Te veel en te weinig tijd.

Beste Thailand experts,

Ondanks dat ik al vele forumberichten heb gelezen wil ik jullie toch om advies vragen.

Mijn vriendin en ik (30 en 29 jaar) vertrekken zat 22 dec naar thailand om vervolgens zat 12 januari weer naar huis te gaan.
Omdat ik graag mijn Padi brevet wil halen heb ik een startpakket geboekt, 3 dagen Bangkok en vervolgens 1 dag reizen naar Koh Tao, dan 4 dagen duiken. dus tot 30 december. Op 30 december “moeten” we dus verder reizen. Ik dacht zelf om nog naar Koh Samui te gaan vervolgens richting een mooie plek in de buurt van Krabi/Phuket. Want wil graag Kohphiphi nog even zien. Dan met het vliegtuig naar Chiang Mai om vervolgens op 11 januari weer in bangkok te zijn en 12 januari weer naar huis.

We willen graag het alles in 1 pakket, strand, duiken, natuur/watervallen en olifanten etc. jullie begrijpen het wel, denk ik :wink:

Aangezien ik een thailand leek ben ben ik erg benieuwd wat jullie hiervan vindenen wellicht een leuke route in gedachte hebben. of is dit totaal niet realistisch.

Ik ben erg benieuwd naar julie mening en advies.

Gr Sjors

Ga als je klaar bent met het duiken op Koh Tao door naar Phuket indien je daar nog wat meer wil duiken en zo ook duikervaring op wil doen. Misschien is het handig om een keuze te maken tussen duik -en strandvakantie of een gecombineerde duikvakantie met een aantal dagen in het noorden. Jammer dat je gekozen hebt voor Koh Tao en niet voor Phuket of Krabi om je brevet te halen, je zit net aan de verkeerde kant van Thailand deze tijd van het jaar om te duiken.

Gr. Frank

Hoi Frank,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de duikreis in koh tao nog niet vastliggen. Wat is het verschil tussen krabi en koh tao?

Hoi,

je moet kijken naar het klimaat in de verschillende gebieden in deze tijd van het jaar, om beter weer te hebben en goed gte kunnen duiken zul je naar de westkust moeten bijvoorbeeld naar Phuket of Krabi. Als je toch naar Phi Phi wil zou ik de kant van Koh Tao overslaan en naar de Andaman kust gaan vanaf Bangkok, hierdoor kun je ook nog wat dagen inplannen om naar Chiang Mai te gaan.

Verdiep je een beetje op internet in de verschillende gebieden van Thailand en het klimaat en kijk dan voor jezelf waar je wilt gaan duiken.

Frank

Wij hebben ons brevet ook gehaald in 1999 op Koh Tao in de3 laatste week van december.
We hebben wel regen gehad maar het viel allemaal heel erg mee, we hebben veel meer zon als regen gehad.
Het zicht onder water was ook goed op Koh Tao die tijd van het jaar.
Ik zou zeggen gewoon gaan het komt allemaal wel goed.

waar willen jullie je brevet gaan halen op koh tao?

We willen het via marc luxen regelen www.duikeninthailand.com . In het nederlands leren duiken lijkt me toch wel prettig.

Ik zou ook eens gaan kijken bij impiandivers http://www.impiandivers.com/home.html , is een kleine duikschool en wordt gerund door een nederlander.
Hier kan je ook alles in het nederlands doen.
Wij hebben bij 2 verschillende scholen gedoken in koh tao en impian is ons heel goed bevallen, niet het gevoel hebben dat je bij een duikfabriek zit.
Ze varen ook maar 1 keer per dag uit terwijl de grotere scholen 2 keer per dag uitvaren.

Ook een goed adres op Koh Tao is http://www.goldendivers.com/ ook Nederlands en zeer kundig maar ook lekker relaxt!
Oja ze kunnen eventueel ook een leuke kamer voor je regelen bij een guesthouse dichtbij de school.
Mocht je hier heen gaan doe Arno en Jenny maar de groeten van mij :chin:

GR Rik