Handigste route/ beginnen op Phuket

Wij vliegen in augustus voor 3 weken naar thailand.
We vliegen op Phuket en zullen daar dus ook beginnen

Vervolgens willen we omhoog reizen via Koh Tao, Koh Samui en misschien nog wat andere eilandjes/plekken die de moeite waard zijn.
We willen eindigen in Bangkok van waaruit we terugvliegen maar willen ook nog naar River Kwai en de Junglerafts

Ik heb een aantal vragen:

1. Als we aankomen op Phuket, waar kunnen we dan het beste heen gaan? Krabi schijnt mooi te zijn maar is dat snel te bereiken vanaf het vliegveld? En heeft iemand tips voor mooie stranden en hotels daar? We willen de eerste overnachting daar sowieso vastleggen en willen dus weten waar we een beetje moeten zoeken en wat vanaf het vliegveld snel te bereiken is.

2. Wat zouden jullie als volgorde aanhouden? Van Koh Tao naar Bangkok? Of eerst naar River Kwai en dan naar Bangkok? Of River Kwai vanuit Bangkok bezoeken?

Alvast bedankt voor de tips

We willen overigens ook nog naar Khao Lak en Khao Sok.
Is Krabi dan handig in te passen of juist niet?

Als ik jullie was zou ik Koh Tao en Koh Samui skippen. Jullie willen al aardig wat zien, en de reis naar Samui en Tao kost aardig wat tijd (behalve als je vliegt). Bovendien voegen deze naar mijn mening niet veel meer toe als je toch al aardig wat stranden en eilanden bezoekt.

Waarom niet de eerste dag op Phuket blijven? Kun je rustig bijkomen en trips gaan organiseren. Je kunt dan naar Khao Lak gaan (extreem rustig in Augusts trouwens), en vandaar door naar Khao Sok. Van daaruit kun je dan naar Krabi, als je wilt kun je dan naar Phi Phi en/of Koh Lanta gaan.

Je kunt dan vanuit Krabi of Phuket naar Bangkok vliegen, en dan verder reizen naar Kanchanaburi (is leuker dan de plekken vanuit Bangkok bezoeken naar mijn mening) voor River Kwai etc. Van daaruit kun je dan weer terug naar Phuket voor de terugreis (misschien nog een paar dagen in Bangkok om te shoppen en sightseeing). Ik vind Bangkok leuk om te verblijven, maar de meningen zijn erg verdeeld hierover.

Veel plezier.

steve heeft het meeste al gezegd.
1.als je naar Phuket vliegt-dan lijkt het mij ook het meest voor de hand liggend dan daar strand/see/son ets. te doen. Al die stranden zien er toch eender uit? en waarom al die eilanden? alsmaar bootreizen door klotsende zeeen die nog weleens wild worden etc.
Maar als je je zinnen op Krabi hebt gezet: als geld geen rol speelt dan huur je meteen een taxi-binnen 3 uur ben je er. Nog slimmer was dan overigens geweest direkt naar Krabi te vliegen (transit BKK). Als je (na wat iedereen hier altijd omschrijft als zo vermoeiend) 12 uur vliegen toch nog wat bahtjes wil sparen: helaas, HKT airpt wordt geregeerd door de taximaffia, die grof geld wil zien. (de rest van Phuket trouwens ook voor 90%). Je moet enkel de 2-3 km naar de airport turn-off zien te bereiken en dan als 1e proef de altijd smiling Thai vragen waar de ‘‘sala=wachthuisje’’ voor de bus ri. Krabi-Trang etc is-ze helpen je wel de juiste bus te doen stoppen.
2.3 weken is niet lang-en dan daarvan enkele dagen in bus/boot etc door te brengen? Maar(dat is altijd zo’n verrassing voor nognietkomers) de Thai zijn daar op ingesteld-echt OVERAL vind je die burootjes die alles voor je boeken+regelen-minibus erheen, die angst dat nu panisch alles moet worden uitgestippeld en gepland is totaal niet Thai en ook geheel overbodig. De grote lijnen vindt je ook al in die overbekende praktiese reisgids (waarvan overschrijven plagiaat is, dus dat doen we niet).
3.als je toch voor die oostelijke isles kiest-vanaf daar neem je het beste de LOMPRAYAY catamaran-via Chumphorn-en dan hun luxebus ri. BKK, die OOK in HuaHIn stopt-vanaf daar bussen naar Kan.
OF die trein vanaf Surat-afstappen in Ratchburi of Nakorn Pathom en dan de bus. Die bussen zijn allemaal de lokale nonAC-als je dat niet aan denkt te kunnen, dan reis je het best met de rot tour=Thaise nachtbus naar BKK/end SaiThai terminal, en dan zelfde soort luxe dagbus naar Kan.

Bedankt voor de tips tot nu toe!
Ik was vergeten te vermelden dat wij vanuit Bangkok terugvliegen en dus niet terug hoeven naar Phuket. Dat scheelt!!

De reden dat we naar Kho Tao wilden was eigenlijk omdat we daar zoveel leuke dingen over horen en je er mooi kunt snorkelen en duiken
Maar de Phi Phi eilanden zijn wat jullie betreft dus ook wel een aanrader?

Ja ik ben nog nooit in thailand geweest en heb geen idee van reistijd/afstanden etc.

De reden dat we naar Kho Tao wilden was eigenlijk omdat we daar zoveel leuke dingen over horen en je er mooi kunt snorkelen en duiken

Snorkelen, ja, maar duiken vanuit Phuket, Phi Phi of Krabi is mooier dan vanuit Koh Tao.

Ik denk dat onze voorkeur uitgaat naar snorkelen aangezien ik duiken wat eng vind en ook wel veel gedoe met brevetten e.d.
Is Phi Phi ook mooi om te snorkelen?

hey tureluur,
heb je er aan gedacht dat in augustus de adamanse zeekust onrustig is en er niet veel te duiken valt? je kunt beter naar de oostkust gaan.
gr marudi

Ja dat was ook eigenlijk voor ons met name de reden om richting Koh Tao en zo te vertrekken: het weer is daar wat beter.
Wellicht dan toch vanaf Khao Sok met een vliegtuigje naar Koh Tao?

duiken aan de andaman kust kan op de meeste plaatsen het hele jaar. En het hele jaar is het duiken er mooier dan bij de golfeilanden.

De reden dat wij eigenljik graag naar Krabi zouden willen is omdat we graag die enorme groene rotsen in de zee willen zien. En ik zie op veel foto’s dat dat bij Krabi het geval is.
Is dat op Phuket ook te zien? Want dan zouden we Krabi wqellicht kunnen schrappen?

Ik denk dat we vanwege het weer toch wel graag ons meer op de westkust willen orienteren en wellicht vanaf Khao Sok naar Koh Tao willen reizen (vliegen vanaf Phuket airport waarschijnlijk?).

Ja, je zou vanuit Phuket een dagtrip naar Phang Nga Bay kunnen maken en daar de rotsen bekijken.

Om naar Koh Tao te gaan: vanuit Phuket kun je vliegen naar Samui, en van daaruit doorreizen naar Koh Tao. Maar als je al in Khao Sok bent ben je ook al over de helft naar Surat Thani, dus je zou ook door kunnen reizen naar Surat en dan naar Koh Tao.

Ik zie Phang Nga een beetje in het binnenland ligt ter hoogte van Khao Lak? Ik neem aan dat Phang Nga Bay daar dan ook ergens ligt?
Is het dan niet een idee om vanuit Phuket daarheen te reizen vanwege de rotsen, daar ook Khao Lak te bezoeken…dan vanuit daar doorreizen naar Khao Sok en vanuit daar naar Surat Thani.

Is er in Surat Thani een vliegveld om naar Koh Tao te komen?

Ik heb nu een beetje de volgende route in mijn hoofd (in 22 dagen) maar ik hoor het graag als het gekkenwerk is of als dingen slimmer kunnen:

Phuket
Phang Nga Bay
Khao Sok
Khao Lak
Surat Thani - Koh Tao
Koh Tao - Kanchanaburi (voor River Kwai e.d.)
Kanchanaburi - Bangkok (laatste dagen voor we weer naar huis vliegen).

Op deze manier hebben we maar 1 eiland in de reis zitten, maar ik denk dat het zo wel te doen is.
Wel ben ik er nog niet uit of het vanaf Koh Tao handiger is om naar Kanchanaburi te vliegen of naar Bangkok en vanuit daar naar Kanchanaburi te gaan.

Je kunt niet naar Koh Tao vliegen, alleen naar Samui. Dus je zult altijd de boot moeten nemen, vanuit Surat Thani of Chumpon.

Phang Nga bay is de baai tussen Krabi, Phuket en Phang Nga vaste land, Khao Lak is provincie Phang Nga. Dus je kunt daar zeker op eigen gelegenheid heengaan en daarna verder gaan naar Khao Lak.

1 like

zowel Phuket als Koh Tao zijn eilanden en je hebt er dus 2 in je route zitten
:vak02:

Oh ja da’s waar :chin: