Koh Tao voor niet duikers

Hallo Allemaal,

Is Koh Tao ook een eiland voor mensen die niet duiken…wel snorkelen. Tot nu toe zijn we naar de eilandjes Koh Phi Phi en Koh Chang geweest wat we allebei erg leuk vonden. Koh Phi Phi vonden wij wel wat rustig maar dat kan ook aan het strandje hebben gelegen waar wij zaten. Het strand was wel geweldig en de zee ook. Koh Chang was het strand wat minder mooi maar dat vonden we erg relaxed, niet te rustig en niet te druk en het eten 's avonds op het strand vonden wij ook heel leuk. Koh Tao zijn wij niet bekend mee maar heb hier en daar vernomen dat het vooral op duikers is gericht??Wij duiken niet maar snorkelen vinden we geweldig. We komen vanuit Surat Thani. Kan iemand iets meer vertellen over Koh Tao en hoelang en hoe het reizen is vanaf Surat Thani.

Groetjes Sanne

Ja hoor, Koh Tao is ook prachtig om te snorkelen. Echter is er naast duiken en snorkelen weinig tot niets te doen.

Beter kan je naar Koh samui of Koh Phangan (rustiger dan Samui) en van daar uit een dagtochtje nemen naar het Angthon Marine park. Deze dagtochtjes zijn incl. snorkelen…

Als je naast het snorkelen van uitgaan houd is Samui het betere eiland van de 3, behalve de fullmoonparties 1 x per maand op Koh Phangan.

veel plezier!

Halllo,

Ja snorkelen is erg leuk ze organiseren allerlei toeren. Kwa gezelligheid is het strand Sarree Beach het gezelligste ik zou ook in die buurt gaan zitten daar is het meeste te doen.
Je kunt er heerlijk eten en ze doen veel aan barbegueen. Het is overdag echt om te relaxen en je kunt er dus snorkeltouren doen met de boot als je dat wilt.

Ik vond het uitgaan in Koh Tao wel onwijs leuk en gezellig niet te druk en bij Lotus bar kun je heerlijk feesten. Ik ben het niet zo eens met houzz wat betreft niets te doen.
Wat ook erg leuk is om een brommer te huren en dan rond te rijden om de leuke stille stranden te bekijken. Ik ben geen duiker en verblijf daar gemiddeld 6 weken per jaar en ik vermaak me er prima.

gr van Moira

naast duiken is er verder idd niet veel te doen op ko tao, maar het blijft een prachtig eiland. wij hebben er ook niet gedoken, wel gekanoëd naar nang yuan (een eiland voor de kust), een brommer gehuurd en naar een aantal andere baaien gereden, gemidget golft…

ook op ko phangang geweest en dat vond ik echt vreselijk, een soort salou; jet ski’s, hele strand volgebouwd met disco’s en barren die allemaal het volume op 1000 hebben om zo nog maar boven de muziek van de buurman uit te komen…tot 's morgens 10u ben je ook de enige op het strand, het is echt een party eiland dus de meesten liggen dan nog of op straat te slapen of in hun hutje…

Ik heb ook niet gedoken op Koh Tao en me prima vermaakt met snorkelen en bruin worden op het strand. Verder ook een dag een brommertje gehuurd en het eiland verkend, best spannend afentoe omdat de weg best hoog kan stijgen en dan ineens weer daalt.
Verder vonden wij een brommertje niet nodig, je kan je ook naar dichtbij gelegen eilandjes laten brengen en hier gaan snorkelen.
's avonds is het lekker vis eten op het strand en feesten. Alleen de mensen die moeten leren voor hun duikbrevet gaan vroeg onder wol :slight_smile:

hai sanne,
Wat heerlijk dat je wellicht naar Koh Tao gaat. De sfeer die daar hangt is heerlijk! Ik ben van mening dat er ook naast duiken veel valt te doen.
Snorkelen, masages (krijgen of les nemen) heerlijk eten, en bijvoorbeeld boot tochtjes, of rotsklimmen.
Check de site van www.xtreme-gap.com eens. Zij bieden ook yoga en muay thai activiteiten aan. En je verblijft in een mooi resort niet ver van sairee waar alles gaande is.

Geniet!

Met vriendelijke groet,
Debby Neeskens

Vorig jaar ook Koh Tao bezocht om te snorkkelen…heerlijk.
De kustlijn bestaan doorgaans uit koraal, helaas veelal afgestorven, maar je kunt wel mooie vissen zien in het heldere water. Daarnaasr is Koh Tao ook een relaxed eiland.
Op Ko Phi Phi heb je veel onderstromen waardoor het water wat troebeler is.

Op Ko Phi Phi heb je veel onderstromen waardoor het water wat troebeler is.

Dit hangt van de tijd van het jaar af, niet van de stromingen. Ik denk dat als je een gemuiddelde zou berekenen, Phi Phi helderder zou zijn dan Koh Tao.

Wij gaan rond eind augustus naar Koh Tao , dit omdat mijn schoonvader graag wil duiken, kan iemand nog een redelijk (betaalbaar) onderkomen adviseren?

groet Loes

hi loes, waarom kijk je niet even op www.xtreme-gap.com
onder gap year diving.

Ook kunnen wij wat voor je in elkaar draaien op aanvraag. Resort & Duiken.

De duikscholen bieden accommodatie aan in combinatie met de cursussen. Dus ik zou een duikschool kiezen met goede accommodatie.

Op welk strand was je dan op koh Chang ??? Zeker niet op Klong Prao !!