Eventjes jullie kennis testen...

Aan welk land grenst Thailand NIET…? [poll]
:thailand:

Voor de liefhebbers…Wat zijn de mooiste plekken van Thailand?

Wat mij betreft … Koh Raya (maar nog mooier: Phi Phi en Krabi … en daar zit ik eind december weer :slight_smile: ).

Ik ben helaas tijdens mijn tijd in Thailand niet naar de eilanden kunnen gaan. Dat was wel de bedoeling maar toen ik in landen als Laos en Vietnam was kwam ik er gewoon niet meer weg. De mooiste plaats was voor mij dan ook in Thailand, de oude hoofdplaats Sukothai. Heel erg mooi om daar met een fiets rond te fietsen en dan ook weg te gaan uit het centrum van de ruines en de afliggende ruines op te zoeken. Er ligt ook een prachtig meer bij in de buurt wat zeker het bezoeken waard is.

Phi Phi is een van de mooiste eilanden inderdaad maar Koh Chang is ook erg mooi, vooral omdat dit eiland groot is waardoor je op een motorbike lange stukken kan rijden en het nog niet overcrowded is met toeristen.
Eigenlijk is Koh Samet ook wel mooi, en Chiang Mai, en Koh Tao, eigenlijk kan ik helemaal niet kiezen :slight_smile: het ligt er maar net aan waar je naar op zoek bent.

Hi, ik ga jaarlijks met mijn Thaise vriend naar Thailand. Qua strand e.d. is op het vaste land dichtbij Bangkok Hua Hin het mooiste. Verder naar het Zuiden zeker Krabi. Qua eilanden vind ik Koh Tao heel erg mooi, maar Pi Pi toch ook wel. Het zijn allemaal kleine paradijzen. Als je meer geinteresserd bent in geschiedenis, tempels, dan is Mae Hong Song in het Noorden erg mooi, en natuurlijk Sukhotai en Ayuthayaa. In Laos is Luang Prabang heel mooi, vooral de sfeer is er fantastisch. Dus zoals je ziet, is het moeilijk kiezen. Voor ieder wat wils. Groetjes en geniet ervan.

Ik ga in februari voor de 17e keer naar thailand en ik heb al zoveel mooie dingen gezien, maar Trang(strand), Samui, Bankrut, Kanchanaburi logeren op een botel, en zo kan ik nog veel meer opnoemen want alles is daar geweldig.

ben nog maar 2 keer in thailand geweest van de plaatsen chiang mai strand chaam maar ben nog niet naar t zuiden geweest dit jaar oktober maar net als de anderen eigelijk heel thailand (m.u.v. pattaja)

ik ben 2 keer in thailand geweest Koh Chang en Chiang mai waren mij het beste bevallen bij chiang mai is erg veel te doen, krabi is ook leuk maar als je in het hoogseizoen komt en het er vol staat met toeristen lijkt mij er nie veel aan gelukkig was ik er in het laagseizoen :wink:

Had de vraag niet goed gelezen sorry

Ik moet bekennen het antwoord zo snel niet te weten…

De bosatlas erbij of Google Earth is ook naar kennis hengelen,

Ik weet het niet en gok…

Volgende keer een moeilijkere vraag? :stuck_out_tongue:

Ach Thailand, ik gokte maar wat (Vietnam). En om nou te zeggen dat het parate kennis is…

Vraag mij dingen over Indonesie, of landen in de Stille Zuidzee…

Thailand lijkt me interessant om naar toe te gaan, maar er is nog zoveel dat ik wil zien, en wat ik nog niet heb gezien in Indonesie…

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de aantrekkelijkheid van Hua Hin niet. Ik vind het een ongezellige, atypische, rommelige, plaats. Het strand is mooi, dat moet ik toegeven. Ik heb eigenlijk nog liever Pattaya, dat heeft tenminste nog een speciaal sfeertje. Hua Hin vind ik sfeerloos.
Ik ben er wel maar 1 keer geweest.