Hallo allemaal,:wereld:
We gaan a.s. 6 juni naar Thailand voor de 3e keer voor 3 weken en willen nu het zuiden gaan bezoeken en het duikparadijs(zeggen ze allemaal)Koh Tao en de eilandjes ernaast bezoeken. Voor het zuiden zouden we Krabi, de Phi Phi eilandjes en evt. Koh Lanta willen aandoen. Wat zou de beste manier van reizen hierin zijn? Vliegtuig naar Krabi of eerst met de nachttrein en bus naar Chumphon en dan met de ferry richting Koh Tao enz. En wat als eerste rit?
En weten jullie evt.leuke adresjes van guesthouses daar? Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, alvast bedankt! groetjes Nancy:vak01:Hopelijk tot gauw mails!
hoi,
met het vliegtuig is het uiteraard sneller.
maar met de trein leuker denk ik…
ik zelf ga 14 juni weer die kant op…
ik neem de trein van bangkok naar chumphon en verder de ferry naar koh tao…
erg gezellig in de trein …
laat je verrassen!
groet jeroen
Vliegtuig is natuurlijk wel snel maar je ziet ook veel minder. wij zijn vorige maand ook naar Koh Tao geweest (het is inderdaad ongelooflijk mooi, en veel gezellige beachbars!! nice cocktails).
Vanaf Koh Tao zijn we per boot naar Ko Samui gereist en vanaf Samui naar de haven van Donsak we hebben hierna 3 nachten in het Khao Sok National park doorgebracht.
1 nacht in een boomhut en 2 nachten in een drijvende bungalow. (zie de site van treetops) vanaf hier zijn we naar Krabi gegaan!
Wij vonden het erg leuk om ook de natuur van het zuiden te zien.
Veel succes met je keuze …hoor graag hoe jouw reis is bevallen. Wij zijn nu een ruime maand terug en nog steeds aan het nagenieten!!
duikparadijs(zeggen ze allemaal)Koh Tao
Koh Tao is bekend vanwege de vele open water duikcursussen die er gegeven worden, niet vanwege de kwaliteit van het duiken. Een heerlijk relaxed eiland trouwens.