijn mooiste plaatsen van Thailand zijn:
Bangkok, vooral door grote verscheidenheid van mensen en leuke sights;
Chang Mai, mooie stad met veel natuur rondom;
Pai, het kunstenaarsdorp, in eerste instantie erg druk, maar éénmaal weg uit het centrum, een oase van rust.
Ik kom vanaf 1999 tot nu ieder jaar in Thailand en mijn mooiste niet toeristische plekken zijn:
Het oude Bangkok aan de Chao Phraya-rivier voor een dag of drie/vier
Chiayaphum Stad en omgeving
Khorat Stad
Roi-Et Stad en omgeving
Phu Kradung park in de provincie Loei
maar eigenlijk vind ik het heerlijk vertoeven in Thailand en ik geniet van alles vooral nu ik daar een gezin heb.
Cees Wiersma.