Hallo!
Wij willen graag van Chiang Mai naar Koh Tao. Alleen nu kom ik er niet helemaal uit hoe dat het beste te doen is, ivm alleenrecht BKKAir op Koh Samui, en ik zie dat het zowel per vliegtuig, boot, trein als bus kan.
Het makkelijkste is met Bangkok Air. Dan heb je gewoon maar je tiketje online te boeken en je vliegt van Bankok naar Ko Samui. Van daaruit is het dan nog effe de boot nemen. Eerst hou je dan nog halt op Ko Phangan en vervolgens kom je aan op Ko Tao.
Met de trein gaat ook. Dan reis je van Bangkok tot Surat Thani in het zuiden. dan van daaruit met de boot tot aan Ko Tao. Ik Heb hier zelf geen ervaring mee maar ik ken deze optie wel. Weet dat het van Surat Thani wel al ver moet zijn om tot aan Ko Samui te varen. Als je dan nog langs Ko Phangan Moet en zo vervolgens Ko Tao begrijp je dus wel dat het een lange vaartocht word.
Ik raad je voor de enorme handigheid het vliegtuig aan. Zoals ik al zei is met Bangkok Air het makkelijkste maar dan ook wel het duurste. Wat je ook nog kan doen is met Asia Air, dat is goedkoper maar dan ga je weer maar tot aan Surat Thani en je weet hoe het dan verder zit he.
Stoffel je info klopt niet helemaal van de trein naar Surathani.
Je zou dus bv met Airasia van Chiang Mai naar Bangkok kunnen vliegen. Als je dus goedkoper wilt kun je met de taxi of bus je naar het treinstation van BKK kunnen laten brengen.
Dan kun je de nachttrein nemen van BKK naar Chumphon daar kom je om 05.00 uur aan. Dan is er een bus van Lomprayah aanwezig die je naar de boot brengt die om 07.00 uur gaat. Dan ben je in 1.5 uur op Koh Tao dit is makkelijker dan dat je naar Surrathani gaat.
Je kan ook nog met de bus gaan vanaf BKK Lomprayah heeft ook een website hier de website kun je alles op vinden http://www.lomprayah.com/
Als je een beetje wil genieten van je dag, dan kan je ook van Chiang Mai met het vliegtuig naar BKK, daar pak je de aircobus naar Hua hin, ga je lekker op het strand liggen, zonnen, lekker eten, etc. en pak je om 0:00 de ferry, die om 8:45 op Koh Tao aankomt.
Het gemakkelijkste maar wss ook het duurste is eigenlijk gewoon het vliegtuig nemen (Bangkok Air) van Chiang Mai naar Ko Samui met tussenstop in Bangkok. Dat gaan wij zo doen. Dan ben je wel 120 euro voor de enkel vlucht kwijt maar dan hoef je niet te sukkelen. Je bekijkt het maar.
Hallo,
Wij hebben het zelfde euvel.
Ook wij willen van Changmai naar Koh Tao , die ferry met een dagje badderen spreekt ons wel aan. Alleen zijn wij benieuwd wat voor ferry het is , is er wel fatsoenlijke slaapruimte bijvoorbeeld?
Dat is op die website niet duidelijk te vinden.
Je kunt vliegen van Chiang Mai naar Bangkok en dan van Bangkok naar Koh Samui. Vanaf daar kun je de boot kunnen nemen naar Koh Tao. Of je kunt met de bus of trein naar Chumphon en dan de boot nemen naar Koh Tao.