Wij gaan in zomervakantie een week naar o.a Koh Tao met onze 2 jongens van 7 en 9 jaar. Wie heeft er leuke tips. Graag tips over rustige accomodaties Beetje in buurt van restaurants. Geen drukke omgeving. Ook misschien tips hoe daar te komen. Alvast dank en groet, Annemarie
Hallo,
Koh Tao is ongeveer mijn 2de huis ik kom daar elk jaar zo’n 2 a 3 maanden. Ik ken het eiland helemaal van top tot teen. Het is een klein eiland ook wel schilpad eiland genoemd.
Als je rustig wil zitten kan ik je aanraden Chalok Baan Kao dat is een rustig stuk van Koh Tao waar een aantal restaurants zijn te vinden en aan het strand. Als familie zou je naar Koh Tao Resort kunnen gaan. Als je toch iets meer drukte wil dan kan ik je Sairee Village aanraden daar zijn zo’n stuk of 20 restaurants te vinden en daar is zeer veel accomodatie. Ze hebben daar bv Sunsetburi Resort deze is betaalbaar en heeft ook een zwembad. Koh Tao resort heeft dat natuurlijk ook.
Verder hoe kun je er komen als je vanaf Bangkok er heen gaat kun je vliegen van Bangkok naar Koh Samui dat is dan met Bangkok Airways of Thai Airways. Vanaf het vliegveld kun je dan rechstreeks met de bus naar boten gebracht worden let wel op deze boten gaan alleen vroeg in de ochtend en in de middag rond 12.00 uur of 13.00 uur dus dan vroeg vliegen vanaf Bangkok.
Je kunt de boten van tevoren boeken als je dat wilt je hebt Lomprayah en Seatran via google kun je dan de websites wel vinden.
Je kunt ook met de nachttrein gaan van Bangkok naar Chumphon en dan kom je rond 5.00 uur in de morgen aan daar pikken ze je dan op met een bus wij nemen altijd Lomprayah en dan word je naar hun kantoor gebracht waar je moet wachten en kan ontbijten.
Rond 06.15 ga je dan met de bus van het kantoor van Lomprayah naar de haven van de boot waar je dan op de boot stapt. Vanaf daar ga je dan met de boot naar Koh Tao het is zo’n 2.5 uur varen.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag.
Hoi Moira,
klinkt goed !
bedankt voor de tips. groet, annemarie
Bedankt Moira,
Het was weliswaar mijn vraag niet maar volgend jaar had ik Koh Samui en Koh Tao op het oog. Zojuist even gekeken op de Greenwood-site voor de ticketprijzen maar dat viel wel tegen. Het kan zijn dat de genoemde prijzen voor nu tot het eind van 2010 gelden maar daar kon ik niet vinden.
groeten
Ton:chin:
Hallo,
Je zou ook vanaf Duitsland kunnen vliegen dat kan nog wel eens geld schelen. Heb je al gekeken naar www.emirates.com is ook leuk kwa prijs. Je zou ook van London naar Kuala Lumpur kunnen vliegen met Airasia en dan daar wat rond kijken en dan van KL naar Koh Samui met Fireflyz let op die vliegen van een oud vliegveld waar bijna niet meer vandaan word gevlogen dan zul je een taxi moeten nemen. Er zal vast wel een bus heen gaan maar daar van ben ik slecht op de hoogte.
Sorry, maar zo bedoelde ik het niet. Wanneer wij naar die eilanden willen, zijn we al in Thailand. Het gaat dus om de domestic flights en die prijzen vielen nogal tegen.
Ton
Hallo,
Ja klopt van Bangkok naar Koh Samui word alleen gedaan door Bangkok Airways en Thai Airways dit komt omdat Bangkok Airways eigenaar van dat vliegveld is. Ze weten daarom dat ze flink geld kunnen vragen. Daarom ga ik ook het alternatief om met de nachttrein te gaan. DAt hebben wij ook vaak gedaan en dan 1ste klas dan heb je een kabine die voor 2 personen is en die je kunt afsluiten. Mocht je bij Greenwoodtravel je hotel hebben geregeld kunne ze ook de nachttrein voor je regelen.