In februari ga ik waarschijnlijk een aantal dagen naar Koh Tao.
Ik hou van zon, zee, strand, snorkelen, restaurantjes en uitgaan en wat ik heb gelezen is Sairee Beach dan toch wel een beetje de place to be. Klopt dit? Wat is een leuke accommodatie? Ik ben op zoek naar een hutje op het strand, hoeft niet luxe te zijn! Liefst met draadloos internet.
Ander vraagje: volgens mij kan je in Koh Tao komen met een boot vanaf Suratthani en Chumphon (in de buurt). Hoe lang doen deze boten erover en waar moet ik aan denken wat betreft de prijs?
Je zou kunnen kijken misschien naar Sairee Cottage of Cabana Resort.
Sunsetburi resort is ook erg leuk.
Verder kun je kiezen om vanuit Bangkok de nachttrein te nemen naar Chumphon en dan de boot.
Hier zijn de 2 boot aanbieders Seatran en Lomprayah op google kun je hun website vinden en de prijs voor de boten.
De boot doet er van Chumphon 1.5 uur over. Vanaf Koh Samui 2 uur.
Bedankt voor de reactie! Sairee Cottage lijkt me wel wat, de andere 2 minder. Maar dit kan toch niet de enige leuke accommodatie te zijn op Sairee Beach waar ze hutjes op het strand hebben? Ik zie graag meer sites zodat ik goed kan vergelijken, dus nog meer tips?
Bedankt ook voor de tips wat betreft de boten, alleen kom ik uit Maleisie. Ik kan dan denk ik ook beter vanaf Surat Thani met de boot gaan, of gaan ze niet vanaf hier rechtstreeks? En hoe lang is het vanaf daar varen?
Ander vraagje: na Koh Tao wil ik naar Chiang Mai. Omdat het toch wel een aardig eindje is, denk ik dat ik toch het beste kan vliegen. Nu zag ik dat je vanuit Koh Samui kan vliegen maar dan moet je dus eerst naar Koh Samui en dan ook niet eens een rechtstreekse vlucht. Ik zag dat je vanuit Phuket wel rechtstreeks naar Chiang Mai kan vliegen. Maar ja, dan zal je dus eerst naar Phuket moeten. Kortom: wat raden jullie aan om zsm van Koh Tao in Chiang Mai te komen?
Vanuit Samui zal het een stuk duurder zijn om te vliegen dan vanuit Phuket. Dit vanwege het monopolie op de luchthaven aldaar van één van de maatschappijen die binnenlandse vluchten doet. Of de (boot+trein/bus)-reis naar Phuket+ vlucht van Ph naar CM meer kost dan vliegen vanuit samui, kan ik je eerlijk gezegd niet vertellen. Maar iemand hier op het forum zal je hier zeker mee kunnen helpen.
wij gaan in (half) juli 2010 naar Koh Tao, na een reis van Bangkok en Chiang Mai/Pai. We zijn van plan om ongeveer 3 dagen te blijven en even te relaxen na een reis van 1,5 week.
Nu vonden wij het volgende hotel: Charm Churee Villa.
Wij gaan met 4 volwassenen en 2 kinderen (12 en 10, jongen en meisje).
(We weten dat we daar rustig zitten, dat er veel rotsen liggen en je goed ter been moet zijn.)
Heeft iemand ervaring met dit hotel en/of tips.
Kun je ter plaatse boeken en is er meestal plek?
Wat zijn de kosten?
Hier de website van het resort waar je het over hebt http://www.charmchureevilla.com/
Ik heb er geen ervaring verder mee dus ik kan je er niet echt over adviseren.