Koh Tao

Hoi

Na Laos gaan we richting Chiang Mai waar we denk ik ongeveer 4 dagen vertoeven en gaan dan zuidelijker (trein/bus/…weten we nog niet).
Hebben een tip gekregen van iemand om Koh Tao aan te doen en het spreekt ons wel aan.
Hoe geraak je er het handigste?

ps dit is dan ergens eind mei

Je zou vanuit Bangkok een nachttrein kunnen nemen naar Chumphon en dan met de ferry verder.
Of een combi-ticket boeken voor de VIP-bus en ferry.

lekker luxe, vliegen van chiang mai naar samui en dan de boot nemen. Is ongeveer 3 keer zo duur maar scheelt 15 uur reistijd.

Vanaf bangkok biedt nok air ook een combi ticket aan. Vliegen naar Surat thani dan de bus naar de pier en vervolgens de boot.

Is dit nog altijd enkel Bangkok Airways die deze vlucht doet?
160-180€ vind ik duur voor zo een korte vlucht.
Hoeveel zou ik kwijt zijn als ik via bus/trein ga?

Met trein en boot van Bkk naar Koh Phagnan (eiland naast Tao) kost met lompraya 1200 Bht, een kleine 30 eur dus. Trein van Chiang Mai naar Bkk zal iets van een 700 Bht pp zijn, dus ik denk dat het in totaal iets van een 40-50 eur pp zal zijn.

Zijn er ter plaatse in Chiang Mai bij een ´travelagency´ ofzo eind mei geen betere koopjes te doen op vluchten naar Koh Samui?

nee want bangkok airways is gewoon duur en aangezien zij de eigenaar zijn vh vliegveld op Koh Samui zal het nooit echt goedkoop worden zoals air asia.

Ze hebben soms aanbiedingen,die zijn dan relatief gezien nog duur, bijv de eerste en laaste vlucht op een dag.

Misschien is Koh Lipe dan een leuker alternatief, airasia heeft deze prijzen voor eind mei Chiang Mai (CNX) to Hat Yai (HDY) 1,572.90 THB.
En dan nog paar dagen koh phi phi of phuket want vliegen terug naar brussel vanuit Phuket op vrijdagavond 8 juni.