Hallo ik gooi er meteen nog een vraag achteraan.
Ik kom er niet goed uit, wij willen van Chiang Mai naar Koh Tao.
Wat ik zo aan informatie heb is het beste om van chiang mai eerst naar Bangkok te gaan en dan naar Chumphon en vanuit daar naar Koh tao.
Ik wil dit met de trein of bus doen, maar wat is het beste qua aansluittijd?
En zou ik bijvoorbeeld de VIP bussen en de trein al in Pai kunnen boeken ?
En is het mogelijk om dit in 1 dag te doen ?
Ik hoop op jullie hulp ! alvast bedankt
Niemand die me kan helpen ??
Hallo,
Je wilt dus over de grond reizen. Dan zou je met de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok kunnen gaan. Hier meer info http://www.seat61.com
Dan ben je 1 dag in Bangkok. Je kunt dan met de avond trein van Bangkok naar Chumpon en daar kom je aan in de ochtend en daar staat een bus te wachten van de bootmaatschappij en die brengt je naar Koh Tao.
Wat je kunt doen is je bagage op het treinstation achterlaten daar betaal je voor en dan letten ze op je spullen. Wij hebben dat 2 keer gedaan. Alleen we hebben wel al ons waardevolle spullen meegenomen. Dit is prima gegaan.
Ik zie dat het met airasia helemaal niks kost. Misschien is het beter om met het vliegtuig van chiang mai naar bangkok en vanuit bangkok naar Suratthani.
Weet iemand of er een boot vanuit Suratthani rechtstreeks naar koh tao gaat?
De boot vanaf Surrathani gaat niet in een keer hij maakt wel stops 1 op Koh Samui, 1 op Koh Phangan en daarna gaat ie naar Koh Tao. Het is een boottocht van ongeveer 2 uur. Hier de website van een van de bootmaatschappijen die bieden ook combitickets aan voor 2900 bath dat is niet duur http://www.lomprayah.com/
Je kunt natuurlijk ook overwegen om het stuk Chiang Mai-Bangkok te vliegen en vervolgens met de trein of bus richting Chumphon te gaan en daar dan de boot naar Koh Tao te pakken…
Tijdens mijn rondreis in Thailand deed ik het volgende:
-
Nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok
Probleem was dat ik de treintickets blijkbaar te laat gaan bestellen was, waardoor er geen plaatsen meer waren op de slaaptrein en ik bijgevolg de hele rit op een gewone zitplaats moest zitten. Tip: dikke pull aandoen, want de airco staat heel erg koud! Voordeel: er waren enkele maaltijden en drankjes in de prijs inbegrepen.
-
Vanuit Bangkok nachtbus+boot combiticket tot in Koh Tao.
Busrit viel goed mee, kwaliteit zoals hier in Europa voor het grootste deel van de rit. Op een bepaald punt moesten we echter uitstappen en werden we opgesplitst volgens eindbestemming. Laatste stukje deden we achterin een pick-up tot aan Chumpon. Daar moesten we helaas nog 2 uur wachten voor de boot vertrok (al begrijp ik wel dat ze een marge moeten nemen met de bus in geval van files e.d.). Gelukkig werden we getrakteerd op de mooiste zonsopgang die ik in mijn hele leven al gezien heb.
Ik wou oorspronkelijk vliegen, maar tickets waren extreem duur omdat het enkele dagen voor de Full Moon Party was, dus moest ik een alternatief zoeken. Als de tickets betaalbaar zijn, zou ik niet twijfelen en zeker vliegen!
Als je over land gaat, dan zou ik een tussenstop in Bangkok nemen. Want het reizen valt niet te onderschatten! Plus het risico dat je de aansluiting mist natuurlijk.
Boeken van de tickets kun je overal. Wel uitkijken naar prijsverschillen. De man naast mij op de bus had 300B meer betaald voor dezelfde reis bijvoorbeeld.