Begin november vlieg ik op Bangkok voor 6 maanden ZO-Azië. Dit is de eerste keer dat ik (alleen) ga reizen en zou dus graag wat advies van jullie hebben!
Vooraf wil ik zo min mogelijk vastleggen, ik zie daar wel hoe het allemaal gaat lopen. Toch heb ik wel een ruwe schatting in mijn hoofd zitten van de landen die ik wil gaan bezoeken:
Thailand (1,5/2 maanden)
Laos ( 1 maand)
Cambodja (2/3 weken)
Vietnam (1 maand)
de rest van de tijd wordt het waarschijnlijk Indonesië, maar niks is zeker!
Er zijn echter twee dingen die ik ga doen waar ik vooraf rekening mee moet houden. Dit zijn de Gibbon Experience en een duikcursus. De Gibbon Experience moet een bepaalde tijd van te voren geboekt zijn en voor de duikcursus speelt het weer een rol.
Nu wil ik beginnen in Bangkok (+ Kanchanaburi en Ayutthaya) maar twijfel of ik daarna richting het noorden of zuiden zal gaan.
Optie 1:
Na Bangkok eerst ongeveer een maand noord-Thailand, vervolgens Loas, Cambodja, Vietnam en dan zuid-Thailand. Dan zou ik dus februari/maart de duikcursus gaan doen op Koh Tao.
Maar aangezien ik wel van een feestje houdt, en het leuk is om hier mee te beginnen, en de duikcursus graag in het begin wil doen had ik het volgende bedacht.
Optie 2:
Na Bangkok eerst zuid-Thailand gevolgd door noord-Thailand en vervolgens dezelfde route als optie 1.
Echter zou ik dan in November de duikcursus gaan doen op Koh Tao wat net de slechtste maand is ivm het klimaat. Nu zou ik de cursus ook aan de westkant kunnen doen (wel een stuk duurder).
Deze keuze moet ik eigenlijk snel gaan maken omdat onder andere het visum geregeld moet worden en de Gibbon Experience geboekt moet worden. Dus ik vroeg me af wat de slimste optie is?
Als jullie ideeën/ervaringen hebben hoor ik het graag!
Als ik jou was zou ik persoonlijk zo snel mogelijk mijn duikcursus gaan doen (en wel open water en advanced).
Dan zou je ook nog kunnen duiken in vietnam.
Wij hebben onze duikcursus gedaan op koh tao in de maand december en het weer was toen gewoon goed.
Dat is dus ook de reden waarom ik de duikcursus in het begin van mijn reis wil doen. Echter is november dus de minste maand om op Koh Tao te gaan duiken. Het zou jammer zijn als de duikomstandigheden minder zijn en het zicht slecht is,
Daarom ben ik nu aan het kijken voor een duikschool op bv. Koh Phi Phi. Aangezien het vanaf november daar wek het goede seizoen is om te duiken. Iemand ervaringen met duikscholen daar?
Ik ben al op meerdere sites uw reacties tegengekomen, en heb uw site ook al bekeken!
Toch trekt Phuket mij minder dan Koh Phi Phi. Maar misschien heeft u een aantal punten waarom ik wel voor Phuket zou moeten kiezen tov Koh Phi Phi?
Das simpel, phi phi klinkt als een ‘klein mannelijk geslachtsdeel’ en phuket lijkt bijna op ‘bucket’, ik zou het wel weten! Ok sorry… ik heb geen flauw idee waarom je voor 1 van de 2 moet kiezen. Veel plezier met je rondreis!
Als je het dan toch aan de andaman kust zou doen zou ik zeker de duikschool van Steven aan kunnen bevelen (kan je het ook in het nederlands doen. Op phi phi zijn veel duikscholen alleen vond ik ze daar wat opdringerig van het mensen binnen halen (en lang niet allemaal in het nederlands te doen).
Ik heb daar wel een duiktrip gedaan op phi phi dat is wel aan te bevelen maar ik heb ook een duiktrip gedaan op Phuket en moet eerlijk zeggen echt hele mooie lokaties vanuit phuket (ook veel dezelfde vanuit phi phi te doen).
Je kan als je je padi hebt gehaald ook nog naar phi phi gaan om te duiken.