Welk eiland te bezoeken (omgeving Railay/Phi phi al gehad?)

Wij zijn afgelopen jaar naar Thailand geweest… we hebben daar na Bangkok en Khao Sok National Park de omgeving aan de westkant bezocht (Railay, Koh Lanta, Koh Phi Phi, Koh Ngai…)

We gaan dit jaar weer naar Thailand…
het idee is een combinatie met Cambodja. Eerst wilden we daarom eindigen bij Koh Chang, maar toch hebben we hier twijfels over…
we lezen geregeld dat het toch minder mooi is dan Railay/Phi phi en dergelijke…

en we zoeken eigenlijk toch wel iets gelijkwaardigs!
Is Koh Tao, Koh Phangan en dergelijke dan goed vergelijkbaar?
Of bijv. Koh Lipe/Langkawi (maleisie?)

wat verder reizen geeft niet, dan gooien we wel ons schema om!

ben zo benieuwd

waar ik echt gek op was is Phra Nang Beach bij Railay:

Omdat het een prachtig wit strand is met helder water, maar ook de kalkstenen rotsen… en voornamelijk; de longtailbootjes die daar massaal verse sapjes, fruit, en banana pancakes verkochten…

Weet dus niet of we dan goed doen aan Koh Chang?
we houden ook van mooie natuur (jungle achtig), rustige strandjes (met helder water en goede snorkelmogelijkheden), maar wel… leuke restaurantjes en wat barretjes 's avonds

Als je ook naar Cambodja ligt Koh Chang het meeste voor de hand, Ik ben daar nog niet geweest, dus kan er niks over zeggen.
Koh Tao en Koh Phangan zijn zeker aanraders, mooie stranden en genoeg vertier. Al moet ik wel zeggen dat ik de omgeving van de Andamaanse zee mooier vindt. 15 Km onder Phuket ligt ook een pareltje, Koh Racha Yai, als je geluk hebt echt Malediven blauw water, alleen weinig te doen.

Koh Lipe is echt fantastisch!! Super wit strand en blauw water, Nemo’s zwemmen rond je heen. Heel klein en gezellig.
Vanuit daar kun je naar Langkawi, maar vergis je niet dit is heel anders dan Thailand, ander soort mensen. Minder open en veel meer tourisme. Mooi dingen te bezoeken met de scooter. Maar niet te vergelijken met koh phi phi.

Kan ook zeker Koh Lipe aanraden! Beetje vergelijkbaar qua sfeer met Phi Phi, echter dan veel relaxter en rustiger. Het is natuurlijk ook een stukje kleiner en verder…Wat didi83 al aangaf, Langkawi geenszins te vergelijken met de Thaise sfeer. Je komt in een totaal andere cultuur terecht. Maar zeker doen…

Groeten

Hee FloorLies,

Dat je je twijfels hebt over Ko Chang kan ik me enigszins voorstellen. Echter, de stranden zijn mooi, en ook de jungle is prachtig.
Ook aan leuke restaurantjes ontbreekt het niet.

Het is minder mooi in de zin van kalksteenrotsen, die ga je er niet zien. Op het grootste strand , White Sands Beach, is het me eigenlijk iets te druk, echter voor “nightlife” moet je zeker een keer heen.

De echte “geheime attracties” liggen ten zuiden van Ko Chang, er zijn zeven eilanden, op enkele kun je overnachten. Ko Maak en Ko Kood zijn hiervan de bekendste. Er zijn er ook bij waar het extreem goed snorkelen is. Ik koos voor Ko Maak, en heb maar liefst vijf volle dagen aan het strand gezeten, normaal is een halve dag al veel. De sfeer op Ko Maak is echter zoooo relaxed, dat maak je zelden mee.

Hans.

Owww, en ik vergeet nog: Koh Rung en Koh Rung Samloem liggen voor de kust van Sihanoukville. Onontdekt, geen verharde wegen vergeet “leuke restaurantjes en wat barretjes 's avonds”, want er is alleen jungle en (je eigen) strand.

De reis er naartoe duurt 3-4 uur, op een zee die vrij vaak ruig is. Ben je gevoelig voor zeeziekte, neem dan een alternatief.

Het alternatief ligt voor de kust van Kep, en heet Rabbit Island, de reis er naartoe is veel korter, half uurtje.

Er liggen ook nog eilanden bij Koh Kong, net over de grens met Thailand. Een eilanddat ook Ko Kong heet is net zo groot als Ko Chang. Ik was daar een jaar of drie geleden. Er moet te overnachten zijn, destijds kon dat niet.

Hans.