Welke eilanden bezoeken?

Hellooo allemaal,

Van de zomer ga ik voor 4 weken naar Thailand.
Ik begin in Bangkok en ga dan met de nachttrein naar Chiang Mai om daar een beetje rond te reizen.

Nou wil ik ook graag een aantal eilanden bezoeken, ik zat te denken aan Koh Toa en Koh Samui en Koh Phangan, maar heb eigenlijk nog geen idee naar welke ik nou echt het beste reizen kan en welke andere eilanden de moeite waard zijn??

Iemand tips en ervaringen?

Greetz!

Hee Maraj,

Om je goed te kunnen adviseren, willen we het volgende weten:

Waar houd je van ?
-Aan het strand liggen
-Winkelen
-Goede (vis) restaurants
-Tempels
-Dagtochtjes
-Natuur
-Party-atmosfeer
-Rust
-Goedkoop overnachten (300 baht) of maakt het niet uit ?
-Zwembad
-Duiken
-Trekking

Geef even aan waar je van houdt, en graag ook waarvan niet…

Hans.

Heey Hans,

Ik houd vooral heel erg van duiken, natuur en rust.
Wil ook wel een aantal tempels zien en lekker eten.

Misschien ook voor een paar nachtjes op een eiland met leuke feestjes, maar liever eerst al het andere :slight_smile:

Groetjes!!

Hee Maraj,

Je hebt twee mogelijkheden: De “gewone” en de "avontuurlijke "…

Ko Tao is rijk aan “duikindustrie”, PADI halen is goedkoop. Op Ko Phangan zijn er de beroemde “full-moon-parties”. Mooie ervaring, maar ook heel massaal.
Misschien wel leuker , en in ieder geval minder druk zijn de “half-moon-party” en de “Newmoon-party”.
Dit is de meest voor de hand liggende keuze, alhoewel je erheen zou moeten vliegen, wil je niet twee dagen onderweg zijn.

Dan is er de “avontuurlijke” keuze: De Ko Chang archipel. Deze bestaat uit een eiland of acht, waarvan Ko Chang en Ko Kood de grootste zijn.
Op Ko Chang kun je op White Sands Beach iedere avond feestvieren.De andere stranden en baaien zijn rustig. Snorkelen en duiken kan rond de eilanden die bij
Ko Chang liggen, op vele ervan kun je overnachten.

Beide gebieden staan overigens niet heel hoog aangeschreven onder duikers, ik zou je niet kunnen vertellen waar je qua duiken heen zou moeten.

Hans.

1 like

Beide gebieden staan overigens niet heel hoog aangeschreven onder duikers, ik zou je niet kunnen vertellen waar je qua duiken heen zou moeten.

Andaman Kust biedt het ebste duiken van Thailand, het hele jaar door.

Met name Koh Tao is bekend als duikbestemming vanwege de vele open water cursussen die er gegeven worden,maar biedt zeker niet het beste duiken. Daarvoormoet je echt in de Andaman Zee zijn, dus Koh Lanta, Phi Phi, Ao Nang, Phuket (in de zomer geen duiken vanuit Khao Lak).

Als je voor duiken natuur en rust wil gaan dan is de omgeving phuket een aanrader. De beste duiksport zoals ik van stevenl lees maar ook voldoende natuur en rust te vinden in bv khao sok en koh yao noi, deze plekken zijn vanuit phuket of krabi goed te bereiken.

Koh phangan vind ik een heel mooi eiland maar niet om te duiken, er komen wel veel backpackers en elke avond feest. Als je dan verblijft op een rustig strand heb je daar geen last van.

Koh chang is qua natuur heel mooi maar verder weinig te beleven naar mijn mening. Zou niet mijn eerste keus zijn maar smaken verschillen.

The new moon party op koh phangan ken ik niet.

Via Wereldwijzer app