Krabi - Koh Lanta - Koh Phi Phi - Phuket advies gevraagd

Beste forumleden.

Ik ben op dit moment mijn reis aan het uitstippelen door Singapore / Maleisië en Thailand.
Mijn reis eindigt in Thailand waar ik wat eilanden wil bezoeken voordat ik over Phuket terug naar huis vlieg.
Ik heb hier echter maar een aantal dagen de tijd voor.

Ik heb mijn reis tot Krabi uitgestippeld. Hier wil ik een dagtour gaan maken naar Railey beach.
Vanuit daar zit ik een beetje vast. Ik heb het nu zo gepland maar weet niet of dit teveel van het goede is:

02 Jun: Aankomst Krabi
03 Jun: Dagtour Railey Beach
04 Jun: Krabi naar Koh Lanta
05 Jun: Koh Lanta
06 Jun: Koh Lanta naar Koh Phi Phi
07 Jun: Koh Phi Phi
08 Jun: Koh Phi Phi naar Phuket
09 Jun: Terug vliegen vanuit Phuket

Is het verstandig om bijvoorbeeld Koh Lanta te skippen en langer in Phuket te blijven ? Ik heb namelijk het idee dat Phuket wel heel erg druk/touristisch is. Ik ga er niet heen om te stappen maar echt om te relaxen. Ik wil sowieso graag naar Koh Phi Phi. Koh Lanta ben ik niet helemaal zeker van. Kan iemand met voorzien van tips/ aanpassingen ?

Alvast bedankt.

Niemand ?

Hoi Sheppie,

Klinkt niet te druk hoor. Phuket is inderdaad erg toeristisch, dus ik zou hier ook niet te lang blijven. Wil je echt alleen maar stranden/eilanden bezoeken of misschien ook een national park (bijv. Khao sok?)

Groetjes,
Evy

Sheppie, mijn advies t.a.v. jou planning zou zijn, om niet evt. Phuket, maar Phi Phi te schrappen.

Op Phuket zijn namelijk nog veel niet/minder toeristische locaties.

Een wat langer verblijf op Koh Lanta of op Phuket kan dan een alternatief zijn.

Bedankt voor je reactie. We willen inderdaad alleen de stranden bezoeken. We gaan in Maleisië ook het binnenland in.

Bedankt voor je reactie. Mijn vriendin wil heel graag naar Koh Phi Phi dus als ik die schrap heb ik ruzie thuis haha :biggrin:
Ik twijfel meer over Koh Lanta meepakken of alleen naar Koh Phi Phi en Phuket gaan.

Hoi Sheppie,

Mooie plannen! Ik denk dat het wel kan zoals je het nu hebt gepland. Het is ook net wat je zelf wilt. Als je het iets relaxter aan wil doen, kun je Koh Lanta inderdaad best schrappen. Wij hebben zelf 2 nachten Krabi gedaan, daarna 2 nachten Koh Phi Phi en toen weer Krabi voor 2 nachten, voordat we doorgingen naar Khao Sok. Vond het wel fijn om rustig aan te doen en ook een middagje te hangen op het strand (voor een paar centen een strandstoeltje incl. vers fruit en drinken). Dagje Railay is inderdaad een aanrader!! Mijn advies zou zijn: bekijk het ter plekke! Je merkt gauw genoeg of je het ergens fijn vindt en wilt blijven hangen of dat je toch liever door gaat.

Groetjes, Herma

Hoi Sheppie,
Waar ik zelf heel veel plezier aan beleef, is de site

Daar vind je bijv. ook super mooie en rustige stranden in Phuket.
Veel strandplezier!
Groet van Franklin