Ik kan weer 's niet kiezen…!
Ik ben niet van het duiken, maar van rust en strand.
Ik weet Ko tao is een duikeiland, maar verder ziet het er wel prachtig uit op de plaatjes…
Welk eiland is aan te bevelen in juli voor een week?
Ko chang of Ko tao?
Ik kan niet vergelijken want ik ben alleen op Ko Chang geweest, maar dat eiland vond ik niet heel bijzonder. Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen mooi weer had, dat helpt niet ;-).
Is Ko Phi Phi geen idee? Hoor ik goede berichten over en de foto’s zien er prachtig uit. Alleen ff geen idee hoe het zit met de seizoenen aan die kant van Thailand.
Ben al op deze plaatsen geweest,zeker de moeite waard om naar koh tao te gaan,ook kan je naar andere eilandjes gaan,als je het eventueel beu moest zijn!Koh chang,tjaa,echt niet mijn ding,het is mij niet bevallen.Mag ik je een sugestie doen?je houd van rust en strand,dan kan ik je Koh samet aanbevelen.Deze eiland moet je bezichtigen in de week;waarom?er komt praktisch geen kat.In de weekend kan het wel heel druk zijn.Ik heb mij daar goed geamuseerd,echt gezellig!gegroet:georgessiam.:dag:
Ik ken Koh Chang niet maar heb wel van andere gehoord dat er niet heel veel te doen in. Koh Tao is ook leuk voor niet duikers. Als je toch een beetje bedrijvigheid wil dan kan ik je Sairee Village en Beach aanraden. Hier zit veel accomdatie en restaurants waar altijd veel te doen is. Je zou ook bv een snorkeltour kunnen doen die worden georganiseerd. Je zou ook naar Koh Samui en Koh Phangan kunnen gaan hier is ook eigenlijk best wel wat te doen. Je zou het dus kunnen combineren.
Gisteren heb ik voor een aantal nachten sensi paradise geboekt maar later las ik in een review dat het erg dicht bij de pier ligt waardoor er vaak een olielaagje op het water ligt. Wat is jullie ervaring, was dat een uitzondering of kan ik beter een andere keuze maken want we willen graag snorkelen.
ik ben 2x op koh tao geweest en heb er toen geen olie vlekken op het water gezien het zou natuurlijk kunnen dat er net een schip heeft gelekt en dat die olie er toen een aantal dagen gelegen heeft maar ik heb deze ervaring niet
Olievlek op koh tao nou nog nooit meegemaakt. Ik ben totaal 4x keer op koh tao geweest en dan periode’s van 6 weken. Mijn man duikt heel veel en ik snorkel graag en heb dit nog nooit gezien. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er een boot is gaan lekken maar dat kan overal in Azie en op zee gebeuren.
Ik kan het je niet vertellen wij verblijven eigenlijk altijd in Sairee village wat voor mij het leukste gedeelte is van Koh Tao. Mae Heaad is een beetje het saaie gedeelte van Koh Tao. Dit is eigenlijk de plek om aan te komen en snel weer weg te gaan.
Ik ben op Koh Chang geweest! En vond t geweldig! Zo zie je maar, iedereen denkt er weer anders over. En zo heel rustig is het daar helemaal niet hoor. Ok t is geen party eiland, maar rustig of te rustig dat zeker niet. Maar dat ligt er ook weer aan op welk gedeelte je zit.
Hallo… Koh Tao of Koh Chang… Tis maar wat je leuk vindt… Als je van duiken houdt of het snorkelen het liefst doet, dan denk ik dat de keus niet moeilijk is en zul je naar Koh Tao moeten. Wil je echter rust en een eilandje dat nog niet echt door het (grote)toerisme is ontdekt kijk dan eens naar Koh Kut of ook wel aangeduid met Koh Koot. Het ligt voor de kust van Cambodja iets onder Koh Chang. Tis vrij moeilijk te bereiken omdat er geen grote ferry’s heen gaan zoals naar Koh Chang. Het is veel minder druk dan Koh Chang en heeft echt nog pure natuur. Hoe lang nog weet ik niet want het begint aardig te ontwikkelen met relatief veel gasten uit scandinavië. Er is maar 1 klein resort wat een zwembadje heeft op het hele eiland… (2009) dat zegt genoeg denk ik. Zoek je veel vertier voor de avond… anders dan ergens in een heel klein tentje heerlijk eten voor heel weinig… ga er dan NIET heen… en ga dan aub naar Koh Chang en vergeet je Duitse woordenboek niet mee te nemen… Onderkomens op Koh Kut zijn in beperkte schaal te boeken bij WRC-reizen Den Haag… helemaal top.
In deze periode is het meesta,l weermatig, beter om naar de Golf van Thailand te gaan echter, hou je van duiken is en blijft de westkust ongeacht het seizoen superieur. Ook wat Koh Chang aangaat is het goed in de gaten te houden welke je bedoeld. Koh Chang aan de westkust is in deze periode niet aan te raden mits je als Robinson C. je vakantie wilt doorbrengen.
Iemand noemde Phi Phi, hou je van drukte en zooi moet je hierheen (Ton Sai).
Misschien is het beter om niet al te veel vooraf vast te zetten (hotels e.d.) in juli kan het redelijk “spoken” met het weer en het lijkt mij wijs om je opties open te houden. Reizen binnen Thailand is goed en goedkoop. bevalt het ergens niet, om welke reden dan ook, kan je makkelijk verkassen.