Ik ga 28-feb voor 2 maand naar Thailand voor de 2e de keer, eerste keer ben ik 3 week geweest met mijn vader naar Koh Chang, koh wai (in de golf). dat was super gaaf natuurlijk. Maar nu wil ik de andere kant op. ik blijf eerst een paar dagen bij New joe bij khao san road en neem dan de bus naar Ranong, daar wil ik de andere koh chang zien en dan stopt mijn planning.
Het enige waar ik verder heen wil is ko tao (naar wat ik heb gevonden het mooiste snorkel/duik gebied van thailand) en een paar dagen kuala lumpur. voor de rest laat ik me leiden door 3 thailand lonely planets en en nog een zooi boeken. Maar voornamelijk jullie tips natuurlijk.
De extreem toeristische gebieden wil ik wat mijden Phuket dus sowieso. het plan is ook om het redelijk low budget te doen, Ik ben snel tevreden zo kan je het ook zien een bed en fan is prima. :slywink:.
Dus wie een paar aanraders heeft, heel erg bedankt!!!
marcel ko tao is inderdaad een mooie duik locatie maar of het mooier of minder mooi is dan phuket weet ik niet dat is meer iets qua smaak ko tao kan ook behoorlijk toeristisch zijn en op phuket zijn er nog zat rustige plekken te vinden dus daarvoor hoef je niet naar ko tao toe juist phuket te mijden als je vanaf hier nog naar kuala lumpur wilt is phuket mischien wel handiger gezien je van af phuket naarkuala lumpur kan vliegen met air asia voor een paar tientjes
het kleine koh chang wat je nu wilt gaan bezichtigen is in iedergeval nog niet toeristisch ik was hier in 2006 en toen was er nog geen asfalt te bekennen ik ben daar 4 dagen geweest en in al die dagen maar een andere farang tegen gekomen een mooie keuze dus en als je daar bent je kan daar ook leuk snorkelen en naar wat ik hoor valt snorkelen op koh tao een beetje tegen (geen eigen ervaring)
1.er gaat een direkte nachtbus naar Ranong vanaf de hoek om Khao Sarn (waar ik nu 10 mtr vanaf zit)-tegenover Wat Bovorn-dat pleintje-om 18.00. weet niemand-dus plexat
2.dat toeristies wordt toch zo misbruikt-nagepapagaaid-Tao is nog veel toeristieser-maar dan met halfnakende zuipende bekpekkers. Pang-An met al die volle/halve etc manenparties nog veel erger. En een groot gehalte aan zwevende yoga beoefenaars. Maar als je het aandurft 100 mtr de andere kant op te gaan zie je er geen meer. En dat is in Phuket net zo.
3.inderdd vliegt AirAsia HKT-KUL_je hoeft natuurlijk helemaal niet in Patong te zitten voor die vlucht-als je uit de bus krabi-Phuket op het juiste punt afstapt- (Surat-Phuket mag ook)-nl bij de airport sideroad mijdt je de hele boel. FIREFLY vliegt Samui-KUL (Niet dagelijks) en kan ook cheap zijn-dit is een kleine plane dochter van de MAS met goede service.
voor een uptodate overview-engels-van bijna al die kleinere eilanden:
google nar iets als tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.
Ben in 2002 op de Perhentians geweest (zowel grote als kleine eiland, Pulau Besar & Pulau Kecil). Is al bijna 8 jaar geleden, dus hoe het er nu is weet ik niet. Maar ik vond de Perhentians destijds echt geweldig, een van de mooiste eilandjes waar ik ooit geweest ben. Kan ook goed gedoken worden.