5 weken Thailand.. hulp nodig route & vragen

Heej mensen,

We komen er niet helemaal uit, dus hebben echt stiekem de hulp nodig van de ervaren reizigers :wink: Jullie dus :smiley:

Wij gaan volgend jaar maart voor het eerst 5 weken naar Thailand :vak02:
Maar nu weten we niet echt wat we daar het beste kunnen doen. We willen namelijk ook heel graag gaan duiken, Maikel en ik hebben ons duik brevet al, maar ons reisgenoot moet deze nog gaan halen.

We hebben nu een beetje in gedachten:

Dag 1: vertrek naar Bangkok
Dag 2 aankomst Bangkok : stad bezichtigen
Dag 3: Bangkok: fietsen met ko??
Dag 4: Kanchanubury ā€“ Bridge over river kwai
Dag 5: Erawan watervallen
Dag 6-7 Ayuthaya 2 dagen ā€“> Nachttrein naar Chang Mai
Dag 8 Slenteren chang mai
Dag 9: Kookcursus Chang mai
Dag 10: Trekking chang mai (hoeveel dagen is het beste??)
Dag ?? Pak Chong voor 2 a 3 dag Kao Yai Park Dag

We hebben dus nog een heel aantal dagen open staanā€¦ hebben jullie nog een idee? Sukhothai, is dit de moeite waard? Lopburi? Pai zeg het maar :king:

We hebben namelijk nog nooit gebackpacked, dus we zijn officiele leken :drugged:

Het enige wat zeker is is dat we hierna na het zuiden willen:

Dag 22: Ko Toa, 4 daagse duikcursus (voor ons fundiven)
Dag 27: Phuket of Phi Phi : fundiven en chillen
Dag 33 terug naar Bangkok, dag 34 onnodig shoppen dag 35 naar huis :frowning:

Welk eiland in het zuiden is het mooist om te duiken? Ko Toa schijnt heel mooi te zijnā€¦ maar wat nog meer?:zon:

Alvast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt !

Kus Shirley

Welk eiland in het zuiden is het mooist om te duiken? Ko Toa schijnt heel mooi te zijnā€¦ maar wat nog meer?

Koh Tao is bekend vanwege de duikcursussen: er worden daar erg veel cursussen geven in heel korte tijd, bijna fabrieksmatig. Om te leren een goede bestemming, mits je er voor zorgt dat de groep klein is en de uitrusting goed.

Om te funduiken heeft Koh Tao veel minder te bieden: beschadigde koralen en veel cursisten. Er zijn naar mijn mening 2 mooie duikplekken: Chumpon Pinnacle en Sail Rock, de rest is matig op zā€™n best.

Het beste duiken vind je het hele jaar door, dus zeker in Maart als ook het seizoen top is, aan de Andaman Kust, dus Koh Lipe, Koh Lanta, Krabi, Koh Phi Phi, Phuket en Khao Lak.

Veel plezier.

Toevallig gaan wij ook volgend jaar (juni/juli) 5 1/2 week naar Thailand. Voor ons word het de derde keer. De laatste keer is echter al zoā€™n 6 jaar geleden dus gaan we ook wel ā€œthe grand tourā€ doen om alle highlights nog eens langs te gaan. Onze ( ruwe ) planning is momenteel als volgt

Dag 1: vertrek naar Thailand
Dag 2 aankomst airport en vanaf daar meteen door naar Aytthaya
Dag 3 tm 6 Aytthaya en omgeving ( Lopburi)
Dag 7: trein naar Sukhotai
Dag 8: Sukhotai
Dag 9: doorreizen naar Chang Mai
Dag 10 tm 14 Chang Mai en omgeving
Nachtrein naar Bangkok
Dag 15 tm 17 Bangkok
Dag 18 tm 20 Kanchanaburi
Dag 21 t/m 31 langzaam langs de oostkust afzakken via Chaam, Hua Hin, Prachuap Khiri kan, en Chumphon
Dag 32 t/m 38 Krabi en omgeving
Dag 39 terugvliegen vanuit Suratani naar Bangkok
Dag 40 naar huis

Voor het duiken had ik vorige keren als uitvalsbasis Koh Pha Ngan dus Sail Rock en de Pinnacles ben ik allebei al twee keer geweest. Hoewel zeker wel mooi heb ik die nu wel gezien.
Tijdens de reis langs de de oostkust naar beneden ga ik gewoon op verschillende plaatsen die we tegenkomen een paar duiktrips maken. De eilanden ( phuket, koh samui en phanang) staan nog niet bovenaan de lijst omdat we daar allemaal al een keer geweest zijn maar je weet het natuurlijk nooitā€¦ :slight_smile:

Als je zowel wil kunnen fundiven als iemand hebt die zijn PADI wil halen, denk ik dat je toch op een van die eilanden zal belanden. Lessen op Koh Phanang is zowieso veel relaxter dan op koh Tao. Het is daar dan mischien wel iets duurder maar je krijgt er tenminste goede persoonlijke aandacht en kan vaak in combinatie met een verblijf in een van de nabijgelegen appartementen een goede deal sluiten. :zon02:

Hai,

Net 1,5 week terug in nederland na een maand thailand. Ben zo verliefd op het land geworden dat ik in mei weer terugga voor een half jaar.
Ik moet zeggen dat ik nog maar erg weinig heb gezien van thailand, maar ben onder andere op Koh Tao geweest en vond het daar prachtig. Het plan was om daar te duiken, maar wegens een ontstoken brandwond (gevallen met de scooter en been gebrand aan de uitlaat) mocht ik niet het water in. Kan je dus niets vertellen over het duiken zelf, maar zonder het water in te gaan heb ik het daar heerlijk gehad. Wees iig wel voorzichtig met het scooter rijden, de wegen zijn er niet al te best.
Ook heb ik een trektocht door de jungle gedaan vanaf chiang mai. Dit werd georganiseerd vanuit ons hotel/guest house, genaamd ā€˜Nice Place 2ā€™. (er is ook een nice place 1) Ik heb een tocht gedaan van 3 dagen, 2 nachten en dat kan ik je dan ook aanraden. Er zijn ook tochten van 2 dagen 1 nacht, maar in die periode leg je dezelfde afstand af als in de tocht van 3 dagen. Ik vond de toch al behoorlijk zwaar, moet er dan ook niet aan denken om het in 2 dagen gedaan te hebben. Het was wel echt prachtig, we hebben de trektocht richting Pai gedaan. Mocht je dus naar chiang mai gaan dan kan ik je adviseren naar Nice Place 2 te gaan. Een kamer heb je voor 300 bath en de mensen staan er de hele dag voor je klaar om je te helpen met het organiseren van activiteiten zoals bijv de jungle tocht. Mocht je hier meer over weten dan kan je me mailen, dan kan ik je fotoā€™s sturen van nice place en de jungle tocht.

Groetjes, Pauline

Voor echt mooi duiken kun je de similan eilanden ook overwegen. Schijnt prachtig te zijn! Vanuit phuket goed te bereiken. Ik zou er verder nog een extra dag Bangkok aan plakken in het begin om de stad te bekijken. En Sukhothai is zeker de moeite waard.

hi!
Leuk dat je het zo naar je zin gehad hebt! Zou ik wat fotos mogen zien?
gr. Larissa

Paulien is hier al meer dan 2 jaar niet geweest. Dus ik geef je weing kans op een antwoord.

hallo daar

Ik heb ook de jungle tour gedaan van uit changmai.
Let wel dat het meer een bergtour is daar het erg heuvelachtig is en beetje bebos. Dit maakt de tour erg zwaar. 3 dagen is zat. neem niet te veel mee in je rugzak.
Het is niet de jungle van Zuid Amerika waar ik overgens ook ben geweest. Jungle dieren zal je in Thailand niet zien en dicht oerwoud even min.

ps je schema ziet er goed uit bij twijfel kan je altijd een schema uit een dure reisgids rippen of kijken op youtub

Gr Hetly