Chiang Mai- BKK- Ko Tao

Hallo iedereen,

Volgende week naar Thailand. Ik heb een vraagje over hoe wij van Chiang Mai naar Ko Tao kunnen komen. Op het forum heb ik al veel gelezen, maar heb nog niet alle antwoorden. Ik heb gelezen dat vliegen op Ko Samui een optie is, maar dat kan nogal prijzig zijn…

Zelf had ik gedacht om van Chiang Mai de nachttrein te nemen naar BKK. Dan van daaruit de trein of bus (?) naar Chumphon. Alleen las ik nu weer dat de trein eerst naar Surat Thani gaat en dan moet je weer met de bus naar Chumphon? Of klopt dit niet?

En als je de nachttrein neemt van Chiang Mai naar BKK kun je dan op diezelfde dag nog doorreizen naar Chumphon om van daaruit de boot te nemen naar Ko Tao? Of is het dan weer beter om eerst een nachtje in BKK te blijven?

Zo, veel vragen maar ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.

Bedankt!

Je zou er voor kunnen kiezen om van Chang Mia naar BKK te vliegen en vandaar uit door naar Koh Tao. Een enkeltje voor twee personen per vliegtuig Chang Mai - BKK kost ongeveer 100 eur bij bv Nokair. Echter is de treinrit ook een erg leuke optie al kost dat natuurlijk wel meer tijd.
Vanuit bkk zou je de trein kunnen nemen naar Chumphon en vandaar uit met de boot verder.

Als je met de trein gaat van Chang Mai naar BKK kan je in 1 keer door maar je bent dan wel heel erg veel aan het reizen. Het is misschien beter om dan lekker even een dagje uit te blazen in BKK en misschien dan de nachtbus te nemen?

Kijk maar eens op de volgende sites:
http://www.railway.co.th/English/network.asp

Mocht je meer vragen hebben of als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag van je.
Het is trouwens wel een heerlijk vooruitzicht hoor nog een paar dagen en dan vliegen jullie naar LOS hoe lang blijven jullie?

Rik

1 like

Ik ga over twee weken naar Thailand. Zat ook al met deze vraag te worstelen. Ga toch maar niet met het vliegtuig ivm de kosten. Twijfel nog wel een beetje vanwege de prijs. Maar dankjewel voor de linkjes!

Graag gedaan hoor. Het vliegtuig kost je in de aangegeven route ongeveer 45/50 euro. De trein is inderdaad wel goedkoper maar je bent langer onderweg. Nu geeft dat niet mits je natuurlijk niet een héél strak schema hebt.

De rapste manier om van Chiangmai naar"Ko tao"
tegaan!Bangkok Airways PG242 non-stop Chiang Mai - Ko Samui, dep 14:05 arr 15:50 (rond de 8000bath)overnachten in Ko Samui en s’morgens aan de “maenam pier”(8:00am) de lomprayah ferry nemen naar Ko tao,kom je daar aan rond (9:45am)
Je kunt eventueel ook met Air asia vliegen vanuit Chiangmai naar Bangkok(goedkoop)en daarna per bus de tocht maken naar Ko Tao.(lange rit+oversteek)

Er rijden ook bussen tussen chiang mai en bangkok. Deze zijn sneller en goedkoper als de trein.

Efficienst is vliegen naar bangkok, de bus en dan de boot. Geen idee of dit qua aansluitingen op 1 dag haalbaar is.